SHL 2015-16
Re: SHL 2015-16
Känns inte 300 spänn i månaden som ett jävligt högt pris för Elitserien i ishockey?
Csports har ju inget annat av värde alls.
Då skall det tilläggas att jag har Allsvenskan via viaplay.
Det ingen som känner till om man bara kan köpa Elitserien i ishockey från den kanalen eller ännu hellre bara DIFs matcher till en acceptabel peng?
Viaplay just nu kostar mig 330 kronor i månaden och då får jag Premier League, CL och Allsvenskan tillsammans med NHL.
Visst jag skulle kunna få ner Viaplay till 200 i månaden om jag tog bort Allsvenskan därifrån, men det känns fortfarande som på tok för mycket att betala 300 kronor i månaden hela vintern enbart för Elitserien i ishockey.
Det ingen som känner till om man bara kan köpa Elitserien i ishockey från den kanalen eller ännu hellre bara DIFs matcher till en acceptabel peng?
Viaplay just nu kostar mig 330 kronor i månaden och då får jag Premier League, CL och Allsvenskan tillsammans med NHL.
Visst jag skulle kunna få ner Viaplay till 200 i månaden om jag tog bort Allsvenskan därifrån, men det känns fortfarande som på tok för mycket att betala 300 kronor i månaden hela vintern enbart för Elitserien i ishockey.
Det är ju därför jag säger att TV4 Play Premium är bättre. Du får då Allsvenskan i fotboll, Hockeyallsvenskan och SHL till 299 kr/mån. Dessutom får du alla TV4s kanaler (även om många kan se det som onödigt överflöd).
Vad jag vet så kan man bara köpa "bortakortet" och kan således bara se ett lags bortamatcher.
Vad jag vet så kan man bara köpa "bortakortet" och kan således bara se ett lags bortamatcher.
Jag håller helt med dig, tycker Cmores tjänst är avsevärt sämre än Viaplay, trots att den kostar ungefär lika mycket. Med Viaplay kan vi i familjen dessutom streama samtidigt, vilket inte går med Cmore. Känns ju helt orimligt att ett hushåll ska behöva ha flera abonnemang för att kunna streama samtidigt.Kall-El skrev:Känns inte 300 spänn i månaden som ett jävligt högt pris för Elitserien i ishockey?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- reservjesus
Hur är kvalitén på bild och så när det gäller tv4 play premium?ciirree skrev:Det är ju därför jag säger att TV4 Play Premium är bättre. Du får då Allsvenskan i fotboll, Hockeyallsvenskan och SHL till 299 kr/mån. Dessutom får du alla TV4s kanaler (även om många kan se det som onödigt överflöd).
clowns to the left of me, jokers to the right
Mycket godkänd.reservjesus skrev:Hur är kvalitén på bild och så när det gäller tv4 play premium?ciirree skrev:Det är ju därför jag säger att TV4 Play Premium är bättre. Du får då Allsvenskan i fotboll, Hockeyallsvenskan och SHL till 299 kr/mån. Dessutom får du alla TV4s kanaler (även om många kan se det som onödigt överflöd).
Beror också såklart på ditt bredband och vad du kollar med, men har du bra grundutrustning så får du en jättebra sändning.
Den enda som skulle göra fyrans paket som "bättre" är ju om kvalitén på sändningar är bättre.ciirree skrev:Det är ju därför jag säger att TV4 Play Premium är bättre. Du får då Allsvenskan i fotboll, Hockeyallsvenskan och SHL till 299 kr/mån. Dessutom får du alla TV4s kanaler (även om många kan se det som onödigt överflöd).
Jag skiter fullständigt i fyrans utbud i övrigt då det ändå mest består av "bonde söker fru" i alla fall.
Och även om man tar fyrans paket känns det fortfarande för dyrt.
Faktumet är ju fortfarande att du under vintersäsongen kommer pröjsa 300 kronor per månad enbart för elitserien i ishockey. Och nej några matcher med PSG kunde jag inte bry mig mindre om. Dessutom har ju Csports tappat EL vilket gör kanalens utbud än svagare.
Det enda som skulle kunna få mig att nappa på csports är om de återköper Serie A och La Liga då kommer de upp i en produkt som nästan är värd 300 kronor.
Är det dessutom så illa som vissa av er säger att man inte får spela upp Cmore på mer än en enhet åt gången kan man ju inte heller dela abonnemang med någon annan för att få ner priset till en ok nivå.
Antingen får Csports/4an ge mig en bättre deal eller också blir det att leta fulstreams.
Det är ju det enda dåliga med TV4 Play också. Jag kollade nyss och det verkar vara samma där.Edin skrev:Jag håller helt med dig, tycker Cmores tjänst är avsevärt sämre än Viaplay, trots att den kostar ungefär lika mycket. Med Viaplay kan vi i familjen dessutom streama samtidigt, vilket inte går med Cmore. Känns ju helt orimligt att ett hushåll ska behöva ha flera abonnemang för att kunna streama samtidigt.Kall-El skrev:Känns inte 300 spänn i månaden som ett jävligt högt pris för Elitserien i ishockey?
Många har kunnat streama på flera enheter men det ska egentligen inte gå.
Du måste endå tänka så att dem skiter fullständigt i om du bara vill se DIF eller om bönderna i Karlskrona bara vill se Karlskrona. De säljer ju ALLA SHL och HA matcher för 299 kr till jättebra kvalitet. Det är ett jättebra pris.ciirree skrev:Det är ju det enda dåliga med TV4 Play också. Jag kollade nyss och det verkar vara samma där.Edin skrev:Jag håller helt med dig, tycker Cmores tjänst är avsevärt sämre än Viaplay, trots att den kostar ungefär lika mycket. Med Viaplay kan vi i familjen dessutom streama samtidigt, vilket inte går med Cmore. Känns ju helt orimligt att ett hushåll ska behöva ha flera abonnemang för att kunna streama samtidigt.Kall-El skrev:Känns inte 300 spänn i månaden som ett jävligt högt pris för Elitserien i ishockey?
Dessa utbud på TVn är väsentligt dyrare. Ofta kräver också dessa (Comhem, Canal Digital etc) att man har ett grundutbud först. Det räcker alltså inte med att du ska ha CMORE Sport på Comhem för 439 kr/mån. Du måste även ha minst deras mellan (TiVO mellan eller vanligt Mellan) så där hamnar du ändå mellan 5-700 kr i månaden.
Dessutom är det ingen bindningstid på TV4 Play Premium och på diverse TV utbud brukar det vara mellan 12 och 24 månader.
Jag förstår att TV4s kanaler inte är mycket att hänga i julgranen. Tog bara med det i exemplet.
Fast jag fattar er som även vill se andra ligor i fotboll. Men såhär kommer det alltid vara. Ingen kommer sända alla ligor i samma tjänst. Och om det händer så kommer det garanterat inte kosta ynka 299 kr.
-
299 kr i månaden är rimligt för TV4-play Premium (dock inte det jag betalade för förra säsongen). Men du kan ju inte påstå att det är bra kvalité. Körde på fibernät förra året men ändå blev kvalitén sådär "brusig" rätt så ofta. Viaplay har en mycket bättre streamingtjänst.ciirree skrev:Du måste endå tänka så att dem skiter fullständigt i om du bara vill se DIF eller om bönderna i Karlskrona bara vill se Karlskrona. De säljer ju ALLA SHL och HA matcher för 299 kr till jättebra kvalitet. Det är ett jättebra pris.ciirree skrev:Det är ju det enda dåliga med TV4 Play också. Jag kollade nyss och det verkar vara samma där.Edin skrev:Jag håller helt med dig, tycker Cmores tjänst är avsevärt sämre än Viaplay, trots att den kostar ungefär lika mycket. Med Viaplay kan vi i familjen dessutom streama samtidigt, vilket inte går med Cmore. Känns ju helt orimligt att ett hushåll ska behöva ha flera abonnemang för att kunna streama samtidigt.Kall-El skrev:Känns inte 300 spänn i månaden som ett jävligt högt pris för Elitserien i ishockey?
Dessa utbud på TVn är väsentligt dyrare. Ofta kräver också dessa (Comhem, Canal Digital etc) att man har ett grundutbud först. Det räcker alltså inte med att du ska ha CMORE Sport på Comhem för 439 kr/mån. Du måste även ha minst deras mellan (TiVO mellan eller vanligt Mellan) så där hamnar du ändå mellan 5-700 kr i månaden.
Dessutom är det ingen bindningstid på TV4 Play Premium och på diverse TV utbud brukar det vara mellan 12 och 24 månader.
Jag förstår att TV4s kanaler inte är mycket att hänga i julgranen. Tog bara med det i exemplet.
Fast jag fattar er som även vill se andra ligor i fotboll. Men såhär kommer det alltid vara. Ingen kommer sända alla ligor i samma tjänst. Och om det händer så kommer det garanterat inte kosta ynka 299 kr.
Men TV4-play kanske har en bättre streamingtjänst? Vilket för övrigt vore konstigt då CMore och TV4 väl har samma moderbolag?
Jag har inte påstått att Cmores egna är det. Jag påstår att TV4s är av bra kvalitéKalliasson skrev:299 kr i månaden är rimligt för TV4-play Premium (dock inte det jag betalade för förra säsongen). Men du kan ju inte påstå att det är bra kvalité. Körde på fibernät förra året men ändå blev kvalitén sådär "brusig" rätt så ofta. Viaplay har en mycket bättre streamingtjänst.ciirree skrev:Du måste endå tänka så att dem skiter fullständigt i om du bara vill se DIF eller om bönderna i Karlskrona bara vill se Karlskrona. De säljer ju ALLA SHL och HA matcher för 299 kr till jättebra kvalitet. Det är ett jättebra pris.ciirree skrev:Det är ju det enda dåliga med TV4 Play också. Jag kollade nyss och det verkar vara samma där.Edin skrev:Jag håller helt med dig, tycker Cmores tjänst är avsevärt sämre än Viaplay, trots att den kostar ungefär lika mycket. Med Viaplay kan vi i familjen dessutom streama samtidigt, vilket inte går med Cmore. Känns ju helt orimligt att ett hushåll ska behöva ha flera abonnemang för att kunna streama samtidigt.Kall-El skrev:Känns inte 300 spänn i månaden som ett jävligt högt pris för Elitserien i ishockey?
Men TV4-play kanske har en bättre streamingtjänst? Vilket för övrigt vore konstigt då CMore och TV4 väl har samma moderbolag?

Csports (numera CMore Play) är och har alltid varit under all kritik.
Jag vidhåller att det inte är värt pengarna.Kalliasson skrev:299 kr i månaden är rimligt för TV4-play Premium (dock inte det jag betalade för förra säsongen). Men du kan ju inte påstå att det är bra kvalité. Körde på fibernät förra året men ändå blev kvalitén sådär "brusig" rätt så ofta. Viaplay har en mycket bättre streamingtjänst.ciirree skrev:Du måste endå tänka så att dem skiter fullständigt i om du bara vill se DIF eller om bönderna i Karlskrona bara vill se Karlskrona. De säljer ju ALLA SHL och HA matcher för 299 kr till jättebra kvalitet. Det är ett jättebra pris.ciirree skrev:Det är ju det enda dåliga med TV4 Play också. Jag kollade nyss och det verkar vara samma där.Edin skrev:Jag håller helt med dig, tycker Cmores tjänst är avsevärt sämre än Viaplay, trots att den kostar ungefär lika mycket. Med Viaplay kan vi i familjen dessutom streama samtidigt, vilket inte går med Cmore. Känns ju helt orimligt att ett hushåll ska behöva ha flera abonnemang för att kunna streama samtidigt.Kall-El skrev:Känns inte 300 spänn i månaden som ett jävligt högt pris för Elitserien i ishockey?
Jag förväntar mig inte heller att alla sport skall ligga "i en kanal". Vad jag däremot förväntar mig är att få valuta för pengarna och det ger inte cmore/tv4 paket.
Tycker du SHL i ishockey är värt 300 kronor i månaden för det är vad paketet innehåller av värde?
Om du tycker detta vad skall det i sådana fall kosta att ha Viaplay som erbjuder:
CL
PL ( dyraste att köpa in av alla avtal )
NHL
KHL
I rimlighetens namn borde cmore/tv4 ge oss möjlighet att köpa bara SHL/bara mitt lags samtliga matcher. Det sistnämnda hade varit värt 1000 kronor över en säsong. Det andra hade varit värt 150 kronor i månaden ungefär.
Vänd på ditt resonemang istället då. De som inte bryr sig ett smack om fotboll men endå vill se NHL. De betalar ju lika summa som du på Viaplay, men endast för en liga?
Jag vet inte vad andra lags biljetter kostar men om jag skulle se Djurgården en hel säsong på plats och låt säga att snittpriset ligger på 175 kr. Då blir det alltså 9100 kr + resor. Jag kan känna då att 299 kr/mån inte är nåt att klaga över. Men vi alla får väl tycka olika.
Jag vet inte vad andra lags biljetter kostar men om jag skulle se Djurgården en hel säsong på plats och låt säga att snittpriset ligger på 175 kr. Då blir det alltså 9100 kr + resor. Jag kan känna då att 299 kr/mån inte är nåt att klaga över. Men vi alla får väl tycka olika.
Senast redigerad av ciirree den 2015-09-12 19:06:26, redigerad totalt 2 gång.
Så 20kr per match tycker du är rimligt att betala om man räknar bort slutspel?Kall-El skrev:
I rimlighetens namn borde cmore/tv4 ge oss möjlighet att köpa bara SHL/bara mitt lags samtliga matcher. Det sistnämnda hade varit värt 1000 kronor över en säsong. Det andra hade varit värt 150 kronor i månaden ungefär.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Det går inte längre att köpa Sverigepaketet via CMore Norge, förresten. Så om ni har det för tillfället, säg inte upp det. 99NOK per månad för allt från SHL och Allsvenskan.
Andspe skrev:Så 20kr per match tycker du är rimligt att betala om man räknar bort slutspel?Kall-El skrev:
Betydligt mer rimligt än att betala 300 kronor i månaden för en serie.
Dessutom skulle ju kanalen få in 1000 kronor på ett bräde direkt vilket inte kan anses vara direkt dåligt det heller.
Eller för all del låt mig köpa loss och betala bara för SHL då och sätt den på en lämplig nivå eller skapa ett hockeypaket och lägg den på en vettig nivå.
Eller bara för att göra en jämförelse:
Just nu betalar jag 339 kronor per månad för viaplay och får ut följande:
Allsvenskan
NHL
KHL
CL
PL
Med detta i åtanke kan väl ingen påstå att 300 kronor i månaden för tv4 är i närheten av att vara rätt prissatt?
Allsvenskan
SHL
Allsvenskan
Några menlösa matcher från franska ligan.
Och snacket om att man får tv4 övriga kanaler kan med enkelhet jämföras med att Viaplay också har ett utbud av filmer och serier.
tv4/cports borde sänkas till 200 kronor i månaden då hade de legat på en vettig nivå sett till vad som erbjuds.