-daniel- skrev:Så jävla trist med Ljungh, dels för att han varit en av få godkända hittills samt att hela hans lina varit klart bäst...
Nu gäller det för Anderson och Thoresen att hitta formen snabbt som fan.
Helt fel tråd. Jag såg igår första perioden av matchen mot Khk. Då tycker jag att Anderson var mer än godkänd. En av få som kan bära ut pucken ur egen zon och bära in den i offensiv zon för att sedan hitta en medspelare. Med kedjekamrater som kan hitta nätet så kunde han ha haft ett antal assist redan.
Thoresen verkar spela något konstigt spel. Han har massor av lägen att skjuta på där han istället försöker hitta en passning. Varför skjuter han inte istället. Han är ju en spelare vars skott brukar kunna hitta in.
håller med om Anderson och jag som följde honom i CCCP förra säsongen kan Garantera
att det finns mycket mycket mer att förvänta urån honom Många av mina Ryska kolegor tyckte att
han hade KHLs bästa pass ! själv så var jag grymt impad på att han läste spelet på top nivå !!!
så han han blir väldigt viktig när han blir ett med sej och omgivningen i DIF !!
Dom som Impat mässt på att ta stora steg i år är enligt mej Alvarez & Englund och Veidemo är på rätt väg Norell & Ahlen tyvärr hade förväntat mer av ! Och med skadorna måste dom lyfta sej !!!
Mattias Ek @EkExpressen
Alexander Fällström inte med på Djurgårdens träning. Spelar inte mot Malmö i morgon. Även backen Alexander Falk missar matchen. #twittpuck
SirDIFalot skrev:Mattias Ek @EkExpressen
Alexander Fällström inte med på Djurgårdens träning. Spelar inte mot Malmö i morgon. Även backen Alexander Falk missar matchen. #twittpuck
Alltså vad är det som har hänt egentligen? Tråkigt med Falk och Ljung borta också
Tydligen ryggen som krånglar och man vill inte chansa.
Så det gällde en ny skada alltså. Otippat.
Nu handlar det gäl mer om att det inte vill riskera något och ha en 100% fällström. Vi hade nog fått se honom på isen om det hade varit omgång 40 och en slutspelsplats stod på spel.
Använder Elitprospect som källa nu så är inte helt hundra. Men Fällström har i sådana fall inte ens gjort 100 tävlingsmatcher i sin karriär som senior, jämför detta med Hank som är lika gammal som har gjort över 400. Tendensen är tydlig, Fällström kommer vara "till och från" framöver också, vi klarar oss inte i längden med så tunn uppsättning RW.
Lundberg ovh Heinerö håller inte för att spela i första eller andrakedjan, båda hör hemma i Hockeyallsvenskan egentligen. Brodin funkar i andrakedjan så länge. Tycker egentligen han hör hemma i kedjan under men ingen katastrof där. Vi behöver ta in en bra RW, för Fällström kommer med största sannolikhet missa betydligt många fler matcher.
Fällströms väg "genom skadan" som DIF ser på det vs. hur jag, och säkert många andra, tänker.
- Ingen stor fara. Bara lårkaka. Dag-till-dag. - Ajdå, Fällström borta mellan 1-40 veckor.
- "Spelar inte ikväll - på bättringsvägen". - Varför ljuger ni?
- Fällström tränar för fullt men behöver matchtempo. - Min son, 2 år, skulle inte gått på den. ".
- Inte med på dagens träning. Spelar inte imorgon. - Var det här en nyhet..? Jag visste redan, men.. tack endå.
Ja, jag har i åtanke att spelare kan få bakslag. Men det är inte första gången man blir förvånad över infon från Djurgårdens sida. Det stämmer aldrig.
ciirree skrev:Fällströms väg "genom skadan" som DIF ser på det vs. hur jag, och säkert många andra, tänker.
- Ingen stor fara. Bara lårkaka. Dag-till-dag. - Ajdå, Fällström borta mellan 1-40 veckor.
- Fällström tränar för fullt men behöver matchtempo. - Min son, 2 år, skulle inte gått på den. ".
- Inte med på dagens träning. Spelar inte imorgon. - Var det här en nyhet..? Jag visste redan, men.. tack endå.
Ja, jag har i åtanke att spelare kan få bakslag. Men det är inte första gången man blir förvånad över infon från Djurgårdens sida. Det stämmer aldrig.
Men du måste väl ändå förstå att det inte bara är att googla hur länge en skadad spelare kommer vara skadad OCH att speciellt ryggproblem är lömska, oberäkneliga och svåra att tidsbestämma.
ciirree skrev:Fällströms väg "genom skadan" som DIF ser på det vs. hur jag, och säkert många andra, tänker.
Men du måste väl ändå förstå att det inte bara är att googla hur länge en skadad spelare kommer vara skadad OCH att speciellt ryggproblem är lömska, oberäkneliga och svåra att tidsbestämma.
Nej. Självklart.
Men man har också duktiga läkare. Och det finns alltid en ram man går efter.
Självklart kan det bli fel ibland men det ska inte vara fel 9 gånger av 10.
Thomas Johansson har själv svarat mig och sagt att man i DIF måste bli bättre på just det här. Man går ur med info alldeles för snabbt och sen stämmer inte det.
Exempelvis Thoresen och hjärnskakningen.
Bakslag kan hända. Såklart.
Men när det hela tiden blir fel i allt de skriver då handlar det inte bara om skadan, utan också hur infon förmedlas.