Skadetråden
- ALLTID DIF
Re: Skadetråden
Ljungh då ?
Var det Munnen/tänder ?
Var det Munnen/tänder ?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Han behövde sys i foten.
Om så är fallet lär han vara borta några veckor.Túrin Turambar skrev:Han behövde sys i foten.
Då kan man fråga sig varför Thoresen får spela, om det är matchform som krävs... Slår vad om en påse jordnötter att Fällström är i betydligt bättre skick än vår nertränade norska stjärna.MarcusDaze skrev:Jag gissar på att han är med på torsdag. Om jag inte minns fel så tränade han för fullt hela förra veckan men hade inte nått matchform än. Enligt intervjun SDA hänvisar till. Gissar på att han lirar på torsdag.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Om Ljungh nu blir borta så abdikerar jag från allt som rör DIF 2015. Först Radetinac i fotbollen, sen Thoresen, Sallinen, Fällström och Ljungh i hockeyn. Är det ett krav på att det ska vara stjärnorna som skadar sig, medan medelmåttorna får vara hela och rena?
Vaden.Túrin Turambar skrev:Han behövde sys i foten.
Skottet gjorde hål i både tyget och skinnet.
- ALLTID DIF
ciirree skrev:Vaden.Túrin Turambar skrev:Han behövde sys i foten.
Skottet gjorde hål i både tyget och skinnet.
Mycket bättre än foten !!!!
- Farstakostym
Trist att Fällström känns som en spelare som är mer skadad. Lär nog aldrig bli kvitt sitt skadehelvete.
Ja, Ljungh är det nog ingen större fara med... precis som ovan skriver så slets "bara" skinnet isär och inga tyngre fysiska skador (sa det iallafall).
Fällström är dock ett större frågetecken.. känns som DIF mörkar något här då han varit day-to-day i en månad typ. Denna lirare är i mina ögon viktigare att ha tillbaka än att få Thoresen att producera. Vår första lina med Sören, Sallinen och Fällström är oerhört viktig för vår säsong och den känns så j-a bra!
Linje 3 lär producera en hel del den också när Estevez väl får in en puck, tror mycket släpper för honom då och sen blir det fan åka av från dessa tre grabbar. Är f.ö. skitglad att Vejdemo spelat in sig i laget, riktigt kul att se och att visa för våra junisar att det GÅR att pusha sig in i A-laget om man bara är jävligt bra och fokuserad.
Näe, denna säsongen kan blir bra faktiskt.. dock behöver vi våra spelare hela och fina... det är inte mkt backup vi har om massa lirare ska börja gå sönder och gamla norrbaggen kommer nog tids nog att avgöra både den ena och andra matchen ska ni se.
Fällström är dock ett större frågetecken.. känns som DIF mörkar något här då han varit day-to-day i en månad typ. Denna lirare är i mina ögon viktigare att ha tillbaka än att få Thoresen att producera. Vår första lina med Sören, Sallinen och Fällström är oerhört viktig för vår säsong och den känns så j-a bra!
Linje 3 lär producera en hel del den också när Estevez väl får in en puck, tror mycket släpper för honom då och sen blir det fan åka av från dessa tre grabbar. Är f.ö. skitglad att Vejdemo spelat in sig i laget, riktigt kul att se och att visa för våra junisar att det GÅR att pusha sig in i A-laget om man bara är jävligt bra och fokuserad.
Näe, denna säsongen kan blir bra faktiskt.. dock behöver vi våra spelare hela och fina... det är inte mkt backup vi har om massa lirare ska börja gå sönder och gamla norrbaggen kommer nog tids nog att avgöra både den ena och andra matchen ska ni se.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Håller med dig, första linan är viktigt att få igång, Fällström behövs där för att den ska fungera bra. Men vem fan är Estevez?captcash skrev:Ja, Ljungh är det nog ingen större fara med... precis som ovan skriver så slets "bara" skinnet isär och inga tyngre fysiska skador (sa det iallafall).

Hehe, Alvarez då..Rix skrev:Håller med dig, första linan är viktigt att få igång, Fällström behövs där för att den ska fungera bra. Men vem fan är Estevez?captcash skrev:Ja, Ljungh är det nog ingen större fara med... precis som ovan skriver så slets "bara" skinnet isär och inga tyngre fysiska skador (sa det iallafall).

"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Men man kan glömma Fällström på lördag då? Vore kul och få se den linan komplett nu när säsongen börjat.
- Jim Morrison
Fällström missar även nästa match(herregud?) och Markus Ljungh blir borta minst en månad efter ha fått en skena på benet mot Karlskrona. 27 stygn typ.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Har någon sagt att Fällström missar?Jim Morrison skrev:Fällström missar även nästa match(herregud?) och Markus Ljungh blir borta minst en månad efter ha fått en skena på benet mot Karlskrona. 27 stygn typ.
Riktigt segt att Ljungh missar så mycket. Han trodde själv att han är tillbaka tidigare. Kan bara hoppas. Fantastiskt tråkigt.
Jaha.. så mycket för Ljungh's "lilla skrapsår":.. 4v borta... detta kan bli en tung säsong om våga nyckelspelare hela tiden försvinner av olika anledningar... det är ganska stor skillnad på vårt lag om Sallinen, Fällström, Ljungh saknas och Thoresen går på halvfart jämfört med om dessa 4 är i full action!
Expressen: http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... r-i-laret/
Expressen: http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... r-i-laret/
Senast redigerad av captcash den 2015-09-30 16:10:09, redigerad totalt 1 gånger.
- Jim Morrison
http://bloggar.expressen.se/ek/2015/09/ ... -fyra-mal/Mattebo skrev:Har någon sagt att Fällström missar?Jim Morrison skrev:Fällström missar även nästa match(herregud?) och Markus Ljungh blir borta minst en månad efter ha fått en skena på benet mot Karlskrona. 27 stygn typ.
Riktigt segt att Ljungh missar så mycket. Han trodde själv att han är tillbaka tidigare. Kan bara hoppas. Fantastiskt tråkigt.
Jävligt segt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.