SHL Omgång 1: Linköping - Djurgårdens IF 16/9

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 1: Linköping - Djurgårdens 16/9

Inlägg av android »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
android skrev:Ser fram emot BOMBOM BOUCHARDs utlåtande om detta blir en bra säsong eller inte.
Anar en viss ironi här, men jag bjuder ändå på ett svar.

Jag fick en bra känsla. I stort sett lika nöjd med denna förlust som Hv-premiären under silveråret.

Finns en del likheter:

- Bra fart och ett aggressivt spel.
- Ett par ungtuppar som överraskar och tar för sig (Vejdemo, Press)
- Spelare som ser bättre ut än säsongen före (Alvarez, Ljungh, Ahlen)
- Nyförvärv som höjer kvalitén (Sallinen, Hultström)
- Vi är med och tävlar om poängen på "lika villkor", vi backar inte hem och väntar på misstag

Ah, det får räcka.
Eller just det, Thoresen kommer att höja sig bara han får fler matcher i kroppen och då blir vi ännu bättre som lag.

Tycker vi var förtjänta av minst en pinne till. Tveksamma domslut, oskärpa i avsluten och ett mindre bra ingripande av Tellan, gjorde att vi förlorade borta mot ett lag som vi förra säsongen blev rejält frånåkta av långa stunder.
Den här gången var det ingen ironi alls. Det jag tycker talar emot silversäsongsjämförelsen är att man inte kan säga att LHC är ett lika bra lag som HV var då. Tack för tankarna.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

android skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
android skrev:Ser fram emot BOMBOM BOUCHARDs utlåtande om detta blir en bra säsong eller inte.
Anar en viss ironi här, men jag bjuder ändå på ett svar.

Jag fick en bra känsla. I stort sett lika nöjd med denna förlust som Hv-premiären under silveråret.

Finns en del likheter:

- Bra fart och ett aggressivt spel.
- Ett par ungtuppar som överraskar och tar för sig (Vejdemo, Press)
- Spelare som ser bättre ut än säsongen före (Alvarez, Ljungh, Ahlen)
- Nyförvärv som höjer kvalitén (Sallinen, Hultström)
- Vi är med och tävlar om poängen på "lika villkor", vi backar inte hem och väntar på misstag

Ah, det får räcka.
Eller just det, Thoresen kommer att höja sig bara han får fler matcher i kroppen och då blir vi ännu bättre som lag.

Tycker vi var förtjänta av minst en pinne till. Tveksamma domslut, oskärpa i avsluten och ett mindre bra ingripande av Tellan, gjorde att vi förlorade borta mot ett lag som vi förra säsongen blev rejält frånåkta av långa stunder.
Den här gången var det ingen ironi alls. Det jag tycker talar emot silversäsongsjämförelsen är att man inte kan säga att LHC är ett lika bra lag som HV var då. Tack för tankarna.
Visst var hv ett vassare lag, inget snack om det. Jag kan väl tillägga att jag fortfarande tror vi hamnar sjua eller åtta. Klaffar allt som det gjorde då kanske vi kan skrälla till oss en direktplats till kvarten. Hoppet tändes igår i alla fall.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Tobias Hage har ju fått en del kritik till och från. Är väl på plats att ge lite hyll för den fina passningen som Tage ger till Hulta på första målet. Hoppas han tar med sig det och fortsätter knåpa ihop några pinnar här och där.
Skriv svar