SHL Omgång 4: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 26/9
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
SHL Omgång 4: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 26/9
Avanti Djurgården!
Se upp för Kellman och Henrion.
Se upp för Kellman och Henrion.
Expert.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Re: SHL Omgång 4: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 26/9
Är det någon bortamatch man ska ha stor chans att vinna är det just denna. 0-3 Thoresen gör ett.
Avskaffa tre mot tre.
Jesper Olofsson och Guter är heta med.
På våran forwardssida har vi hittills 1 mål, Vejdemo.
Karlskrona har 5, Olofsson tre och Guter två.
Dessutom är väl både Sallinen och Sörensens poäng gjorda i PP. Så de får steppa upp nu.
Vinst 1-3
På våran forwardssida har vi hittills 1 mål, Vejdemo.
Karlskrona har 5, Olofsson tre och Guter två.
Dessutom är väl både Sallinen och Sörensens poäng gjorda i PP. Så de får steppa upp nu.
Vinst 1-3
Med DIF:s flyt, så förbereder jag mig nu på att allt kan hända! KHK får inte ta sina första historiska trepoängare mot oss! Om det sker så grinar jag blod! Kämpa DIF!
CoCo har ju alltid lätt för oss när vi är nere i Kna och hälsar på, så skulle inte förvåna mig om det blir "som vanligt" och vi torskar med 4-0 elr nått! Charity för nykomling som ska få sin första vinst känns ju löjligt troligt.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Såg matchen mellan rbk - coco och det var ingen vidare tillställning. Coco slog enormt många felpass i egen zon och tack vare det så lyckades ett annars uddlöst rbk ta 2 poäng.
Hoppas på att vi sätter hård och hög press idag för då kommer det skapas lägen.
Hoppas på att vi sätter hård och hög press idag för då kommer det skapas lägen.
Har en känsla av att vi kolossalt underskattar KHK och alla går på halvfart.
Torsk på förhand.
Torsk på förhand.
- Lee Harvey Oswald
KKK-DIF 3-1
-Vi kämpade ner dom idag.Men det är klart, att ha 3-0 att gå på så tidigt i matchen, det underlättade ju.
DIF var inte riktigt redo för match såg det ut som / P.Hånberg
-Vi kämpade ner dom idag.Men det är klart, att ha 3-0 att gå på så tidigt i matchen, det underlättade ju.
DIF var inte riktigt redo för match såg det ut som / P.Hånberg
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
En kall öl i TV-soffan är väl det enda som jag ser fram emot. Resten luktar fiasko.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Vår match i lördags var ruggigt dålig, men jag såg Rögle - Karlskrona och den var snäppet sämre. Väldigt dåligt rent speltekniskt plus att det såg ut att gå i slow motion.
Om vi bara kan hitta tillbaka till spelet vi hade mot Skellefteå med jävligt hårt jobb över hela planen och sätta press på Karlskrona så tror jag vi har en bra chans. Spelar vi som mot Brynäs kommer vi få det jävligt tufft.
Vi vinner på straffar.
Om vi bara kan hitta tillbaka till spelet vi hade mot Skellefteå med jävligt hårt jobb över hela planen och sätta press på Karlskrona så tror jag vi har en bra chans. Spelar vi som mot Brynäs kommer vi få det jävligt tufft.
Vi vinner på straffar.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Tydligen kör vi Sörensen - Sallinen - Forsberg i förstakedjan idag.
Gillar det bra mycket mer än Lundberg där i alla fall.
Som upplagt för fiasko..tyvärr.
* Karlskrona har inte vunnit än (trendbrott sker alltid mot DIF)
* Ruskigt dålig match senast mot Brynäs, den dåliga formen fortsätter.
* DIF går in halvhjärtat då man tror att denna match blir enkel.
* Oinspirerade att åka till en kass ishall och spela mot en nykomling.
* KHK möter stora Djurgården och kommer köra skiten ur sig på hemmaplan. Vill ta första segern och bonus att den kan komma hemma mot DIF (KHK är taggade!)
Hoppas jag har fel, men på förhand känns det som en 4-2 förlust. Vi ska vinna här egentligen! Rögle - KHK var bland de sämre matcherna jag sett i SHL, dock gjorde inte vi succé mot Brynäs direkt.
* Karlskrona har inte vunnit än (trendbrott sker alltid mot DIF)
* Ruskigt dålig match senast mot Brynäs, den dåliga formen fortsätter.
* DIF går in halvhjärtat då man tror att denna match blir enkel.
* Oinspirerade att åka till en kass ishall och spela mot en nykomling.
* KHK möter stora Djurgården och kommer köra skiten ur sig på hemmaplan. Vill ta första segern och bonus att den kan komma hemma mot DIF (KHK är taggade!)
Hoppas jag har fel, men på förhand känns det som en 4-2 förlust. Vi ska vinna här egentligen! Rögle - KHK var bland de sämre matcherna jag sett i SHL, dock gjorde inte vi succé mot Brynäs direkt.
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
En liten känga till övriga forwards och dessutom en liten hint om att Fällström är borta längre? (Ang. Varför Forsberg får spela i förstalinan).Vikas skrev:Tydligen kör vi Sörensen - Sallinen - Forsberg i förstakedjan idag.
"– Det är ju han som har skapat mest. Vi kommer nog att jobba med dem ett tag så att de ska hitta varandra, säger Djurgårdstränaren Hans Särkijärvi."
Då lär det väl se ut såhär idag då:
Sörensen-Sallinen-Forsberg
Thoresen-Anderson-Brodin
Vejdemo-Ljungh-Alvarez
Hank-Hage-Ahlen
Senast redigerad av ciirree den 2015-09-26 12:01:46, redigerad totalt 2 gång.
-
I och med att alla här är pessimistiska så får jag väl sticka ut och säga att Thoresen - Anderson - Brodin kommer vara grymma idag och leda oss till seger. Thoresen 1+2.
Trist att säga, men viktigt att Lundberg petas från förstalinan, det känns som att han antingen sumpar pucken eller tar emot den i princip stillastående eller vänder åt fel håll varje gång vi vänder för anfall, hämmar sina kedjekamrater något enormt. Mer fart och fläkt på Forsberg.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.