Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Staten

Re: Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrig

Inlägg av Staten »

#10 skrev:Bra tryck idag, riktigt kul och hoppas det fortsätter.
Kul med en fungerande aktiv kärna längre upp i klacken, i tredje perioden exploderade det överallt verkligen. Mindre kul att klacken töms efter 12 minuter för att folk ska till baren. Skapar iaf dålig energi och ger inga bra signaler, men men vissa är inte där för hockeyn.
Användarvisningsbild
Arkju
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Arkju »

Staten skrev:
#10 skrev:Bra tryck idag, riktigt kul och hoppas det fortsätter.
Kul med en fungerande aktiv kärna längre upp i klacken, i tredje perioden exploderade det överallt verkligen. Mindre kul att klacken töms efter 12 minuter för att folk ska till baren. Skapar iaf dålig energi och ger inga bra signaler, men men vissa är inte där för hockeyn.
Ja, bra drag så länge folk inte lämnade för öl. Extra tydlig effekt på lördagsmatcher tyvärr.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
peter johansson

Inlägg av peter johansson »

Frågan är om det går att baren är stängd när det är spel ?? otroligt tråkigt när folk går efter 12-13 minuter in i perioderna !! annars riktigt bra drag tycker jag :D
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag tycker inte man får gnälla för mycket på det, om barerna varit stängda under pågående spel hade förmodligen en hel del folk valt att inte gått på matcherna. Vi får helt enkelt vara nöjda med den tiden som alla är på plats och skapar ett magiskt tryck.
Användarvisningsbild
Arkju

Inlägg av Arkju »

Det är ingen lösning att stänga barerna så länge det pågår spel. Lösningen är att se till att barerna fungerar bättre så att ingen behöver gå innan periodslut. 18 minuter ska vara fullt tillräckligt för att köpa en öl och få i sig den innan det är dags för nedsläpp igen.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Jag tycker inte man får gnälla för mycket på det, om barerna varit stängda under pågående spel hade förmodligen en hel del folk valt att inte gått på matcherna. Vi får helt enkelt vara nöjda med den tiden som alla är på plats och skapar ett magiskt tryck.
Så är det tyvärr. Har 8-10 pers från mitt "fotbollsgäng" som går på hockeyn mest för att dricka öl och träffa polarna. Det är väl inte optimalt. Men bättre att dom gör det på hockeyn och betalar inträde och bidrar lite till stämningen än att dom går ut på stan och träffas istället. Långsiktigt måste förstås grundmentaliteten ändras.

Några noteringar från i lördags.

Kan folk snälla sluta med "Tio bönder klappar i otakt" ? Den var typ halvkul, en gång, när det faktiskt var tio bönder som klappade i otakt. Sen dess har det inte varit det. Vilket gör det rätt irrelevant och absurd för oss att ha i vår standardrepertoar inför varje match.

Måste alla klappa så jävla mycket? Det går ju inte ens att sjunga när 90% av arenan klappar. Det blir rätt pinsamt att håna bondegängen för deras klappor om vi själva gör samma sak fast med händerna. Om ni nu måste klappa. Varför måste det ska i någon extremt megatempo. Mitten på tredje perioden innan Pang och JG gick upp på räcket var det ju outhärdligt. SJUNG högt och tydligt istället för att klappa sönder och mumla med i ramsorna.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Jag tycker inte man får gnälla för mycket på det, om barerna varit stängda under pågående spel hade förmodligen en hel del folk valt att inte gått på matcherna. Vi får helt enkelt vara nöjda med den tiden som alla är på plats och skapar ett magiskt tryck.
Så är det tyvärr. Har 8-10 pers från mitt "fotbollsgäng" som går på hockeyn mest för att dricka öl och träffa polarna. Det är väl inte optimalt. Men bättre att dom gör det på hockeyn och betalar inträde och bidrar lite till stämningen än att dom går ut på stan och träffas istället. Långsiktigt måste förstås grundmentaliteten ändras.

Några noteringar från i lördags.

Kan folk snälla sluta med "Tio bönder klappar i otakt" ? Den var typ halvkul, en gång, när det faktiskt var tio bönder som klappade i otakt. Sen dess har det inte varit det. Vilket gör det rätt irrelevant och absurd för oss att ha i vår standardrepertoar inför varje match.

Måste alla klappa så jävla mycket? Det går ju inte ens att sjunga när 90% av arenan klappar. Det blir rätt pinsamt att håna bondegängen för deras klappor om vi själva gör samma sak fast med händerna. Om ni nu måste klappa. Varför måste det ska i någon extremt megatempo. Mitten på tredje perioden innan Pang och JG gick upp på räcket var det ju outhärdligt. SJUNG högt och tydligt istället för att klappa sönder och mumla med i ramsorna.
Haha älskade "Sjung nu högt"-ramsan i tredje perioden :lol: Var galet ösigt, men satan vilket absurt jävla klappande. För att inte tala om tempot! Voine...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Själv är jag irriterad över att så få sjunger. En hel kurva ska ha en jämnare nivå. Gubbar som sitter ned i klacken, någon tog med en treåring med hörselkåpor i kurvan, en annan hade en tjej som var max nio år med sig (och höll käft givetvis). Detta måste upphöra.

Jag har inget emot om man vilar rösten någon minut eller två, men när man står i kurvan för att "uppleva stämningen" utan att bidra gör mig oerhört enerverad. Detta kommer på sikt fräta sönder hela läktarkulturen.

Vill vi bevara det vi har på Hovet måste alla med rätt inställning svälja svenskheten och peta på sin icke-sjungande granne och uppmana till sång. Tredje periodens tryck gjorde detta till riktigt magiskt, men många stunder var det på tok för tyst för att vara premiär.

Sen blir det såklart tveksamheter när ingen står på räcket kontinuerligt. Klacken "vänjer" sig vid att någon står där och så plötsligt är han väck. Man kan givetvis inte kräva att Pang ska stå där i 60 min - varje minut är guld värd - jag bara tänker högt om jag ska analysera varför det var tyst emellanåt; det tar en stund för alla att acklimatisera sig när förutsättningarna ändras
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Det enda sättet att stävja de tidiga läktarsortierna är att ha vettig ölhantering och bra utrymmen. Nu måste du gå i slutet av perioden för att vara säker på att du ens ska ha en rimlig chans att få din öl innan periodpausen är slut.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Rojk skrev:Det enda sättet att stävja de tidiga läktarsortierna är att ha vettig ölhantering och bra utrymmen. Nu måste du gå i slutet av perioden för att vara säker på att du ens ska ha en rimlig chans att få din öl innan periodpausen är slut.
Det mest idiotiska är att om du sänker alkoholhalten med en halv procentenhet får du plocka med dig din halvlitersmugg med maltdryck upp på läktaren och se på matchen från nedsläpp. Ibland suger det i Sverige.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
peter johansson

Jag och min sambo brukar stå i klacken när vi åker upp till storstan(vi kommer själva från Skövde) och försöker sjunga med så gott det går kan inte riktigt alla ramsor men vi lär oss med tiden och gör så gott vi kan och ska nu upp till matchen mot MIF den 3 oktober och då tar vi med våra pojkar 5 och 9 år hoppas att det är okej även fast dom inte sjunger så mycket men det är mer upplevelsen för dom har aldrig varit med förut så jag hoppas att ni tycker detta är okej sjungandet får jag och gumman stå för :wink: :wink:
Rix

Inlägg av Rix »

peter johansson skrev:Jag och min sambo brukar stå i klacken när vi åker upp till storstan(vi kommer själva från Skövde) och försöker sjunga med så gott det går kan inte riktigt alla ramsor men vi lär oss med tiden och gör så gott vi kan och ska nu upp till matchen mot MIF den 3 oktober och då tar vi med våra pojkar 5 och 9 år hoppas att det är okej även fast dom inte sjunger så mycket men det är mer upplevelsen för dom har aldrig varit med förut så jag hoppas att ni tycker detta är okej sjungandet får jag och gumman stå för :wink: :wink:
Klart det är okej, för att ni är där och sjunger, ni är med och bidrar till stämningen och det lär era barn också vara. De personerna som däremot sitter i klacken och inte ens försöker bidra är de man vill ha bort. Sen kan man ju diskutera hurvida familjeläktaren kanske är mer lägligt när man går med mindre barn.

Brukar ha med min yngre bror (9 år) och vi sitter oftast på sittplats när vi går, går jag med polarna står vi i klacken och sjunger.
Sen är väl ingen perfekt, jag brukar smita ut lite tidigare för att få i mig någon öl, men som vissa redan har lyft är det tamefan larvigt att man måste gå innan för att ens ha en chans att få sin öl och dricka upp den.
peter johansson

Vi har ju redan köpt biljetter till klacken för där är det bäst så vi testar och kör får vi se det går säkert bra vi har ju redan berättat lite hur det funkar så det blir nog bra och dom vill stå i sveriges BÄSTA KLACK :wink:
Mankan84

Inlägg av Mankan84 »

Låt sången och ramsorna eka på hovet ikväll. Min lilla Brynäs vän och ett par av hans vänner är inte alls några som tycker vi har landets bästa fans tydligen pratas det en del skit om våra fans på nå forum de har. Brynäs har ju absolut inget att komma med gällande publik/fans så just dessa ska man ju bara skratta åt, men låt oss visa Kaffe if ikväll att de har fel vilket vi redan vet att de har för vi har Sveriges bästa fans, det var väl dock inte det bästa trycket mot Saik i Lördags. Vi tar nu och gör allt ännu bättre samdigt som de små bönderna får höra hur man sjunger på riktigt. När jag ändå skriver här så vill jag passa på även fast det kanske är fel tråd att undra om någon vet om nya DIF låtar är på g?
Var ju ett tag sedan skulle vara jävla nice om någon/några drog igång nå låtar, grabbarna bakom Djurgårdshjälpens låtar kunde väl gjort nå låtar, det är något man saknar måste jag säga.
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

@peter johansson

Ärligt talat är du och din familj typexempel på vad som är fel i klacken i dagsläget.
Oinsatta barnfamiljer ska hålla sig borta från klacken (vars ståplatsbiljetter är subventionerade med "motkrav" att du skall bidra till stämningen.

F.ö så var draget mot saik över förväntan, får vi bara bort det överdrivna klappandet från sittplats så kan det bli riktigt bra.
Att endast klappa men inte sjunga drar snarare ner stämningen.
Skriv svar