Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Jo defensiven ser svag ut. Jag tror inte att det letas efter någon just nu men kan hända att man försöker hitta en runt jul om det inte fungerar tillräckligt bra.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mattias_87 skrev:Jo defensiven ser svag ut. Jag tror inte att det letas efter någon just nu men kan hända att man försöker hitta en runt jul om det inte fungerar tillräckligt bra.
Är nog en bättre idé. Vi har 5-6 unga backar som allihop har potential att ta ett stort kliv i år. Bättre att avvakta och se vart dom här kidsen står under 15/16 så vi vet vad vi ska ta in.
Expert.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Det var helt rätt att spela Holm som center förra säsongen. Han gjorde det bättre än Vejdemo. Kom ihåg att förra säsongen handlade om överlevnad och inte långsiktighet. Att spela en sämre spelare för att han är ung och utvecklingsbar gör man inte när man krigar för att hålla huvudet över vattenytan.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Highwind skrev:Det var helt rätt att spela Holm som center förra säsongen. Han gjorde det bättre än Vejdemo. Kom ihåg att förra säsongen handlade om överlevnad och inte långsiktighet. Att spela en sämre spelare för att han är ung och utvecklingsbar gör man inte när man krigar för att hålla huvudet över vattenytan.
Men Vejdemo spelade ju aldrig? Hur kan du säga att Holm gjorde det bättre då? Ja hoppas du inte på allvar baserar det på den enda matchen när han spelade 10 min?

Sen är jag rätt allergisk överlag mot att flytta upp en av dina bästa backar som forwards. Slöseri.
Expert.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Det jag såg honom spela var inte bra. Hockey är inte bara matcher utan även träningar. Jag litar på Säckens bedömning när han ansåg att Holm skulle göra ett bättre jobb än Vejdemo..
Stavhoppet
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Stavhoppet »

Highwind skrev:Det jag såg honom spela var inte bra. Hockey är inte bara matcher utan även träningar. Jag litar på Säckens bedömning när han ansåg att Holm skulle göra ett bättre jobb än Vejdemo..

Måste hålla med SirDIF i att man inte kan bedöma Vejdemo på de få minuterna han spelade.

Visst Holm gjorde inte bort sig som center men jag menar fortfarande att det hade varit bättre att låta Vejdemo få chansen att visa upp sig.
Även som skyltfönster för framtida, att se att i DIF så får man chansen om man gör det bra i J20....
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag kan förstå att man har synpunkter på just den detaljen i Säckens coachande, men samtidigt måste man ju se det från hans synvinkel: Holm har tämligen många SHL-matcher i sitt bagage och vet hur man spelar matcher som betyder jävligt mycket. Just i det läget vi befann oss i var det ju en överlevnadskamp; att välja en helt grön junior som knappast kan vara torr bakom öronen framför en skridskoskicklig back som har erfarenhet från större sammanhang som temporärt får spela center när skadehelvetet slår till fullt ut? Jag tycker själv inte valet är så självklart som flera vill påskina...
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Värva 3 nya backar, tack.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vikas skrev:Värva 3 nya backar, tack.
Tre backar tror jag kanske inte behövs men en toppback ( tvåvägs ) samt en pålitlig defensiv back skriker vi efter.

SAIK plockade Urbom. Den spelaren hade kunnat fylla något av de behoven på ett bra vis.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Efter att ha sett både SAIK och Tappara matchen kan man konstatera att våra backar (exklusive Hultström) har väldiga problem i uppspelen! Många misstag samt alldeles för öppet i försvaret. Vi måste ha in minst en rutinerad back om detta ska hålla. Sorry men Westlund tex håller inte måttet, lär bli utlånad!
difanda

Inlägg av difanda »

Visst en stabil toppback (S Kronwall) skulle ju verkligen inte skada men vi har grym potential i nuvarande backlinje. Tycker att Englund - AOM ser enormt spännande ut, självklart unga och oerfarna men de kommer att bli enormt bra!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Bengan08 skrev:Efter att ha sett både SAIK och Tappara matchen kan man konstatera att våra backar (exklusive Hultström) har väldiga problem i uppspelen! Många misstag samt alldeles för öppet i försvaret. Vi måste ha in minst en rutinerad back om detta ska hålla. Sorry men Westlund tex håller inte måttet, lär bli utlånad!
Exklusive Hultström?

Måste briljerat mot Saik, den matchen såg jag inte. Igår gjorde han däremot inte många rätt, i likhet med många andra..
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Hultström har varit väldigt bra innan Tappara-matchen, speciellt i uppspelsfasen.
johan_80
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av johan_80 »

Túrin Turambar skrev:Hultström har varit väldigt bra innan Tappara-matchen, speciellt i uppspelsfasen.
håller med han har varit "grym" med tanke på det är tidigt på säsongen.. men igår... nja. Var iof sig inte någon back som var bra defensivt.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Hm... det är ju knappast bara backarna som slarvar. Många forwards som kommer ned för att avlasta och föra upp pucken/droppa/passa gör helt bedrövliga beslut. Det är ett lagspel som fallerar inte en viss position.
Låst