SHL 2015-16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
sensei
Kontakt:

Re: SHL 2015-16

Inlägg av sensei »

Haha, Wikegård ser inte direkt upp till nyström, det är helt uppenbart. Med all rätt, självklart. Sinnesjukt vad dryg Nyström är. Fnissar nedlåtande på sitt dryga sätt när han tror att han säger något smart.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

android skrev:Ännu en här. Försökte lyssna på hans podcast en gång. Där ska han enligt egen utsago intervjua personer runt ishockeyn. Problemet var bara att han pratade själv 90% av tiden. Så fort det var på väg att bli en intressant utläggning så avbröt han och skulle berätta om hur han hade träffat någon eller gjort något.
Samma här. Försökte lyssna på den med Uffe Dahlén när han ryktades till oss och sen den med Valetina. Klarade knappt av 10 min i någon av dom.
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

Cmore plockar in Tomas Andersson (tidigare domare) som expert. Kanske inte den bästa men kan bli intressant med perspektiv från en domare som ändå har dömt ligan väldigt länge.

Hoppas bara han vågar "såga" domarna om/när de gör fel.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av MarcusDaze »

Rix skrev:Cmore plockar in Tomas Andersson (tidigare domare) som expert. Kanske inte den bästa men kan bli intressant med perspektiv från en domare som ändå har dömt ligan väldigt länge.

Hoppas bara han vågar "såga" domarna om/när de gör fel.
Det låter väldigt spännande att få höra kommentarer från en föredetta domares perspektiv.
Alla andra gamla målisar, backar och forwards säger ju i princip samma sak.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

"För att påskynda straffläggning efter mållös förlängning inför SHL nya rutiner till kommande säsong. Det blir ingen spolning av isen och båda lagen kommer att slå straffarna mot samma mål."

En enkel skrapning bara. Skönt.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Mattias_87 skrev:"För att påskynda straffläggning efter mållös förlängning inför SHL nya rutiner till kommande säsong. Det blir ingen spolning av isen och båda lagen kommer att slå straffarna mot samma mål."

En enkel skrapning bara. Skönt.
Mycket bra. Nu saknas bara att ta bort straffläggningen helt.
Född till sportchef.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jag önskar fortfarande:

Övertid 5 min. Om inget av lagen gjort mål? 1 poäng vardera.
Få vi ett avgörande så fördelas poängen 2 - 0.
Alternativt att en vinst efter förlängning fortfarande är värt lika mycket. Dvs poängfördelningen 3 - 0 om vi får ett avgörande. 1 - 1 om den slutar oavgjort.

Jag tror att matcherna kommer få ett bättre tempo och ha mer betydelse i situationer där det står lika med ex 10 min kvar i tredje. Fler lag kommer gå för vinst.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

ciirree skrev:Jag önskar fortfarande:

Övertid 5 min. Om inget av lagen gjort mål? 1 poäng vardera.
Få vi ett avgörande så fördelas poängen 2 - 0.
Alternativt att en vinst efter förlängning fortfarande är värt lika mycket. Dvs poängfördelningen 3 - 0 om vi får ett avgörande. 1 - 1 om den slutar oavgjort.

Jag tror att matcherna kommer få ett bättre tempo och ha mer betydelse i situationer där det står lika med ex 10 min kvar i tredje. Fler lag kommer gå för vinst.
Håller inte med dig alls om jag ska vara ärlig. Jag tycker 3v3 i 5min sedan straffar omedelbart efteråt. Det är grymt underhållande med dom ytorna som 3v3 ger och straffar är för gemene man i Sverige riktigt underhållande.

Jag gillar dessutom att 3p alltid delas ut.
Senast redigerad av MarcusDaze den 2015-09-04 13:48:02, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

+1 på MarcusD
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
TheRegime

Inlägg av TheRegime »

Think if... skrev:+1 på MarcusD
Angående MarcusDaze nick
Säger ni
Dejs vilket är amerkaniserst eller Dase vilket är ungdomslag för penis något konfunderad vad hans nick egentligen står för
8-)

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

TheRegime skrev:
Think if... skrev:+1 på MarcusD
Angående MarcusDaze nick
Säger ni
Dejs vilket är amerkaniserst eller Dase vilket är ungdomslag för penis något konfunderad vad hans nick egentligen står för
8-)

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk
I min umgängeskrets startade det för många många år sedan som "Dejs" i Counter Strike men det gick över till "Dasen" när vi blev ett par år äldre ;)
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Ska bli intressant och se hur man spelar imorgon, kan det bli Sören-Sallinen- Thoresen (alt Fällström, skadad) eller sätter man Thoresen - Matt- brodin?
Rix

Inlägg av Rix »

Bengan08 skrev:Ska bli intressant och se hur man spelar imorgon, kan det bli Sören-Sallinen- Thoresen (alt Fällström, skadad) eller sätter man Thoresen - Matt- brodin?
Frågan är om inte Fällström är redo imorgon, nog för att en lårkaka gör jävligt ont, men inget man brukar vara borta länge med.
Jag ser gärna
Sörenssen - Sallinen - Fällström
Thoresen - Andersson - Brodin
Bra att spela ihop våra två toppkedjor redan nu.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Det var dag till dag på Fällström men vi vet ju aldrig med DIF.
Jag hoppas man spelar Thoresen med Anderson. Han kanske kan få igång honom också.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Rix skrev:
Bengan08 skrev:Ska bli intressant och se hur man spelar imorgon, kan det bli Sören-Sallinen- Thoresen (alt Fällström, skadad) eller sätter man Thoresen - Matt- brodin?
Frågan är om inte Fällström är redo imorgon, nog för att en lårkaka gör jävligt ont, men inget man brukar vara borta länge med.
Jag ser gärna
Sörenssen - Sallinen - Fällström
Thoresen - Andersson - Brodin
Bra att spela ihop våra två toppkedjor redan nu.
Det har alltid varit min gissning, men det förutsätter att alla är hela
Låst