Patric för att han var en sån allround spelare som kämpade i varje byte. Han var både en målskytt och framspelare samt en enormt viktig spelare för viljan i laget. Det räckte nästan till sm-guld 1998.
Thomas för att det var en rejäl och tuff back. Han tog och gav smällar för laget. Han hade dessutom en rejäl hästspark från blå. Också en viljemänniska och viktig för de yngre spelarna i laget.
Båda var dessutom poliser i det civila om jag inte minns fel.
Väldigt svår fråga, kan komma på åtminstone en 10 stycken som "måste" vara med...har dock en viss förkärlek för Thomas Eriksson, stor, tuff, stort klubbhjärta, lagkapten och urtypen för en äkta Järnkamin...i övrigt kan jag svårligen bestämma mig mellan exempelvis Challe / Roffe / Viktor / Öhling... :o)
Arto Blomsten är det stora favoriten ...men även Patric Kjellberg o Thomas Eriksson är givna..en annan är faktiskt Martin Linse...fick min första hockeyklubba utav honom på en träningen när jag var lite.
Patric Kjellberg var en oerhört nyttig spelare som kunde sättas in i vilket läge som helst under matcherna. Han var bra både i boxplay och powerplay. Mycket duktig offensivt och defensivt. En modern powerforward helt enkelt. Dessutom stor, tuff, snabb, elak och jobbig att möta.
Ingen annan i DIF har varit så bra på att stångas i sarghörnen som Patric Kjellberg. Stor beundran för den killen. Konstigt att han aldrig lyckades riktigt i NHL. OS i Japan 1998 var förmodligen höjdpunkten på hans karriär. Där lyckades han slå sig in som elitserie spelare trots att alla proffsen var med.
Thomas Eriksson. Urtypen för en järnkamin. Stor, stark, orädd och tuff. Kämpade dessutom kopiöst i varje byte. Synd att den typen av spelare är en bristvara i dagens DIF!
Näh, det var tider det med Kjellberg och Eriksson i laget.
Kjellberg i och för sig gnagare från början men han är förlåten efter allt han åstadkom i DIF.
Jag är ju "bara" 36 år, så jag minns inte när Rolle Stoltz lirade. Så därför känns det bara fel att nämna honom eller Lasse Björn.
Men vissa verkar ha sett dom live, eftersom det är vissas favorit spelare. grattis :)