Favoritspelare genom tiderna?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
bålsta-hockey-p93
Kontakt:

Favoritspelare genom tiderna?

Inlägg av bålsta-hockey-p93 »

villken är din favvo spelare i dif genom tiderna?
mina är marcus nilson och patrik nilson för att dom är från samma klubb som mig. :wink:

som är Bålsta hc jag lirar där nu.
jag är en kille på 13 år lirar i bålstas p-93 utanför sthlm. vi lirar i upplandserien.
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Svaret är givet: Håkan Södergren
Ingen seger utan offer
FredrikA

Inlägg av FredrikA »

Jag har två stycken:

Thomas Eriksson och Charles Berglund.
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

Måste nämna 2 st.

Patric Kjellberg och Thomas Eriksson.

Patric för att han var en sån allround spelare som kämpade i varje byte. Han var både en målskytt och framspelare samt en enormt viktig spelare för viljan i laget. Det räckte nästan till sm-guld 1998.

Thomas för att det var en rejäl och tuff back. Han tog och gav smällar för laget. Han hade dessutom en rejäl hästspark från blå. Också en viljemänniska och viktig för de yngre spelarna i laget.

Båda var dessutom poliser i det civila om jag inte minns fel.
Erik I

Inlägg av Erik I »

Väldigt svår fråga, kan komma på åtminstone en 10 stycken som "måste" vara med...har dock en viss förkärlek för Thomas Eriksson, stor, tuff, stort klubbhjärta, lagkapten och urtypen för en äkta Järnkamin...i övrigt kan jag svårligen bestämma mig mellan exempelvis Challe / Roffe / Viktor / Öhling... :o)
Användarvisningsbild
Zkar

Inlägg av Zkar »

Patric Kjellberg och Espen Knutsen
DIF evigt trogen
Arto for ever

Inlägg av Arto for ever »

Arto Blomsten är det stora favoriten ...men även Patric Kjellberg o Thomas Eriksson är givna..en annan är faktiskt Martin Linse...fick min första hockeyklubba utav honom på en träningen när jag var lite.
Användarvisningsbild
lund3

Inlägg av lund3 »

Finns många. Får ändå säga Espen i sin bästa dar.
Internet

Inlägg av Internet »

Drutten skrev:Svaret är givet: Håkan Södergren

Jag håller med dig helt där men jag måste säga att Hans Särkijärvi var en som kille som kämpade tills ögonen blödde :) . Någon mer som hänkar på ? ;)
Djurgården kommer alltid att vara en del av mitt hjärta! (L) .. Stötta dom när det går som tyngst!!
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Många ...

Tomas Eriksson, Kenta Nilsson, Rolle, Håkan Södergren, Challe och Espen.
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

Patric Kjellberg var en oerhört nyttig spelare som kunde sättas in i vilket läge som helst under matcherna. Han var bra både i boxplay och powerplay. Mycket duktig offensivt och defensivt. En modern powerforward helt enkelt. Dessutom stor, tuff, snabb, elak och jobbig att möta.

Ingen annan i DIF har varit så bra på att stångas i sarghörnen som Patric Kjellberg. Stor beundran för den killen. Konstigt att han aldrig lyckades riktigt i NHL. OS i Japan 1998 var förmodligen höjdpunkten på hans karriär. Där lyckades han slå sig in som elitserie spelare trots att alla proffsen var med.

Thomas Eriksson. Urtypen för en järnkamin. Stor, stark, orädd och tuff. Kämpade dessutom kopiöst i varje byte. Synd att den typen av spelare är en bristvara i dagens DIF!

Näh, det var tider det med Kjellberg och Eriksson i laget.

Kjellberg i och för sig gnagare från början men han är förlåten efter allt han åstadkom i DIF.
Puppen

Inlägg av Puppen »

jag håller med nästan alla Patrick kjellberg är lätt den bästa tillsammans med Rolle Stoltz! ps har en kjellberg match tröja ;)
Lädersliparen

Inlägg av Lädersliparen »

Patrik Kjellberg samt Thomas Eriksson.

Jag är ju "bara" 36 år, så jag minns inte när Rolle Stoltz lirade. Så därför känns det bara fel att nämna honom eller Lasse Björn.
Men vissa verkar ha sett dom live, eftersom det är vissas favorit spelare. grattis :)
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Roffe Ridderwall och Micke Johansson.
Användarvisningsbild
Håkan Södergren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Håkan Södergren »

Finns som sagt många men MÅSTE man välja en blir det Södergren.
Skriv svar