Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Vet att han var grymmt besviken på Stockholms publiken och deras stämning, han trodde att den skulle vara mycket högre.
TomyMörth

Jag vill ha Marre till DIF

Inlägg av TomyMörth »

Och du säger att Marre är upphov till DIFS skrala ekonomi?
Men Difs dåliga ekonomi beror på snarare en massa fel investeringar från Lettland,England.......osv! Det enda jag vet var när Marre spelade i DIF senast! Så var han 2:a eller 3:a i den interna poängligan fram till jul....
Sen blev han osams med Wikegård!

Önska kan väl alla få göra................
Användarvisningsbild
Sir Martin

Re: Jag vill ha Marre till DIF

Inlägg av Sir Martin »

TomyMörth skrev:Jag hoppas att DIF även lägger ut en förfrågan till "världens" bästa polack! Marre! Den är en spelare som har en otrolig potential och en guda benådad spelare! Så jag drömer om Marre i DIF dressen igen! Hoppas DIF lägger ut en förfrågan till honom oxå!
Såg honom på stan idag. Eller så var det en jävla look-a-like.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Marre ser jag ingen anledning till att ens tänka på. Tror han inte är tänd på att lira hockey mera. Vi måste ha hungriga spelare.

Vad gäller Sudden hade det givetvis varit kul, men jag tror inte för ett ögonblick på detta. en intressant fråga man gärna skulle vilja ha svar på dock. Suddens eventuella lön, är den något som klubben står för eller utomstående finansiärer? Är det klubben måste det ju i alla fall betyda att det finns kapital nog att plocka hem minst en klassback till i alla fall.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

jensa öhling skrev:som sagt. osannolikt.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2244&a=649888

Fan.
TomyMörth

Hoppas DIF frågar marre i allafall

Inlägg av TomyMörth »

Kall-El skrev:Marre ser jag ingen anledning till att ens tänka på. Tror han inte är tänd på att lira hockey mera. Vi måste ha hungriga spelare.

Vad gäller Sudden hade det givetvis varit kul, men jag tror inte för ett ögonblick på detta. en intressant fråga man gärna skulle vilja ha svar på dock. Suddens eventuella lön, är den något som klubben står för eller utomstående finansiärer? Är det klubben måste det ju i alla fall betyda att det finns kapital nog att plocka hem minst en klassback till i alla fall.

Så trött ser ju inte marre ut att vara

2006-2007 Rapperswil-Jona NLA 43 21 20 41 70

41 poäng på 43 matcher.............Det är ju inte fyskam
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Sudden kan vi nog tyvärr glömma...Om nu inte Sudden själv gör en total kovändning och byter spår.

Jag tycker ändå att det är starkt av DIF att erbjuda honom kontrakt. De försöker ju iallafall göra nåt.
Ingen seger utan offer
Äppelmos
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 44,00.html

Fan, de ända man kan göra är att hoppas på att Sudden visar stort Djurgårds hjärta och kommer hem till sitt lag som behöver honnom :)

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 47,00.html

Inte helt fel de heller =)
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Ni har glömt den viktigaste frågan: Om Sundin skulle välja DIF (vilket han inte kommer att göra) kommer han då att platsa? :D
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
isolerad

Inlägg av isolerad »

Kall-El skrev:
"Enligt uppgift till Sportbladet finansieras Sundins kontrakt helt och hållet av externa finansiärer."

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 44,00.html
i
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Djurgården jagar Kronwall

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 47,00.html

"Det är inte bara Mats Sundin som Djurgården vill ha hem till nästa säsong.
Klubben har även gett backen Staffan Kronwall ett kontraktsförslag."

Bra att styrelsen agerar och gör något i alla fall.
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Det är väl ganska självklart att Sundins eventuella lön skulle betalas av externa finansiärer annars hade nog inte Djurgårn haft så mycket att komma med.

Klart styelsen agerar trodde nu något annat eller, bara för att det inte står något i pressen om något ev. nyförvärv till DIF så betyder inte det att dem jobbar på för det.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

pekka21 skrev:Det är väl ganska självklart att Sundins eventuella lön skulle betalas av externa finansiärer annars hade nog inte Djurgårn haft så mycket att komma med.

Klart styelsen agerar trodde nu något annat eller, bara för att det inte står något i pressen om något ev. nyförvärv till DIF så betyder inte det att dem jobbar på för det.
Men gud. Jag kommenterade att det var bra att de agerade och erbjöd Kronwall ett kontrakt. Jag sa aldrig något annat, eller hur? Du behöver inte vara spydig för det.
Algot2003

Inlägg av Algot2003 »

Sedär jag !

Inte för jag tror en sekund på att få se Sudden i DIF dressen nästa säsong MEN styrelsen verkar var ute och fiska ialla fall. Vackert så.

Staffan Kronwall känns inte osannorlikt och vore kanon.
Skriv svar