Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av SirDIFalot »

Staten skrev:Fällström har varit dag-till-dag sedan säsongsstarten nu. Vad är det som är knas?
Han skadade tydligen ryggen i situationen när vi trodde han fick en lårkaka.
Expert.
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av android »

SirDIFalot skrev:
Staten skrev:Fällström har varit dag-till-dag sedan säsongsstarten nu. Vad är det som är knas?
Han skadade tydligen ryggen i situationen när vi trodde han fick en lårkaka.
I säsongskortsbaren innan matchen igår sa Jocke att han skadade benet (antagligen låret) i den situationen. Han rehaba för det och gick för fullt på träningen 1-1½ vecka. Tanken var att han skulle spelat alla matcher den här veckan men att han åkte på något med ryggen, det kunde vara ryggskott enligt Jocke. Den skadan ådrog han sig när han efter en isträning körde jämfotahopp över häckar. Alltså en annan skada i en annan situation.

Att man inte spelade honom trots att han gått fullt på träningar var pga hans skadehistorik förra året samt att det är tidigt in på säsongen.

Sedan finns ju alltid möjligheten att Jocke stod och ljög.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Ljungh redo för matchen imorgon. Runken extraspelare och Heinerö på läktaren.

Tellqvist tränar inte på is ännu. Fällström "dag-till-dag" såklart. "Han var verkligen på gång och sedan blev det värre" säger Säcken.

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... k--spelar/
Expert.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Börjar kännas mer och mer som om vi får se Fällström efter landslagsuppehållet. Tur att han har en Harvard-examen, känns illavarslande att han läker så långsamt igen.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Seriost, Fallstroms dag till dag borjar bli ett skamt. Borde nastan borja scouta en ersattare, tror inte han ens lirar 20 matcher i ar. Nagon som satter emot? :)
Puckey

Inlägg av Puckey »

Bengan08 skrev:Seriost, Fallstroms dag till dag borjar bli ett skamt. Borde nastan borja scouta en ersattare, tror inte han ens lirar 20 matcher i ar. Nagon som satter emot? :)
Det beror på om du menar att den ersättaren skulle komma in på Fällströms bekostnad? För mig är det självklart att vi ska ta hand om våra spelare som skadas i ung ålder och se till att de kommer tillbaks.
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

In med Davidsson i förstakedjan, bort med Lundberg, problem solved.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

Henke95 skrev:In med Davidsson i förstakedjan, bort med Lundberg, problem solved.
Är Davidsson så pass bra verkligen?
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Puckey skrev:
Bengan08 skrev:Seriost, Fallstroms dag till dag borjar bli ett skamt. Borde nastan borja scouta en ersattare, tror inte han ens lirar 20 matcher i ar. Nagon som satter emot? :)
Det beror på om du menar att den ersättaren skulle komma in på Fällströms bekostnad? För mig är det självklart att vi ska ta hand om våra spelare som skadas i ung ålder och se till att de kommer tillbaks.
Menar att jag inte tror att han kommer att spela sarskilt manga matcher. Problem med skador forra aret och i ar verkar det annu varre. Tror tyvarr vi kommer att fa lasa "dag till dag" mestadels denna sasong med nagot halvseriost forsok till comeback nagra matcher.....
Puckey

Inlägg av Puckey »

Bengan08 skrev:
Puckey skrev:
Menar att jag inte tror att han kommer att spela sarskilt manga matcher. Problem med skador forra aret och i ar verkar det annu varre. Tror tyvarr vi kommer att fa lasa "dag till dag" mestadels denna sasong med nagot halvseriost forsok till comeback nagra matcher.....
Det känns tyvärr mer och mer sannolikt. Tror inte att vi har råd att ta in en topp-6 forward för resten av säsongen utan att klippa i kontrakt, men visst måste vi komma på en bättre lösning än Lundberg i topp-6.
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Kungen skrev:
Henke95 skrev:In med Davidsson i förstakedjan, bort med Lundberg, problem solved.
Är Davidsson så pass bra verkligen?
Jag kan ha överdrivit en aning, men få spelare skulle göra ett sämre jobb än Lundberg. Av det lilla jag sett av Davidsson (J18/J20-nivå visserligen) så har han det mesta för att lyckas. Stor stor talang.

Att han är högerforward gör inte saken sämre, även om han kanske inte bör gå direk från frysboxen i Asplöven till en förstafemma i SHL. Efter några matcher i J20 borde han få chansen i A-laget, förutsatt att Fällström fortfarande saknas.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Eller bara kalla tillbaka RWn Daniel Bernhardt. Och ge Fällström den tid han uppenbarligen behöver.

Det fungerar ju inte att ha en spelare som antingen spelar i förstakedjan eller som extraspelare. Lundberg alltså.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Puckey skrev:
Bengan08 skrev:
Puckey skrev:
Det känns tyvärr mer och mer sannolikt. Tror inte att vi har råd att ta in en topp-6 forward för resten av säsongen utan att klippa i kontrakt, men visst måste vi komma på en bättre lösning än Lundberg i topp-6.
jag ar helt med dig har
Berra

Inlägg av Berra »

SirDIFalot skrev:Ljungh redo för matchen imorgon. Runken extraspelare och Heinerö på läktaren.

Tellqvist tränar inte på is ännu. Fällström "dag-till-dag" såklart. "Han var verkligen på gång och sedan blev det värre" säger Säcken.

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... k--spelar/
Bra läkkött på Ljungh.

Riktigt trevligt att det bara blev fyra matchers frånvaro.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Fantastiskt med Ljungh. Önskar han det bästa och vi behöver honom.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar