Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Har man förhandlat så långt med Urbom så finns det alltså pengar för att värva? Han släpptes väl ganska sent av Severstal. Efter att vi värvat Matt?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Inför varje match borde speakern tala om hur mycket våra motståndare blivit ekonomiskt dopade av sina hemkommuner. Detta borde sedan upprepas ett antal gånger så det verkligen går ut i media också.

SAIK med sina publiksiffror skulle aldrig kunna ge de kontrakten om de inte var för dopningen.
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

Härligt besked ändå att vi var aktiva och ändå kollade med Urbom, betyder ju ändå att de finns stålar om det skulle krisa. Helt sjukt att han kan kosta så horribelt mycket. Hade faktiskt högre förhoppningar på honom, han var inget märkvärdigt av det jag såg igår.

Däremot är jag än så länge imponerad över hur bra vi spelat defensivt dom 2 inledande matcherna. Nu är de ju bara början men trodde vi skulle ha mycket större problem med tanke på vilka lag vi spelat mot. Fortsätter det så här så blir vi ett lag att räkna med den saken är säker då kan det här bära oss väldigt långt i många år framöver.

Kan bara än så länge säga att jag är motbevisad och jag hade tokfel gällande våran defensiv, fortsätt att motbevisa mig.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Bra att dom högg på Urbom.. Är även ett tecken på att sportchefen ser att det är en back som saknas i lagbygget. Även positivt att det verkar finnas pengar för att värva en sådan om behov finns. Kan vi hoppas på en stjärnvärvning inför ett eventuellt slutspel?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Highwind skrev:Kan vi hoppas på en stjärnvärvning inför ett eventuellt slutspel?
Det är jag ganska säker på att vi inte kommer att göra. Ledningens mål är ju att få ihop en buffert för att kunna utmana lönemässigt på några års sikt så sålänge vi inte är påväg att få kvala så kommer man lägga undan pengar.

Jag gillar verkligen det långsiktiga tänker. Man ska inte göra av med den sista miljonen på kontot för att man kan. Har man ingen risk för att åka ur eller chans att vinna guld kan man satsa pengarna på nästa säsong istället.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Mattias_87 skrev:
Highwind skrev:Kan vi hoppas på en stjärnvärvning inför ett eventuellt slutspel?
Jag gillar verkligen det långsiktiga tänker. Man ska inte göra av med den sista miljonen på kontot för att man kan. Har man ingen risk för att åka ur eller chans att vinna guld kan man satsa pengarna på nästa säsong istället.
Men det stämmer ju inte. Nästan 5 miljoner bottom line förra året. Denna säsongens ökade spelarbudget finansieras i princip helt av de återförda fallskärmsmiljonerna.

Allt annat lika så finns det kulor även om, den förnuftiga, spelarbudgeten är förbrukad.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

DRC skrev:
Mattias_87 skrev:
Men det stämmer ju inte. Nästan 5 miljoner bottom line förra året. Denna säsongens ökade spelarbudget finansieras i princip helt av de återförda fallskärmsmiljonerna.

Allt annat lika så finns det kulor även om, den förnuftiga, spelarbudgeten är förbrukad.
Så som jag förstått det så betalade vi även av en del skulder förra säsongen och ledningens mål är ju att spara ihop till ett kapital som föreningen kan ha om det krisar. Är helt säker på att vi även har budgeterat för att spara en hel del den här säsongen också så om någon säsong eller två kanske vi kan lägga alla intäkter på spelartruppen.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Mattias_87 skrev:
DRC skrev:
Mattias_87 skrev:

Så som jag förstått det så betalade vi även av en del skulder förra säsongen
Resultatet är efter de amorteringarna.
Staten

Inlägg av Staten »

DRC skrev:
Mattias_87 skrev:
DRC skrev:
Mattias_87 skrev:

Så som jag förstått det så betalade vi även av en del skulder förra säsongen
Resultatet är efter de amorteringarna.
Nu får vi skilja på resultat och likviditet. För att vi har ett resultat på fem miljoner betyder inte att det är pengar som finns som vi kan använda. Det ser man i en budget och inte i ett resultat. Amorteringar påverkar likviditet men inte resultat.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

ciirree skrev:Har man förhandlat så långt med Urbom så finns det alltså pengar för att värva? Han släpptes väl ganska sent av Severstal. Efter att vi värvat Matt?
Men det är ju precis det jag hävdat hela tiden...
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

="Staten"Nu får vi skilja på resultat och likviditet. För att vi har ett resultat på fem miljoner betyder inte att det är pengar som finns som vi kan använda. Det ser man i en budget och inte i ett resultat. Amorteringar påverkar likviditet men inte resultat.
Har du öht läst senaste ÅR? Det är inget fel på likviditeten. Man har valt att bygga kassa för framtiden. Inte pga dålig likviditet för en gångs skull.

Skickat från min iPad med Tapatalk
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Tycker man ska ge Murray try-out kontrakt om han kan tänka sig ta det. Skulle vara intressant att se om de 7 kilona han gått ner gör honom smidigare på isen. Då har vi i alla fall en back som kan spela rejält.
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

Örebroarn skrev:Tycker man ska ge Murray try-out kontrakt om han kan tänka sig ta det. Skulle vara intressant att se om de 7 kilona han gått ner gör honom smidigare på isen. Då har vi i alla fall en back som kan spela rejält.
Så länge han kan tänka sig en låg lön ifall han skulle få kontrakt.
För han skulle definitivt inte vara någon ledande back som äter istid, han skulle väl i så fall agera mentor.
Å andra sidan funkar ju vårat försvar förvånansvärt bra för tillfället så det kanske bara skulle ge fel vibbar till den nuvarande backsidan att ta in Murray.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Kalliasson skrev: Å andra sidan funkar ju vårat försvar förvånansvärt bra för tillfället så det kanske bara skulle ge fel vibbar till den nuvarande backsidan att ta in Murray.
Jag är beredd att hålla med.

Visst, jag hade gärna sett Douglas i Djurgårdströjan igen, har suttit och hoppats på hans återkomst ända sen han spelade hos oss under lockouten. Men nu känns det ändå som att grabbarna har något på gång, det är märkbart bättre försvarsspel jämfört med förra säsongen, och då saknar vi ändå Arnesson.

Nästa säsong ser jag gärna Douglas i Djurgården dock. Det är dags. :lol:
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

När börjar panikvärvandet av allsvenska spelare? Klarar vi oss till jul?
Låst