CHL 2015-16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Puckey

Re: CHL 2015-16

Inlägg av Puckey »

KHL kan jag gott vara utan till den dagen vi är någorlunda jämbördiga. Med alla deras Gazprom-miljoner lägger de ju bokstavligt talat mer än halva vår spelarbudget på enskilda stjärnor. Jag hoppas mer på KHL som ett verktyg för övriga Europa att minska glappet gentemot framförallt KHL. Mer prispengar behövs absolut, liksom kvalificering på sportsliga grunder - men ingen ryss för min del.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Glömde en sak:

- Byt ut de löjliga tröjorna. Framför allt ta bort "Top Scorer".
Avgå Jocke.
johan_80
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av johan_80 »

har målen betydelse eller är det bara segern som gäller?
Túrin Turambar
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Túrin Turambar »

Målen har betydelse, vad jag förstår.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Summan av målen i denna matchen och returen gäller. Så alla mål är av betydelse.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

så att ta ut målisen om man ligger under med ett mål i slutet på första matchen är IQ-befriat?

För övrigt tror jag att vi skulle ge en större kamp än vad många tror mot KHL-lag. Magkänslan är att KHL-lagen inte har någon kontinuitet i sina lagbyggen, jämfört med SHL-lagen.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Haha, Säcken har fortfarande ingen koll alls på CHL. Igår efter segern sa han till SVT reportern: "Det är ju viktigt att vinna denna hemma. Vi har ju tre matcher kvar mot dem i näst-nästa vecka eller nåt". :lol:
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

ciirree skrev:Haha, Säcken har fortfarande ingen koll alls på CHL. Igår efter segern sa han till SVT reportern: "Det är ju viktigt att vinna denna hemma. Vi har ju tre matcher kvar mot dem i näst-nästa vecka eller nåt". :lol:
Vi har ju back to back möte mot Växjö snart också. Så blir fyra matcher på kort tid mot just Växjö.
Avskaffa tre mot tre.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Mattias_87 skrev:
ciirree skrev:Haha, Säcken har fortfarande ingen koll alls på CHL. Igår efter segern sa han till SVT reportern: "Det är ju viktigt att vinna denna hemma. Vi har ju tre matcher kvar mot dem i näst-nästa vecka eller nåt". :lol:
Vi har ju back to back möte mot Växjö snart också. Så blir fyra matcher på kort tid mot just Växjö.
Sant. Men det lät väldigt irrelevant. SHL har ju inget med CHL att göra. Och frågan var ju angående målskillnaden och chansen att gå vidare.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

ciirree skrev:
Mattias_87 skrev:
Sant. Men det lät väldigt irrelevant. SHL har ju inget med CHL att göra. Och frågan var ju angående målskillnaden och chansen att gå vidare.
ciirrree:
Jag tolkade inte Säcken som vad du gör.
Jag tyckte bara han syftade just på det faktumet att det är bra med en seger i ryggen inför de närstående mötena med Växjö.
Tycker det verkar som du verkligen letar efter brister hos Säcken.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Puckey

Inlägg av Puckey »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
ciirree skrev:
Mattias_87 skrev:
ciirrree:
Jag tolkade inte Säcken som vad du gör.
Jag tyckte bara han syftade just på det faktumet att det är bra med en seger i ryggen inför de närstående mötena med Växjö.
Tycker det verkar som du verkligen letar efter brister hos Säcken.
Eller en illa maskerad kritik mot att CHL är lite väl plast och trist när halva SHL spelar och man lottas mot ett inhemskt lag i kvarten.
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

http://www.hockeysverige.se/2015/09/23/ ... marby-dog/

Sam Hallam har alltid en bra poäng i sina uttalanden.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Kalliasson skrev:så att ta ut målisen om man ligger under med ett mål i slutet på första matchen är IQ-befriat?

För övrigt tror jag att vi skulle ge en större kamp än vad många tror mot KHL-lag. Magkänslan är att KHL-lagen inte har någon kontinuitet i sina lagbyggen, jämfört med SHL-lagen.
Exakt. Man ska inte ta ut målvakten i match 1.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Kalliasson skrev: För övrigt tror jag att vi skulle ge en större kamp än vad många tror mot KHL-lag. Magkänslan är att KHL-lagen inte har någon kontinuitet i sina lagbyggen, jämfört med SHL-lagen.
Det är toppklubbarna i KHL som möjligen är bättre än SHL-standard men överlag så tycker jag inte att SHL har något att skämmas för och det märks inte minst på CHL och tidigare turneringar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Utgår det någon form av reseersättning från CHL:s sida, eller är det klubbarna som bär den kostnaden rakt av? Det känns mer och mer som om vi bara ska se till att åka ut ikväll, dryga 100 000 kr i prispengar per omgång vi avancerar genom och resekostnader på 200 000 - 300 000 kr så fort det blir tal om övernattning..
Skriv svar