Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja du, jag skulle inte vilja se Lakos i DIF iaf. Ronnie framstår som en raket bredvid honom. Skillnaden är att Lakos har en bättre klubbteknik än Ronnie.jensa öhling skrev:högintressant österriksik back på väg till Färjestad. Karlstad-gänget är vakna i sin scoutning. Såna här lirare måste vi också vara med på. Var ju intressant i fjol med slovenen Kranjc som var på gång. Kanske att man skulle försöka med honom igen.

Örebroarn skrev:Jag tittade på andra lags trupper och börjar känna mig orolig. Känns inte som DIF har värvat någon riktig utpräglad målskytt än och backlinjen känns fortfarande inte stabil.
Ser man på dem lag som med all förmodan kommer slåss om den sista slutspelsplatsen som är SSK, Mora, SAIK, Luleå och DIF så känns det inte som dem andra lagen är så starka kontra DIF. Kanske att man får räkna in Timrå i den här kategorin då man ha tappat en del viktiga pjäser i Strålman och Warg men även värvat en del intressanta spelare i Mika Pyörälä och Fredrik Hynning med flera men med ett stort frågetecken på tränarsidan.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
pekka21 skrev:Örebroarn skrev:Jag tittade på andra lags trupper och börjar känna mig orolig. Känns inte som DIF har värvat någon riktig utpräglad målskytt än och backlinjen känns fortfarande inte stabil.
Ser man på dem lag som med all förmodan kommer slåss om den sista slutspelsplatsen som är SSK, Mora, SAIK, Luleå och DIF så känns det inte som dem andra lagen är så starka kontra DIF. Kanske att man får räkna in Timrå i den här kategorin då man ha tappat en del viktiga pjäser i Strålman och Warg men även värvat en del intressanta spelare i Mika Pyörälä och Fredrik Hynning med flera men med ett stort frågetecken på tränarsidan.
stort frågetecken? dom har ju challe, är det ett frågetecken?
'Sjöberg skrev:pekka21 skrev:Örebroarn skrev:Jag tittade på andra lags trupper och börjar känna mig orolig. Känns inte som DIF har värvat någon riktig utpräglad målskytt än och backlinjen känns fortfarande inte stabil.
Ja, med tanke på att Challe har varit andretränare för DIF då laget missat slutspel på femtioelva år. Visst, spelarmaterialet och förutsättningarna har inte varit de bästa.
Rocker skrev:'Sjöberg skrev:pekka21 skrev:Örebroarn skrev:Jag tittade på andra lags trupper och börjar känna mig orolig. Känns inte som DIF har värvat någon riktig utpräglad målskytt än och backlinjen känns fortfarande inte stabil.
Ja, med tanke på att Challe har varit andretränare för DIF då laget missat slutspel på femtioelva år. Visst, spelarmaterialet och förutsättningarna har inte varit de bästa.
jag tror challe kommer göra det bra i timrå
Jovars, helt tokig ser det inte ut för han därborta.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4554

Enbom skrev:Jovars, helt tokig ser det inte ut för han därborta.http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4554
Han ser inte ut att vara helt fel.. Men men nu behöver vi ju en lite mer erfaren spelare någon som har varit med lite längre om jag säger så det är i alla fall min åsikt..
Mankan
vi skulle behöva han ändå!mankan skrev:Enbom skrev:Jovars, helt tokig ser det inte ut för han därborta.http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4554
Han ser inte ut att vara helt fel.. Men men nu behöver vi ju en lite mer erfaren spelare någon som har varit med lite längre om jag säger så det är i alla fall min åsikt..
På vilket sätt tycker du DIF behöver honom? Har du sett honom spela? Vet du vilken klass ligan håller där han spelar?Sjöberg skrev:vi skulle behöva han ändå!mankan skrev:Enbom skrev:Jovars, helt tokig ser det inte ut för han därborta.http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4554
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson