Träningsmatch: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 10/9 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Träningsmatch: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 10/9 2015

Inlägg av Praetori »

ciirree skrev:
Vikas skrev:Ingen bra match av Thoresen, för övrigt. Har varit väldigt vilse.
Även de bättre tar sig ibland tid att komma igång.
Riktigt dålig så här långt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Praetori skrev:
ciirree skrev:
Ja. Alla förväntade sig säkert 5 poäng första matchen och ytterligare 3-4 nästa match.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Forsberg har på 2 försäsongsmatcher redan hunnit bevisa hur mycket intressantare spelare han är än en spelare som Emil Lundberg.
Spela fult
ciirree

Inlägg av ciirree »

diftobbe89 skrev:Forsberg har på 2 försäsongsmatcher redan hunnit bevisa hur mycket intressantare spelare han är än en spelare som Emil Lundberg.
+1
Älskar både Vejdemo och Forsberg. Bådar gott.
Praetori

Inlägg av Praetori »

ciirree skrev:
Praetori skrev:
ciirree skrev:
Ja. Alla förväntade sig säkert 5 poäng första matchen och ytterligare 3-4 nästa match.
Nej men han har inte haft många rätt. Hade inte förväntat mig storspel men det är riktigt kluddigt och ja, långsamt så att det är rent dåligt. Frågan är om han går på smärtstillande fortfarande eller bara inte är matchtempo-tränad än.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Summering. Vi är helt väck första perioden. Vet inte vad killarna förväntat sig men det såg mer ut som om man förväntade sig ett lättare träningspass. Malmö fick snorbra utdelning och även om vi dominerade tredje och hade vissa delar av tredje så räcker det inte hela vägen fram.

Forsberg Ljung och Englund får godkänt. Möjligen även Sören.
Besvikelser ikväll var Thoresen, Tellan och AOM.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Lundberg och Alvarez känns ganska överflödiga med tanke på att Vejdemo och Forsberg kommer in och spelar riktigt bra. Kanske är dags att låna ut både Lundberg och Alvarez.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Alexander Falk ser fortsatt stabil ut. Jag har inte studerat honom allt för noga och vet inte riktigt, men verkar som om han gjort stabila matcher hela försäsongen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Praetori skrev:
ciirree skrev:
Praetori skrev:
ciirree skrev:
Nej men han har inte haft många rätt. Hade inte förväntat mig storspel men det är riktigt kluddigt och ja, långsamt så att det är rent dåligt. Frågan är om han går på smärtstillande fortfarande eller bara inte är matchtempo-tränad än.
Vad tror du själv?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Vi vann skotten i första perioden med 6-5 så resultatet 1-4 känns dock lite missvisande.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
PATRIK.
Säsongskort: Ja

Inlägg av PATRIK. »

Riktigt bra 3e period, trots att målen uteblev, är väl vad man får ta med sig från denna match.
Ett rätt orättvist resultat, men vi har inte råd att inleda som vi gjorde. Malmö hade väl 4-5 skott i första och gjorde alltså 4 mål.

Var mest intresserad av att se Thoresen, men ingen höjdarmatch från hans sida. Dock e jag övertygad om att han kommer kliva fram i storslagen stil när allvaret börjar inför ett fullsatt Hovet!
Likaså tror jag våra backar kommer lyfta sig, om inte annat kommer de vara tvungna att göra det.
Vill vara försiktig med att såga backarna ala Vikas förrän en bit in på säsongen (om det fallerar totalt dvs)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Såg inte matchen men det verkar ju snarare som den här förlusten hamnar på Tellqvists konto? Släpper in 4 av 11 skott i första perioden..

Tre mål framåt är jättebra. Håller du det över en säsong slår du alla målrekord i modern tid.
Expert.
ciirree

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:Såg inte matchen men det verkar ju snarare som den här förlusten hamnar på Tellqvists konto? Släpper in 4 av 11 skott i första perioden..

Tre mål framåt är jättebra. Håller du det över en säsong slår du alla målrekord i modern tid.
Första målet får Storm gå rakt igenom hela försvaret iprincip och skottet var välplacerat.
Sen är det två returer tror jag som de gör 2 och 3-0 på. Huruvida Tellan ska ha de skotten eller inte såg jag inte riktigt men överlag så är det väldigt klent försvarsspel idag.
Robin Press visar upp väldigt intressanta offensiva egenskaper men är sådär bakåt (än sålänge). Annars tycker jag att både Ollas och Englund har tagit stora kliv från förra säsongen.

Jag tänker inte ens klaga på Thoresen. Han har genomgått operation och har spelat två matcher. Det blev bättre ju längre matchen led iaf. Spelar han såhär i omgång 10 så kan vi snacka. Men nu är det inget att haka upp sig på.

Vejdemo fortsätter att briljera. Han kommer definitivt göra upp med Rundqvist/Hage om en centerplats ifall han fortsätter såhär. Såvidare inte Säcken stänger dörren, låser, och kastar bort nyckeln då, som han gjorde förra säsongen för våra juniorer.
Förövrigt visar Forsberg också att han vill kriga om en plats. Han har imponerat.
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

Vet någon vart man kan se Forsbergs tackling på Nisse-pisse? Missade såklart den... :(
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Personligen tycker jag redan att Vejdemo har petat Rundqvist ur truppen. Rundqvist åker för det mesta runt och tappar pucken som jag ser det.

Lundberg och Alvarez måste verkligen steppa upp rejält. Alvarez kan glimta till ibland men han måste börja utnyttja sin fysik betydligt mer. Detsamma gäller Lundberg. Det är frustrerande att se hur de två åker och petar lite med klubban i närkamperna istället för att smälla på. Här ser jag gärna att man låter Forsberg spela istället om det inte blir bättring från de grabbarna.

Försvarsspelet är till stora delar bedrövligt och måste upp många nivåer och det gäller även passningsspelet som stundtals är riktigt uselt.
Skriv svar