Skadetråden
Re: Skadetråden
Den är inte snäll, men precis som Wikegård så är jag less på att det bli så mycket detaljfokus på tacklingar och incidenter. Kollade häromdagen på en stanley cup-match från 1994 och bara den enda matchen innehöll samtalsämnen, mediauppslag och avstängningar för en hel säsong med den standarden vi tyvärr har idag.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
CHL gör mer skada än nytta! Helt ärligt, vem fan bryr sig om denna skit turnering?Morwin skrev:yeaaaay 182717161 skadan för oss i chl tror jag.Vikas skrev:Då kan vi lägga till Holm på en långtidsskada. And guess what - Den kommer i CHL.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Kan folk sluta gnälla på skador i CHL? Kan väl för fan lika gärna komma i en match i serien, eller på träning för den delen...
-
Eller hur? Framförallt i fotbollen tycker jag att de borde ställa in samtliga träningar från och med nu. Så att vi inte får en ny niomånadersskada på Haris.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Sant, sedan är CHL perfekt då vi har två målvakter som båda behöver matcher.-daniel- skrev:Kan folk sluta gnälla på skador i CHL? Kan väl för fan lika gärna komma i en match i serien, eller på träning för den delen...
Som det är nu blir det ca 1 match i veckan var för dem och det är aningen lite.
Vårt unga lag behöver matcher och inte bara träningar.
Och skador kan precis som Daniel säger komma på träning.
Eller håller vi igen i närkamperna och det fysiska då?
Hoppas inte det.
Saik som varit ledande senaste åren sägs möta betydligt högre intensitet under den egna träningen än under matcher i SHL.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Som man sa i den romerska armén: "Är träningen hård blir striden lätt". 

- SirDIFalot
Nope, men vanligtvis är det ju så att ju längre tid det tar med att få en statusrapport, ju värre är skadan... Hade det varit en day-2-day (haha, nej inte en Fällström day-2-day, utan en riktig) så hade nog infon kommit direkt att "det var en liten vridning i knäet men Holm spelar nästa match".SirDIFalot skrev:Någon uppdatering med Holm än?
Jag förväntar mig till 100% att vi snackar minst 1 månad här. :/
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Känns skönt att ingen info finns än. Man skulle bli bättre på det här sa Thomas Johansson. Så förhoppningsvis väntar man tills man vet säkert vad det handlar om. Så att vi slipper "dag-till-dag" incidenter.
I den senaste matchen mot Växjö klev Mikael Tellqvist och Philip Holm av. Tellqvist status är dag till dag medan Holm beräknas vara borta 3-4 veckor. Alexander Falk var tillbaka och körde för fullt på torsdagsträningen och Markus Ljungh har så smått börjat gå på is igen. Alexander Fällström har varit med på is under veckan men behöver fler träningar innan han är redo för match.
Från difhockey.se
Skickat från min D5803 via Tapatalk
Från difhockey.se
-
Låter lovande. Med Ljungh och Fällström tillbaka i truppen lär vi kunna dra på ytterligare en växel offensivt.diffrent skrev:I den senaste matchen mot Växjö klev Mikael Tellqvist och Philip Holm av. Tellqvist status är dag till dag medan Holm beräknas vara borta 3-4 veckor. Alexander Falk var tillbaka och körde för fullt på torsdagsträningen och Markus Ljungh har så smått börjat gå på is igen. Alexander Fällström har varit med på is under veckan men behöver fler träningar innan han är redo för match.
Från difhockey.se
Ljungh räknar med att köra 100% på träning på måndag, meddelande han nyss i en intervju på Cmore. Snabbt återhämtat!
- ALLTID DIF
Kentta skrev:Ljungh räknar med att köra 100% på träning på måndag, meddelande han nyss i en intervju på Cmore. Snabbt återhämtat!
Tack !!!!!!!!
Nu ska jag Öppna en Cognac för att fira !
Fällström har varit dag-till-dag sedan säsongsstarten nu. Vad är det som är knas?
Han är mer skör än en 12-åring med Osteogenesis Imperfecta.Staten skrev:Fällström har varit dag-till-dag sedan säsongsstarten nu. Vad är det som är knas?