SHL 2015-16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2015-16

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:Petruzalek klar för Örebro. Herregud vilken värvning. Kommer göra minst 50p.
Derek Ryans ersättare? Ska komma ihåg att du sa minst 50p!
Expert.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Jag som gillar hur andra tippar SHL så nu har Mrmadhawk gett sitt tips inför säsongen:

1. Färjestad
2. Luleå
3. Skellefteå
4. Frölunda
5. Växjö
6. Djurgården
7. HV71
8. Linköping
9. Modo
10. Örebro
11. Malmö
12. Rögle
13. Brynäs
14. Karlskrona

Direktplats till kvartfinal köper jag. Det ska vara vårat mål.
Avskaffa tre mot tre.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Mattias_87 skrev:Jag som gillar hur andra tippar SHL så nu har Mrmadhawk gett sitt tips inför säsongen:

1. Färjestad
2. Luleå
3. Skellefteå
4. Frölunda
5. Växjö
6. Djurgården
7. HV71
8. Linköping
9. Modo
10. Örebro
11. Malmö
12. Rögle
13. Brynäs
14. Karlskrona

Direktplats till kvartfinal köper jag. Det ska vara vårat mål.
Den där kan jag hålla med om faktiskt, tror dock man får byta plats på Malmö och modo. Malmö är hungriga och har efter åren i toppen av HA en slags vinnarskalle i grundserien för att klappa ihop i "slutspel". Modo har ju ingen vinnarmentalitet precis.
Kanske även byta plats på Brynäs och rögle. Rögle får alltid kvala, det är väl det.

Tror inte han vill tippa Malmö för högt på något sätt, likaså han vill inte få skit från röglesupportrar av samma anledning.
Túrin Turambar
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Túrin Turambar »

Eftersom vi inte har en egen tråd för det slänger jag in mitt eget tips här:

1. Färjestad
2. Skellefteå
3. Växjö
4. Luleå
5. Frölunda
6. Linköping
7. Djurgården
8. Malmö
9. Modo
10. HV71
11. Örebro
12. Brynäs
13. Karlskrona
14. Rögle
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jag har ett litet mera "revolutionerande" tips som snarare baserar sig på magkänsla än på pappersanalys:

1. Frölunda
2. Färjestad
3. Linköping
4. Skellefteå
5. Växjö
6. Luleå
7. Malmö
8. HV71
9. Modo
10. Djurgården
11. Örebro
12. Karlskrona
13. Brynäs
14. Rögle

Nu lär några hävda att jag inte är Djurgårdare eftersom jag inte "tror" på mitt lag. Naturligtvis är det skitsnack. Det handlar om realism! Jag tror att våran backsida är för klen, och jag tror att Tellan kommer att bli sämre. Mantas är en evig tvåa och kommer inte bli mer. Förväntningarna är uppskruvade med rätta, men tror inte vi kan hantera det. Tror vi mycket väl kan få en mardrömsstart med bottenplaceringar. Det kommer att bli bättre, men inte mer än till en 10e plats.

Andra lag då, det är Frölundas år. Färjestad har bästa laget, men Frölunda har den starkaste grunden. Växjö kommer att ha ett liiitet dippår. Malmö kommer bli nykomlingen som överraskar positivt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Något i stil med 8-10:a är ändå ett steg fram för DIF hockey. Ifjol tippades vi ju klart sista av alla som tippade med hjärnan och inte med hjärtat. Vi har ett bättre lag i år och lär således hamna några placeringar högre. Hybrisen som var kring april när vi var det enda laget som var klara med vår trupp var väl inte särskilt befogad.
Expert.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Kan ge några småtips.

- DIF kommer sexa eller sjua
- Linköping floppar och kommer på en 10:e plats.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

1) Färjestad
2) Frölunda
3) Skellefteå
4) Växjö
5) Luleå
6) HV71
7) Linköping
8. Djurgården
9) Örebro
10) Malmö
11) Brynäs
12) Modo
13) Rögle
14) Karlskrona

Årets flipp: HV71 som går ihop som grupp och presterar oerhört mycket bättre än vad många tror.

Årets flopp: Under hösten kommer Luleå floppa, löjligt uppblåsta förväntningar och topptippade överallt. Kommer dock spela upp sig efter jul och förmodligen hota om SM-pokalen i slutspelet. Totalt kommer Modo vara det stora flopplaget, som vanligt ett hopkok av diverse f.d "stjärnor", en utländsk coach som mest kommer stå och gorma som förmodligen får lämna efter 1-2 månader.

Årets kalkonlag: Karlskrona. Rögle. Tråkigare lag får man leta länge efter.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Något i stil med 8-10:a är ändå ett steg fram för DIF hockey. Ifjol tippades vi ju klart sista av alla som tippade med hjärnan och inte med hjärtat. Vi har ett bättre lag i år och lär således hamna några placeringar högre. Hybrisen som var kring april när vi var det enda laget som var klara med vår trupp var väl inte särskilt befogad.
Fast det där är ju långt ifrån någon garanti egentligen, se bara på Leksand. Tippades toksist året de gick upp men gjorde det suveränt med ett tämligen mediokert spelarmaterial. Sen värvade man åtminstone bättre (på pappret) spelare över stora delar av banan, och sen gick det ändå som det gick.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Ganska kul ändå att Luleå klappar sig själva på bröstet och säger att de ska vinna SHL & CHL, och ändå inte placeras som etta på experternas ranking :lol:
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Något i stil med 8-10:a är ändå ett steg fram för DIF hockey. Ifjol tippades vi ju klart sista av alla som tippade med hjärnan och inte med hjärtat. Vi har ett bättre lag i år och lär således hamna några placeringar högre. Hybrisen som var kring april när vi var det enda laget som var klara med vår trupp var väl inte särskilt befogad.
Fast det där är ju långt ifrån någon garanti egentligen, se bara på Leksand. Tippades toksist året de gick upp men gjorde det suveränt med ett tämligen mediokert spelarmaterial. Sen värvade man åtminstone bättre (på pappret) spelare över stora delar av banan, och sen gick det ändå som det gick.
Klart ingen är en garanti. Om Tellan spelar som han gjorde andra halvan av säsongen hela kommande säsong så tappar vi genast enormt mycket. Målvakter är för viktiga. Men klart det finns massa exempel på lag som haft ett sämre andra år med en starkare trupp. Men det är väl inte det mest troliga scenariot för oss.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
Klart ingen är en garanti. Om Tellan spelar som han gjorde andra halvan av säsongen hela kommande säsong så tappar vi genast enormt mycket. Målvakter är för viktiga. Men klart det finns massa exempel på lag som haft ett sämre andra år med en starkare trupp. Men det är väl inte det mest troliga scenariot för oss.
Nä visst, det är inte det mest troliga med flopp (speciellt inte nu när det finns så många räddningsplankor och tokusla lag) men samtidigt vet man aldrig. Jag är dock rätt positiv, en 8:e plats ser jag som både godkänt och fullt rimligt.

Tycker vi har ett bättre lag än på rätt många år.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

1. Växjö
2. Färjestad
3. Frölunda
4. Skellefteå
5. Linköping
6. Luleå
7. HV 71
8. Malmö
9. Djurgården
10. Örebro
11. Modo
12. Brynäs
13. Rögle
14. Karlskrona

Malmö kommer gå bra, har kvar sina allsvenska stjärnspelare som kommer göra det bra även i SHL och sedan köpt in några riktigt tunga namn, Modos sett att bygga ett lag tror jag inte på alls och kommer tillsammans med Brynäs bli årets besvikelse.

I ett slutspel blir Luleå livsfarliga och laget ingen vill möta.
Spela fult
Jan Holgersson

Inlägg av Jan Holgersson »

1. Frölunda
2. Luleå
3. Växjö
4. Skellefteå
5. Färjestad
6. Örebro
7. Linköping
8. HV 71
9. Djurgården
10. Modo
11. Malmö
12. Brynäs
13. Karlskrona
14. Rögle
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

1. Växjö
2. Färjestad
3. Frölunda
4. Skellefteå
5. Linköping
6. Luleå
7. HV71
8. Örebro
9. Malmö
10. Djurgården
11. Brynäs
12. Modo
13. Rögle
14. Karlskrona

Så här ser min tippning ut.

Vi faller på våra backar. Det känns alldeles för osäkert. Så här på förhand känns Karlskrona som en slagpåse och hamnar således tvärsist. Växjö känns stabila och har lyckats ersätta spelarna de tappade på ett hyfsat bra sätt. Modo känns precis som vanligt egentligen och hamnar långt ner i år igen. De saknar en bra målvakt.
Låst