Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Sjöberg

Inlägg av Sjöberg »

pekka21 skrev:
Sjöberg skrev:
mankan skrev:
Enbom skrev:Jovars, helt tokig ser det inte ut för han därborta. ;) http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4554

Han ser inte ut att vara helt fel.. Men men nu behöver vi ju en lite mer erfaren spelare någon som har varit med lite längre om jag säger så det är i alla fall min åsikt..
vi skulle behöva han ändå!
På vilket sätt tycker du DIF behöver honom? Har du sett honom spela? Vet du vilken klass ligan håller där han spelar?

japp det vet jag verkligen, den håller lika hög klass som allsvenskan ungefär, varför vi behöver honom, varför behöver vi dicken? de e samma sak!
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Sjöberg skrev:
pekka21 skrev:
Sjöberg skrev:
mankan skrev:
Enbom skrev:Jovars, helt tokig ser det inte ut för han därborta. ;) http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4554

Han ser inte ut att vara helt fel.. Men men nu behöver vi ju en lite mer erfaren spelare någon som har varit med lite längre om jag säger så det är i alla fall min åsikt..
På vilket sätt tycker du DIF behöver honom? Har du sett honom spela? Vet du vilken klass ligan håller där han spelar?

japp det vet jag verkligen, den håller lika hög klass som allsvenskan ungefär, varför vi behöver honom, varför behöver vi dicken? de e samma sak!

Svara på frågorna istället.

Nu börjar jag förstå varför fler och fler lämnar detta forum...
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Sjöberg

Inlägg av Sjöberg »

pekka21 skrev:
Sjöberg skrev:
pekka21 skrev:
Sjöberg skrev:
mankan skrev:

de är väl alltid bra att ha en riktigt duktig junior, de var nån som ville att vi skulle dra upp patrik berglund ifrån västerås, de håller jag med om, varför inte dra hit carl ridderwall isåfall!? han verkar vara riktigt duktig och vi har ju tappat många juniorer den här sommaren
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Sjöberg skrev:
pekka21 skrev:
Sjöberg skrev:
pekka21 skrev:
Sjöberg skrev: vi skulle behöva han ändå!

de är väl alltid bra att ha en riktigt duktig junior, de var nån som ville att vi skulle dra upp patrik berglund ifrån västerås, de håller jag med om, varför inte dra hit carl ridderwall isåfall!? han verkar vara riktigt duktig och vi har ju tappat många juniorer den här sommaren
Jag vet inte om du känner till det men Djurgårn har ett av Sveriges bästa J-20 lag så varför ta in ännu fler när det finns på hemmaplan.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Sjöberg

Inlägg av Sjöberg »

pekka21 skrev:
Sjöberg skrev:
pekka21 skrev:
Sjöberg skrev:
pekka21 skrev: På vilket sätt tycker du DIF behöver honom? Har du sett honom spela? Vet du vilken klass ligan håller där han spelar?

Djurgården har ett grymt j-20 lag, fast ridderwall tycker jag skulle vara en förstärkning, det tycker inte du tydligen!?

Jag vet inte om du känner till det men Djurgårn har ett av Sveriges bästa J-20 lag så varför ta in ännu fler när det finns på hemmaplan.
en jävla massa bönder!
rikkard

Inlägg av rikkard »

Dif_in_my_heart skrev:http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=646514 många tror att vi kommer ligga i botten med ssk, mora och skellefteå :(
I artikeln kan man läsa: "truppen har tunnats ur betydligt."
Hur har de kommit fram till den slutsatsen. Att vi gör oss av med spelare som inte håller måttet och ersätter dem med mer stabila spelare, kan väl knappast innebära att truppen blir tunnare. I år kommer vi förhoppningsvis att kunna spela med fyra kedjor genom hela säsongen.

Jag tror att vi först och främst kommer att kriga mot Mora, SSK, Skellefteå och Luleå. Där vi har bra chans att slå allihop. Tror dessutom att Brynäs och kanske även Timrå kan floppa. Förra året levde de båda på en stark inledning av serien, men hade dippar i slutet av säsongen. Tränarna i de bägga lagen är dessutom osäkra kort. Tror att Boork kommer att orsaka konflikter med stjärnorna i Brynäs och att Challe inte är redo för att leda ett lag ännu.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

rikkard skrev:
Dif_in_my_heart skrev:http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=646514 många tror att vi kommer ligga i botten med ssk, mora och skellefteå :(
I artikeln kan man läsa: "truppen har tunnats ur betydligt."
Hur har de kommit fram till den slutsatsen. Att vi gör oss av med spelare som inte håller måttet och ersätter dem med mer stabila spelare, kan väl knappast innebära att truppen blir tunnare. I år kommer vi förhoppningsvis att kunna spela med fyra kedjor genom hela säsongen.

Jag tror att vi först och främst kommer att kriga mot Mora, SSK, Skellefteå och Luleå. Där vi har bra chans att slå allihop. Tror dessutom att Brynäs och kanske även Timrå kan floppa. Förra året levde de båda på en stark inledning av serien, men hade dippar i slutet av säsongen. Tränarna i de bägga lagen är dessutom osäkra kort. Tror att Boork kommer att orsaka konflikter med stjärnorna i Brynäs och att Challe inte är redo för att leda ett lag ännu.
Ja, haha. Den enda "stora" förlusten är väl Ferna, men inte ens den är speciellt svår att ersätta. Dragan och Anger går jämt ut enligt mig.

Tycker dock att Anger är mer komplett och inte alls lika lat som Dragan. Dragan har fått många chanser men inte tagit dem. Dock så har alla fått upp ögonen för att Dragan är en oerhört medioker spelare.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Tror ni att Daniel Rudslätt skulle passa in i vår trupp nästa säsong?
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Rudslätt skulle vara en riktigt bra ersättare till t.ex. Hörnqvist. Tror dock att det blir svårt att få hit han nästa säsong...
Bild
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

stolpskott skrev:Tror ni att Daniel Rudslätt skulle passa in i vår trupp nästa säsong?
Inte direkt den spelare vi söker. Ska vi ha en forward ska vi ha en målskytt. Visst producerar han framåt, men han är en defensiv forward i första hand, något vi har så det räcker av. Dessutom skrev han på ett 2(?) års-kontrakt för Kölner Haie, har jag för mig. Så honom kan vi glömma.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2007-05-18 19:09:25, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

DIF_Soldier skrev:
stolpskott skrev:Tror ni att Daniel Rudslätt skulle passa in i vår trupp nästa säsong?
Inte direkt den spelare vi söker. Ska vi ha en forward ska vi ha en målskytt. Visst producerar han framåt, men han är en defensiv forward i första hand, något vi har så det räcker av. Dessutom skrev han på ett 2(?) års-kontrakt för Kölner Haie. Så honom kan vi glömma.
Rudslätt är verkligen inte en defensiv forward även om han besitter goda defensiva kvalitéer. Rudslätt är en tvåvägsforward med sin speluppfattning och goda teknik som spets.
Bild
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Rudslätt är en härlig spelare med fart som största signum. Tyvärr är han lite som Ölvestad dvs han har förtvivlat svårt att göra poäng, men ruggigt nyttig då han jobbar lika mycket bakåt som framåt. Om vi bara har en forwards plats ledig till nästa säsong skulle jag nog dock hellre se att den gick till en mer utpräglad målskytt.

Däremot ser jag gärna Rudslätt tillbaka i DIF efter hans europaäventyr. Lika bra som sympatisk spelare.

Lite off topic, men kikade lite på omsättning och bokslut för elitlagen och den stora skillnaden dras ju mellan de lag som har egen arena och de som inte har det. Ledsen gubbar i styrelsen, men detta är svart på vitt, utan egen arena är vi rökta i det långa loppet.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Det jobbas mycket på att skaffa fram en egen arena. Det finns 2 alternativ i dagsläget, att ta över Hovet eller bygga eget. Att bygga eget skulle kosta ca en halv miljard, inkl. mark. Vart de pengarna ska komma ifrån har jag svårt att se.
Bild
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Som jag ser det finns det bara ett alternativ och det är att ta över Hovet, att bygga eget ser jag som orealistiskt i nuläget.
Användarvisningsbild
EniQ@pa

Intressant.

Inlägg av EniQ@pa »

Truppen ser stark ut enligt mig.
Kan bli bra fart på axelsson. Såg han spela en match i huddinge. Han är grym talang. 8)
Djurgårn o ja . bröder till döden
Skriv svar