CHL 2015-16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
sensei
Kontakt:

Re: CHL 2015-16

Inlägg av sensei »

Lucky Luke skrev:
sensei skrev:
MarcusDaze skrev:
sensei skrev:Matchen går kl 14 för min del så det kommer nog inte vara någon fylla här vid det laget.
Haha, bra svar

Passar på att göra lite reklam för min optimala countrylist, där samtliga låtar är handplockade och dessutom omsorgsfullt placerade i ordning så att det blir rätt flow under lyssnandet

Helt ok sensei!! Herregud inte kunde jag drömma om att du var en countrysnubbe...var helt säker på att det var death metal (eller vad det heter..) som gällde där.. :D Älskar country, men då kanske lite äldre årgångar än i din lista. Skulle tippa på att du är lite yngre än mig... :wink:
Lägger till några äldre godingar till din lista. Jag blandar vilt. Jag skulle kunna lägga till några hundra låtar till, men det får räcka med dessa milstolpar i mitt liv. Håll till godo (youtube, fixar inte spotify.. :oops: )

Stolt sponsor av DIF Hockey igen!!
Mycket bra selektion, jag har mer den stilen bland min easy listening som körs med cocktails och mat. Hittade några nya där! Dessutom finns de här självklara godinarna som du säkert har koll på också

Slutligen körs det här i samband med hockey eller andra roliga event, man är ju ändå en produkt av 80-talet..

Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Håll er till ämnet (öl).
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

android skrev:Håll er till ämnet (öl).
Sorry Android. Tänkte jag inte på...tillbaks till ämnet igen :wink:
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Papst på burk när det finns flaska? :shock:
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

MarcusDaze skrev:
Haha, detta ständiga dilemma. Jag får för mig att jag vill använda just Pabst till beer can chicken, vilket fällde avgörandet i detta fall.

Dessutom, burk brukar vara aptitligare att titta på men flaskor är oftast godare att dricka ur. Men om någon har starka åsikter om det här så skulle jag vara tacksam då mitt burk/flask-velande tar upp rätt mycket tid i ölaffären..
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

sensei skrev:
MarcusDaze skrev:
Haha, detta ständiga dilemma. Jag får för mig att jag vill använda just Pabst till beer can chicken, vilket fällde avgörandet i detta fall.

Dessutom, burk brukar vara aptitligare att titta på men flaskor är oftast godare att dricka ur. Men om någon har starka åsikter om det här så skulle jag vara tacksam då mitt burk/flask-velande tar upp rätt mycket tid i ölaffären..
Jag kör allt på flaska, då slipper jag detta dilemma ;)
Puckey

Inlägg av Puckey »

Spännande att se hur Vejdemo fungerar med spelare som Sörensen och Fällström, men hoppas innerligt att Sallinen bara är lite sjuker.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Spännande att se hur Vejdemo fungerar med spelare som Sörensen och Fällström, men hoppas innerligt att Sallinen bara är lite sjuker.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Puckey skrev:Spännande att se hur Vejdemo fungerar med spelare som Sörensen och Fällström, men hoppas innerligt att Sallinen bara är lite sjuker.
- Alla spelare som saknas ikväll kommer att gå för fullt på måndagens träning. Efter det tar vi beslut om de kommer att kunna spela nästa veckas matcher, säger fysioterapeut Christian Schumacher.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Är det någon som är insatt i målsättningar för CHL?

Vill man göra den världs-omtäckande? eller vill man begränsa den till Europa? Hade ju varit kul att se asiatiska lag likväl som nordamerikanska lag (som nödvändigtvis inte behöver vara NHL-lag).

Är ligor som KHL, AHL, Asia League tilltänkta? Antar att NHL är "för stora" för att inkluderas som potentiell?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
johan_80
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av johan_80 »

Andspe skrev:Är det någon som är insatt i målsättningar för CHL?

Vill man göra den världs-omtäckande? eller vill man begränsa den till Europa? Hade ju varit kul att se asiatiska lag likväl som nordamerikanska lag (som nödvändigtvis inte behöver vara NHL-lag).

Är ligor som KHL, AHL, Asia League tilltänkta? Antar att NHL är "för stora" för att inkluderas som potentiell?
Afrika med?
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

KHL är väl tilltänkta. När/Om de går med är CHL fullbordat. Bara hoppas att det sker inom en snar framtid.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

johan_80 skrev:
Andspe skrev:Är det någon som är insatt i målsättningar för CHL?

Afrika med?
Jag vet inte om du vill ha ett seriöst svar eller om du bara spelar allan?

Hade de klarat ett potentiellt kval in i turneringen så gärna för min del.. Malmö spelar Champions League så varför skulle inte ett lag från Afrika kunna spela CHL i framtiden? Just nu är det kanske mil från verkligheten, men om intresset för hockey skulle växa runt om i världen och Afrika som kontinent skulle utvecklas till ett land av europeisk standard så skulle det inte vara en omöjlighet. Inom de närmsta åren kommer vi förmodligen ha ett NHL lag i Las Vegas. Och kan man ha ett hockeylag i Vegas så kan man ju ha ett lag i ex Gaborone i Botswana. Även fastän det känns oerhört avlägset i dagsläget.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Sydafrikas landslag spelar ju VM, en bit ned i VM-seriesystemet visserligen, men ändå.
Skriv svar