SHL 2015-16
Re: SHL 2015-16
Haha, Wikegård ser inte direkt upp till nyström, det är helt uppenbart. Med all rätt, självklart. Sinnesjukt vad dryg Nyström är. Fnissar nedlåtande på sitt dryga sätt när han tror att han säger något smart.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Samma här. Försökte lyssna på den med Uffe Dahlén när han ryktades till oss och sen den med Valetina. Klarade knappt av 10 min i någon av dom.android skrev:Ännu en här. Försökte lyssna på hans podcast en gång. Där ska han enligt egen utsago intervjua personer runt ishockeyn. Problemet var bara att han pratade själv 90% av tiden. Så fort det var på väg att bli en intressant utläggning så avbröt han och skulle berätta om hur han hade träffat någon eller gjort något.
Expert.
Cmore plockar in Tomas Andersson (tidigare domare) som expert. Kanske inte den bästa men kan bli intressant med perspektiv från en domare som ändå har dömt ligan väldigt länge.
Hoppas bara han vågar "såga" domarna om/när de gör fel.
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det låter väldigt spännande att få höra kommentarer från en föredetta domares perspektiv.Rix skrev:Cmore plockar in Tomas Andersson (tidigare domare) som expert. Kanske inte den bästa men kan bli intressant med perspektiv från en domare som ändå har dömt ligan väldigt länge.
Alla andra gamla målisar, backar och forwards säger ju i princip samma sak.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
"För att påskynda straffläggning efter mållös förlängning inför SHL nya rutiner till kommande säsong. Det blir ingen spolning av isen och båda lagen kommer att slå straffarna mot samma mål."
En enkel skrapning bara. Skönt.
Avskaffa tre mot tre.
Mycket bra. Nu saknas bara att ta bort straffläggningen helt.Mattias_87 skrev:"För att påskynda straffläggning efter mållös förlängning inför SHL nya rutiner till kommande säsong. Det blir ingen spolning av isen och båda lagen kommer att slå straffarna mot samma mål."
Född till sportchef.
Jag önskar fortfarande:
Övertid 5 min. Om inget av lagen gjort mål? 1 poäng vardera.
Få vi ett avgörande så fördelas poängen 2 - 0.
Alternativt att en vinst efter förlängning fortfarande är värt lika mycket. Dvs poängfördelningen 3 - 0 om vi får ett avgörande. 1 - 1 om den slutar oavgjort.
Jag tror att matcherna kommer få ett bättre tempo och ha mer betydelse i situationer där det står lika med ex 10 min kvar i tredje. Fler lag kommer gå för vinst.
Alternativt att en vinst efter förlängning fortfarande är värt lika mycket. Dvs poängfördelningen 3 - 0 om vi får ett avgörande. 1 - 1 om den slutar oavgjort.
Jag tror att matcherna kommer få ett bättre tempo och ha mer betydelse i situationer där det står lika med ex 10 min kvar i tredje. Fler lag kommer gå för vinst.
- MarcusDaze
Håller inte med dig alls om jag ska vara ärlig. Jag tycker 3v3 i 5min sedan straffar omedelbart efteråt. Det är grymt underhållande med dom ytorna som 3v3 ger och straffar är för gemene man i Sverige riktigt underhållande.ciirree skrev:Jag önskar fortfarande:
Jag gillar dessutom att 3p alltid delas ut.
Senast redigerad av MarcusDaze den 2015-09-04 13:48:02, redigerad totalt 1 gånger.
- Think if...
- Kontakt:
Angående MarcusDaze nickThink if... skrev:+1 på MarcusD
Säger ni
Dejs vilket är amerkaniserst eller Dase vilket är ungdomslag för penis något konfunderad vad hans nick egentligen står för

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk
- MarcusDaze
I min umgängeskrets startade det för många många år sedan som "Dejs" i Counter Strike men det gick över till "Dasen" när vi blev ett par år äldreTheRegime skrev:Angående MarcusDaze nickThink if... skrev:+1 på MarcusD
Säger ni
Dejs vilket är amerkaniserst eller Dase vilket är ungdomslag för penis något konfunderad vad hans nick egentligen står för
Skickat från min LG-D855 via Tapatalk

Ska bli intressant och se hur man spelar imorgon, kan det bli Sören-Sallinen- Thoresen (alt Fällström, skadad) eller sätter man Thoresen - Matt- brodin?
Frågan är om inte Fällström är redo imorgon, nog för att en lårkaka gör jävligt ont, men inget man brukar vara borta länge med.Bengan08 skrev:Ska bli intressant och se hur man spelar imorgon, kan det bli Sören-Sallinen- Thoresen (alt Fällström, skadad) eller sätter man Thoresen - Matt- brodin?
Jag ser gärna
Sörenssen - Sallinen - Fällström
Thoresen - Andersson - Brodin
Bra att spela ihop våra två toppkedjor redan nu.
Det var dag till dag på Fällström men vi vet ju aldrig med DIF.
Jag hoppas man spelar Thoresen med Anderson. Han kanske kan få igång honom också.
Jag hoppas man spelar Thoresen med Anderson. Han kanske kan få igång honom också.
Det har alltid varit min gissning, men det förutsätter att alla är helaRix skrev:Frågan är om inte Fällström är redo imorgon, nog för att en lårkaka gör jävligt ont, men inget man brukar vara borta länge med.Bengan08 skrev:Ska bli intressant och se hur man spelar imorgon, kan det bli Sören-Sallinen- Thoresen (alt Fällström, skadad) eller sätter man Thoresen - Matt- brodin?
Jag ser gärna
Sörenssen - Sallinen - Fällström
Thoresen - Andersson - Brodin
Bra att spela ihop våra två toppkedjor redan nu.