Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattebo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Skadetråden

Inlägg av Mattebo »

Jim Morrison skrev:
Mattebo skrev:
Jim Morrison skrev:Fällström missar även nästa match(herregud?) och Markus Ljungh blir borta minst en månad efter ha fått en skena på benet mot Karlskrona. 27 stygn typ.
Har någon sagt att Fällström missar?

Riktigt segt att Ljungh missar så mycket. Han trodde själv att han är tillbaka tidigare. Kan bara hoppas. Fantastiskt tråkigt.
http://bloggar.expressen.se/ek/2015/09/ ... -fyra-mal/

Jävligt segt.
Där ja, tack.

Jahapp, får ha andrakedjan som tilltänkt i alla fall. Fjärdekedjan får fortsätta intakt i alla fall. Det kanske aldrig blir det tilltänkta laget på isen någon match. Alltid någon skada.

För mig skulle de lika gärna kunna sätta Heinerö som Lundberg i förstakedjan.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Mattebo skrev:
Jim Morrison skrev:
Mattebo skrev:
Jim Morrison skrev:Fällström missar även nästa match(herregud?) och Markus Ljungh blir borta minst en månad efter ha fått en skena på benet mot Karlskrona. 27 stygn typ.
Har någon sagt att Fällström missar?

Riktigt segt att Ljungh missar så mycket. Han trodde själv att han är tillbaka tidigare. Kan bara hoppas. Fantastiskt tråkigt.
http://bloggar.expressen.se/ek/2015/09/ ... -fyra-mal/

Jävligt segt.
Där ja, tack.

Jahapp, får ha andrakedjan som tilltänkt i alla fall. Fjärdekedjan får fortsätta intakt i alla fall. Det kanske aldrig blir det tilltänkta laget på isen någon match. Alltid någon skada.

För mig skulle de lika gärna kunna sätta Heinerö som Lundberg i förstakedjan.
Jag hade också tagit Heinerö där alla dagar i veckan. Har ju knappt lirat någonting än dock.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Kanske redan varit uppe, men borde inte forsberg gå före Lundberg också?

Heinerö borde också gå före båda dessa om det rör sig om en plats i någon lina som är tänkt att producera framåt.

I övrigt oerhört illa att ljungh är borta och så lång tid. Hans lina är väl den som genomgående skött sig bäst hittills.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Dessutom tappar vi ju vår enda tekare nu, underskatta inte hur många extra anfall vi kommer få emot oss nu när Ljungh inte kan ta viktiga defensiva tek. :(
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Vi går en väldigt mörk höst till mötes. Jag ser så många likheter med Leksand 2014/2015 att man får mindre panik just nu.

En väldigt orutinerad och svag defensiv som resultat av en övertro på offensiven. När man har en sån backsida så KRÄVS det att man har en buffert i antal mål gjorda framåt för att väga upp det. När så många nyckelspelare försvinner så står hoppet om poäng till att gneta försvarsmässigt för att sno en poäng här och där. Det har vi inte lagbygget för att göra.

Suck.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Skulle gärna se att Vejdemo tar centerplatsen i tredje och att Forsberg kliver in på högerkanten, de såg spännande ut tillsammans under försäsongen. Illa att Fällström inte är tillbaks imorgon, Rögle är ett lag vi bara inte får slarva bort poäng till om vi ska klara livhanken.
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

Vikas skrev:Vi går en väldigt mörk höst till mötes. Jag ser så många likheter med Leksand 2014/2015 att man får mindre panik just nu.

En väldigt orutinerad och svag defensiv som resultat av en övertro på offensiven. När man har en sån backsida så KRÄVS det att man har en buffert i antal mål gjorda framåt för att väga upp det. När så många nyckelspelare försvinner så står hoppet om poäng till att gneta försvarsmässigt för att sno en poäng här och där. Det har vi inte lagbygget för att göra.

Suck.
Ähh, kom igen! Så illa är det inte. Samma grabbar på backsidan klarade av förra säsongen galant, nu är de ett år äldre och vi har dessutom fått in riktigt bra förstärkning i offensiven. Ge det ett par matcher så ska du se att fler poäng börjar rulla in.
johan_80
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av johan_80 »

Var det ang ljung den nyheten man skulle hålla utkik för under kvällen?

"Håll utkik på Sportexpressen.se efter en annan Djurgårdsnyhet under kvällen."
Puckey

Inlägg av Puckey »

johan_80 skrev:Var det ang ljung den nyheten man skulle hålla utkik för under kvällen?

Det känns tyvärr så, för en kort tid kunde man hoppas att någon som inte slog sig in i NHL valt att vända hem för att förgylla hösten (typ Claesson eller Åberg).
mb81

Inlägg av mb81 »

Puckey skrev:
johan_80 skrev:Var det ang ljung den nyheten man skulle hålla utkik för under kvällen?

Det känns tyvärr så, för en kort tid kunde man hoppas att någon som inte slog sig in i NHL valt att vända hem för att förgylla hösten (typ Claesson eller Åberg).
Kanske läge att kalla hem Bernhardt om både Ljungh och Fällström är borta. Får väl hoppas Fällström kan komma tillbaka.Sen får väl Runken gå in i tredje.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Så jävla trist med Ljungh, dels för att han varit en av få godkända hittills samt att hela hans lina varit klart bäst... :?

Nu gäller det för Anderson och Thoresen att hitta formen snabbt som fan.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

-daniel- skrev:Så jävla trist med Ljungh, dels för att han varit en av få godkända hittills samt att hela hans lina varit klart bäst... :?

Nu gäller det för Anderson och Thoresen att hitta formen snabbt som fan.
Helt fel tråd. Jag såg igår första perioden av matchen mot Khk. Då tycker jag att Anderson var mer än godkänd. En av få som kan bära ut pucken ur egen zon och bära in den i offensiv zon för att sedan hitta en medspelare. Med kedjekamrater som kan hitta nätet så kunde han ha haft ett antal assist redan.

Thoresen verkar spela något konstigt spel. Han har massor av lägen att skjuta på där han istället försöker hitta en passning. Varför skjuter han inte istället. Han är ju en spelare vars skott brukar kunna hitta in.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
mutation

Inlägg av mutation »

De pratar om att Ljungh ska vara borta i typ hela oktober, men utifrån resten av artikeln så känns det betydligt värre än så. Om han i dagsläget inte ens kan sig uppför trappor ordentligt så känns det ju som det tar en bra stund innan han spelar ishockey på proffsnivå...
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

mutation skrev:De pratar om att Ljungh ska vara borta i typ hela oktober, men utifrån resten av artikeln så känns det betydligt värre än så. Om han i dagsläget inte ens kan sig uppför trappor ordentligt så känns det ju som det tar en bra stund innan han spelar ishockey på proffsnivå...

Låren är inte så farligt.
Gjorde ett ingrepp i mitt lår där de skar ut en "kaloppsbit" av lårmuskeln och jag kunde gå samma dag utan smärtstillande. Är väl klaet stelt och ömmande nu i början men det läker nog ihop snabbt och fint.
Användarvisningsbild
mutation

Inlägg av mutation »

sPTNC skrev:
mutation skrev:De pratar om att Ljungh ska vara borta i typ hela oktober, men utifrån resten av artikeln så känns det betydligt värre än så. Om han i dagsläget inte ens kan sig uppför trappor ordentligt så känns det ju som det tar en bra stund innan han spelar ishockey på proffsnivå...

Låren är inte så farligt.
Gjorde ett ingrepp i mitt lår där de skar ut en "kaloppsbit" av lårmuskeln och jag kunde gå samma dag utan smärtstillande. Är väl klaet stelt och ömmande nu i början men det läker nog ihop snabbt och fint.
Hoppas du har rätt!
Skriv svar