Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- grandstoff
Det var samma agent som gick ut i pressen för några veckor sedan och sa att det absolut inte var några fel med Sudins höft.Stiff skrev:http://expressen.se/sport/ishockey/1.677970
I den har branchen ska man inte bry sig så mycket om vad agenterna säger, speciellt när dom förhandlar med NHL-klubbar...
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
så ja!
Så tänk vad man kan göra för att folk ska få upp ögonen för DIF Hockey.
ALLA VET att Sudden INTE kommer. ALLA. Dock snyggt av ledningen att försöka. Men det genererar dock bara en massa glada miner för stunden tills han säger defenitivt NEJ. Sen är vi tillbaka till det gamla vanliga snacket om ett par klassbackar osv osv.
Nä tyvärr Djurgården, Sundin kommer nog aldrig komma tillbaka, hur mycket vi än erbjuder honom. Självklart vill jag som alla andra att han skulle spela för vårat stolta Djurgården, men som sagt, det blir INTE så. Bara fortsätta drömma helt enkelt.
Eller är det bara jag som ser verkligheten i det hela???
Rätta mig om jag har fel.
Vi får väl hoppas på Staffan Kronwall istället. Men det spricker väl det också.
ALLA VET att Sudden INTE kommer. ALLA. Dock snyggt av ledningen att försöka. Men det genererar dock bara en massa glada miner för stunden tills han säger defenitivt NEJ. Sen är vi tillbaka till det gamla vanliga snacket om ett par klassbackar osv osv.
Nä tyvärr Djurgården, Sundin kommer nog aldrig komma tillbaka, hur mycket vi än erbjuder honom. Självklart vill jag som alla andra att han skulle spela för vårat stolta Djurgården, men som sagt, det blir INTE så. Bara fortsätta drömma helt enkelt.
Re: så ja!
Nej jag tror nog att vi alla vet det. Jag tror däremot att ledningen gör så här medvetet för att få DIF att verka attraktivt när man letar spelare. När folk tror att dom kanske kan få spela med Sudden så kanske dom skriver på. Elller?Christer skrev:Så tänk vad man kan göra för att folk ska få upp ögonen för DIF Hockey.
- grandstoff
Att värva Mats Sundin är ett försök att dra mycket folk till arenan. Sundin är fortfarande ett stort namn bland svensson-publiken och kunde säkert öka publiksnittet med 500/match. Att Jiri skulle vara samma publikmagnet har jag svårt att tro. Tycker att det är mycket smart av Djurgården att visa intresse.Enbom skrev:Kunde inte dom pengarna ha lagts på att knyta upp Jiri på ett treårs-kontrakt? <_<
Det sänder dels ut signaler om att vi inte är en döende förening, utan att vi har ambitioner.
Dels visar det att vi nu har börjat att söka externa finansiärer för att finansiera öner till toppspelare, vilket är ett smart och nödvändigt drag.
Staffan Kronwall fallar inte in under rubriken "klassback" i min bok. En okej elitserieback, men inte mer. Tyckte det sades i chatten härförleden att DIF jagar två klassbackar, varav Marusak nu är klar. Varför då jaga Kronwall? Framför allt är det väl en offensivt lagd back vi behöver och inte heller det epitetet stämmer väl in på Staffan. I dagsläget är det ju bara Timmy och i viss mån Jiri (som dock är starkast i defensiven) som tillför något offensivt på backsidan - alldeles för tunt!
-
Frågan är om inte Kronwall Jr e bättre. Stabil defensivt och vart inte nedskickad till farmarligornas farmarliga. Kronwall var även ordinarie under debutsäsongen i NHL.jensa öhling skrev:Vad tror ni är lättast. Få företag att finasiera en värvning av Sundin eller en bra tjeckisk relativt okänd back?
Om Fernholm räknas som en klassback är Kronwall Jr det också.
jensa öhling skrev:Vad tror ni är lättast. Få företag att finasiera en värvning av Sundin eller en bra tjeckisk relativt okänd back?
Om Fernholm räknas som en klassback är Kronwall Jr det också.
Helt rätt Sen så har nog Kronwall lärt sig ett och annat *over there* men även fast han skulle komma så ser det ändå lite tunt ut på backsidan eftersom jiri inte kommer vara med från början.. Vidare så tror inte jag heller på att Sundin kommer hem han verkar inte ha något dif hjärta alls mot va foppa t.e.x har för Modo.. Skönt ändå att ledningen försöker hoppas på Kronwall nu och eventuellt någon annan..
Mankan