DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
förevigtdjurgården
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Fotboll

Inlägg av förevigtdjurgården »

Saknaden av Haris är fruktansvärt stor. Vi blir alldeles för förutsägbara som det är nu..
25/4-2025
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Emil har bara blivit sämre och sämre ju längre säsongen gått. Helt oförsvarbart svag i det fysiska spelet.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

En halv målchans och två mål.

Vi å andra sidan är uddlösa så det sjunger om det. Usch.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Cirith Ungol

Inlägg av Cirith Ungol »

Jävla horskåningar, hur mycket tur får man ha?
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Man hoppas på att Bosse och Pelle klarar av att bygga vidare på det här nästa år. Det finns en stomme och det syns var det behöver förstärkas. Med Haris tillbaka och Sebastian långt borta borde det kunna ramla rätt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Att se Seb A. i startelvan en timme innan match är så inåthelvete avtändande. Fattar inte hur han kan få så mycket som en minuts speltid.

Skickat från min D6603 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Hajduk
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

Fan! Fan! Fan!

Det är så värdelöst att vi inte kan förvalta de lägen vi till slut skapar och de kan få vinna fast vi dominerst stora delar av matchen.

Det hjälper ju inte heller att deras supportrar attackerar barn på våra läktare och att de kan få hålla upp vedervärdiga banderoller. Att dessa as får jubla idag stör mig mer än sjävla torsken.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Hajduk skrev:Fan! Fan! Fan!

Det är så värdelöst att vi inte kan förvalta de lägen vi till slut skapar och de kan få vinna fast vi dominerst stora delar av matchen.

Det hjälper ju inte heller att deras supportrar attackerar barn på våra läktare och att de kan få hålla upp vedervärdiga banderoller. Att dessa as får jubla idag stör mig mer än sjävla torsken.
Tänk positivt, med tanke på hur det ser ut i Malmö lär det inte dröja länge innan de har ett helt eget blodbad att glädjas över.
Användarvisningsbild
Cirith Ungol

Inlägg av Cirith Ungol »

Vi har ändå gjort en väldigt bra säsong med tanke på att i princip halva laget är material för Superettan och att vi har en Division 1-spelare samt en hittills okänd afrikan som anfallspar. Mot de flesta topplag som Malmö, gnaget, Norrköping osv. har vi tidigare dominerat matcherna utan att få det att lossna. Vi har även haft en hel del otur med ramträffar (bara Haris hade totalt 3 stycken i matcher som senare slutade oavgjort) och skador på viktiga spelare. Sett över säsongen är jag nöjd, även om derbystatistiken är skamlig.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Om nu Bosse går ut och påstår att Kadewere (eller hur han nu stavas) kan vara den bäste någonsin i DIF, varför får han bara spela 5 minuter per match? Nä, istället ska dom envist köra med Sebastian Andersson som är totalt ofarlig. Han kräver att få passningar när han tar en löpning men ger inte ifrån sig bollen själv när andra finns i utmärkta lägen. Släng han på tippen är mitt råd och ge Kadewere chansen att få visa att han är så bra som Bosse påstår.
Nästa match vill jag se Kadewere från start, annars kan tränarstaben avgå direkt.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Jawosopan måste bort - det är det största problemet att en av dom dyraste spelarna knappt platsar i U21. Detta är Bosses största huvudbry inför nästa år
Användarvisningsbild
Cirith Ungol

Inlägg av Cirith Ungol »

Nu när Brorberg gjort hattrick kommer minst hälften av alla supportrar gnälla över att han såldes.
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Att utnyttja ett spelövertag verkar inte vara DIF:s favoritsyssla direkt...

Broberg har för övrigt gjort sitt åttonde mål i sin nionde start för Örebro.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Betalar vi lön för Sebastian Andersson?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Det är en jävla tur att man sedan länge insåg att säsongen var över. Annars hade man varit helt skogstokig efter den här matchen.

Jag ser absolut INGENTING i Tino, för övrigt. Bosse ser ut som en jubelidiot efter sina kommentarer där.
Skriv svar