SHL Omgång 2: Djurgårdens IF - Skellefteå 19/9

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Donkels
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 2: Djurgårdens IF - Skellefteå 19/9

Inlägg av Donkels »

android skrev:Trött man blir på våra backar.
Eh.....
Donkels

Inlägg av Donkels »

Lee Harvey Oswald skrev:Sören och Sallinen = klass!
Tellqvist stabil, skönt besked.

Men jag blir smått galen på Högström emellanåt, så trögt överkonstruktiv ibland i väldigt utsatta lägen.
Han måste spela med lite större marginaler nu när vi fått in Hultström.
Sammantaget en habilt genomför match mot ett ganska bra men grinigt SAIK, dom gav oss ingen större betänketid egentligen någon gång under matchen.

Hoppas allt löser sig med Thoresen
Högström var bra idag - punkt slut!!!
Nilsrock

Inlägg av Nilsrock »

Inte vet jag om jag har dålig humor nu på kvällskvisten men tyckte detta från hemsidan var sjukt roligt. "Efter sitt powerplay började Djurgården komma in mer i matchen, utmana Skellefteås press och även sätta på sina motståndare"

Tyckte för övrigt att Högström var bra i dag.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Ja, jag måste också hålla på Högström.. satt högt upp idag så hade bra överblick och han ser fan ut som en atlantångare när han glider fram... ser sakta ut men om det är kroppsfinter elr vafan det är, men motståndarna bara åker åt sidan när han kommer kasande...

Skön match iaf, trevligt med 3p och snudd på fullsatt... kul med hockey!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

De tio första minuterna av tredje perioden var riktigt jävla bra. Jag minns inte vi spelade så bra senast.

Godnatt
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Oroväckande med Thoresen. Aja, vi har sparkapital i alla fall.

Tellan gör såklart en fruktansvärt bra match. Han som fixar tre poäng. Kul som fan att Sörensen och Sallinen visar kemi tidigt. Tror inte vi har så mycket sparkapital i Brodin. Han är det han är.

Tycker Hultström hade en lite sisådär match faktiskt, men han baljar ju så..

Är det bara jag som är mycket positivt överraskad av Robin Press? Han har verkligen det tunga skottet som ryktet sade och han är mycket bättre bakåt än jag vågade hoppas på. Han spelar rejält och löser flera situationer bra och utnyttjar sin storlek. Han har i alla fall varit bra dom här matcherna. Visserligen förväntade man ju sig att han skulle vara en kona i defensiv zon så kanske har att göra med att förväntningarna är så låga.

Kul med Forsberg också, påminner lite om när Brodin kom upp 09/10 och bara körde järnet.
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Vi vann, det är vackert. Poetiskt.

Alla var bra.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

När Ljungh tidigt i matchen sätter in en fantastisk tackling i offensiv zon där backarna "i vanliga fall" kan ta det hur lugnt som helst i SHL, så förstod man att det är ett nytt DIF och att det här skulle bli tufft för saik.

Satt mest och njöt och funderade på vad man skulle kunna skriva för att "toppa" hyllet som redan skulle sägas, men jag kom inte direkt på något. NHL klass på matchen rakt igenom, och med klackkluturen på hovet så till och med bättre.

Laget har en spännande mix av finess, attityd och faktiskt fysisk kapacitet. 2009/10-vibbar på Hultströms pp-mål. Heroiska skift av Ahlén och Hank i slutfasen. Ser fram emot att se vad den här säsongen har att bjuda på framöver.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Keutril

Inlägg av Keutril »

Jag förstår dock inte fullt ut hyllningarna av Högström. Han var bättre än vad han brukar absolut men han dras fortfarande med problemet att han är så jäkla ovillig att skjuta och istället ska han hålla på att dribbla på blå linjen som sista man vilket för mig är totalt vansinne.

Press var bra förutom några riktigt kassa passningar rakt i famnen på motspelare. :-)

Resten av backarna tyckte jag var bra, Norell satte in några riktigt fina offensiva tacklingar och tryckte upp spelet, Englund tycker jag har potential att bli en riktig backklippa om hans får fortsätta ha en positiv utveckling under säsongen. Holm var riktigt bra också tyckte jag. Hultström hade riktig energi i sin åkning.

Hoppas Thoresen är tillbaka snart, han är av förklarliga skäl fortsatt blek och skulle behöva kontinuerligt spelande för att komma i form och jag tror dessvärre en skada i nuläget skulle kunna bli förödande för honom. :(

Tycker Matt Anderson börjar lyfta sig också och se bättre och bättre ut.

EDIT: Förresten är det någon som vet hur det gick med killen som skada sig på Arenavägen efter match? Såg det inte men tror han var eventuellt överförfriskad och ramla och slog huvudet i trottoarkanten ute på bilvägen vid rödljuset i korsningen vid T-banan.

Vi stannade inte när vi åkte förbi för det var flera människor på plats och folk som verkade ringa efter ambuland.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Känns påtagligt som att Sallinen och Sörensen lider av att inte ha en bättre tredjelänk i sin lina. De hade fått ut så mycket mer ( eller borde få ut mer ) med en Fällström där istället.

Forsberg visar en härlig inställning och borde gjutet vara med som minst första reserv från och med nu.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Kall-El skrev:Känns påtagligt som att Sallinen och Sörensen lider av att inte ha en bättre tredjelänk i sin lina. De hade fått ut så mycket mer ( eller borde få ut mer ) med en Fällström där istället.

Forsberg visar en härlig inställning och borde gjutet vara med som minst första reserv från och med nu.
Håller med. Lundberg är en OK tredje eller fjärdelina spelare men inget material för en producerande första lina - välkommen tillbaka så snart som möjligt Fällström
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Donkels skrev:
Kall-El skrev:Känns påtagligt som att Sallinen och Sörensen lider av att inte ha en bättre tredjelänk i sin lina. De hade fått ut så mycket mer ( eller borde få ut mer ) med en Fällström där istället.

Håller med. Lundberg är en OK tredje eller fjärdelina spelare men inget material för en producerande första lina - välkommen tillbaka så snart som möjligt Fällström

OM Heinerö skulle bli spelklar före Fällström utgår jag från att han tar den platsen från Lundberg till och med.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Fantastisk match. Högström blir ju årets hackkyckling i år, men ägna er åt att leta fel på honom ni. Han sköter sig bra för det mesta, riktigt bra.

Press behöver detta självförtroende så kommer vi fortsättningsvis vara förvånade, såg många matcher med ssk förra året.

Anderson har grym blick med sina passningar i trängda lägen, kanon.

Alla andra, stabil match.

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Oerhört rolig match att titta på, tycker vi gör det riktigt bra.

Bäst på isen? Tellqvist. Högström gör en oerhört bra match också, samt Press blev jag imponerad av.

Tycker Anderson har höjt sig mest från försäsongen, tror han blir mer o mer nyttig framöver.

I övrigt så spelar vi ett helt annat presspel jämfört med tidigare säsonger, ruskigt spännande att se hur vi kommer stå oss mot andra lag.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Hoppas vi kommer orka hålla i presspelet sett över 55(?) matcher plus slutspel. Då kan det här bli jävligt roligt.
25/4-2025
Skriv svar