SirDIFalot skrev:Alltså det handlar ju inte om att "ge juniorer chansen". Bara att dom bästa ska spela oavsett ålder. Är dom inte tillräckligt bra ska dom ju inte spela. Har oerhört svårt att se någon ur årets J20-kull vara tillräckligt bra för att få en enda match i SHL i år. Då kommer i alla fall inte jag tjata om att någon av dom ska in.
Att Deilert och Lennhammer fick chansen i DIF för sju år sedan av dåvarande ledning ser jag inte som särskilt relevant i någon diskussion som handlar om dagens DIF och dagens styre.
Nej det handlar om att du, och ytterligare några lumor, tyckte att Bernard, Vejdemo och Danielsson borde spelat förra säsongen - men att de inte gjorde det. Och det handlar om skräcken att ingen annan junior ska vilja gå hit därför. Hence Primadonnorna.
Men hur kan du vara så säker på att dom inte var tillräckligt bra för att spela när vi inte ens hade 12 forwards friska? Förutsätter att du inte tyckte det eftersom du argumenterar så starkt för att det var rätt. Du verkar ju knappt veta vad spelarna heter.
Självklart kommer juniorer i fortsättningen spela i DIF. Men det är synd att vi för andra året i rad tappar några av våra bästa och har det tyngre än på längre med intaget utifrån. Men visst kommer väl alltid något guldkorn dyka upp.
Tycker också du kan lägga ner primadonnarna kommentarerna. Bara larvigt. Som att det inte var befogat att vara missnöjda på A-lagsledningen ifjol om man spelade i J20.
Jag vet inte om det var rätt att inte spela dem. Jag har för lite erfarenhet och har spelat på för låg nivå för att ta mig den rätten.
Jag tror att Säcken/KG var bäst lämpade att ta beslutet. Att de hade goda anledningar till sitt beslut och att det är lätt att sitta på pojkrummet och tycka och Twittra.
Jag tycker att juniorverksamheten är viktig men att det inte är hela livet om någon junior får bråttom och drar då klubben är större.
Men du kan ju inte allvarligt tycka att Philip Holm är ett bättre alternativ som center än typ Vejdemo? Vejdemo som förövrigt haft en mycket bättre J20-säsong än någon av dom du rabblade upp.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jim Morrison skrev:Seriöst nu DRC. Du vet ju inte ens vad spelarna heter så hur fan kan du veta att dom inte var bra nog?
Jag har aldrig, tillskillnad från dig, utgett mig för att vara någon J20-expert. Namnmissarna tillskriver jag dock autocorrect.
Jag har läst dig på Twitter. Jag anar tydliga influenser från Nicke Lilltroll. Att ingen SHL organisation eller TV-kanal plockat upp dig, du verkar ju veta allt, än är ju en större skandal än att junisarna måste vänta en säsong på sin chans.
Jim Morrison skrev:Seriöst nu DRC. Du vet ju inte ens vad spelarna heter så hur fan kan du veta att dom inte var bra nog?
Jag har aldrig, tillskillnad från dig, utgett mig för att vara någon J20-expert. Namnmissarna tillskriver jag dock autocorrect.
Jag har läst dig på Twitter. Jag anar tydliga influenser från Nicke Lilltroll. Att ingen SHL organisation eller TV-kanal plockat upp dig, du verkar ju veta allt, än är ju en större skandal än att junisarna måste vänta en säsong på sin chans.
Nej, men samtidigt påstår du att dom "inte var tillräckligt bra" för att spela. Hur ska du ha det?
Dessutom anser jag att vår juniorverksamhet inte bara är viktig, den är direkt nödvändig för Djurgårdens, med kanske lägst budget i serien, framtida existens och konkurrensnivå.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2015-08-15 17:33:15, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
DRC skrev:Jag vet inte om det var rätt att inte spela dem. Jag har för lite erfarenhet och har spelat på för låg nivå för att ta mig den rätten.
Jag tror att Säcken/KG var bäst lämpade att ta beslutet. Att de hade goda anledningar till sitt beslut och att det är lätt att sitta på pojkrummet och tycka och Twittra.
Jag tycker att juniorverksamheten är viktig men att det inte är hela livet om någon junior får bråttom och drar då klubben är större.
Ska vi förutsätta det i alla frågor from now on kan vi lägga ner forumet. Eller att väldigt litet forum för alla som har minst lika goda meriter som Säcken och KG som får ta sig rätten att ha en åsikt som är avvikande från deras.
Nej, men samtidigt påstår du att dom "inte var tillräckligt bra" för att spela. Hur ska du ha det?
Dessutom anser jag att vår juniorverksamhet inte bara är viktig, den är direkt nödvändig för Djurgårdens, med kanske lägst budget i serien, framtida existens och konkurrensnivå.
Nej det påstår jag inte, var får du det ifrån? Jag vet inte men jag är säker på att Säcken mfl hade goda grunder till sitt beslut som bl.a. du inte har en aning om.
Ja, jag skulle gärna höra en motivering från Säcken varför han väljer att spela bl.a Holm vid ett flertal gånger istället för typ Vejdemo. Så mycket kan jag om den här sporten åtminstone för att tycka att det är konstigt.
Jim Morrison skrev:Ja, jag skulle gärna höra en motivering från Säcken varför han väljer att spela bl.a Holm vid ett flertal gånger istället för typ Vejdemo. Så mycket kan jag om den här sporten åtminstone för att tycka att det är konstigt.
Tillräckligt mycket för att veta att Vejdemo är en forward och Holm en back?
Jim Morrison skrev:Ja, jag skulle gärna höra en motivering från Säcken varför han väljer att spela bl.a Holm vid ett flertal gånger istället för typ Vejdemo. Så mycket kan jag om den här sporten åtminstone för att tycka att det är konstigt.
Tillräckligt mycket för att veta att Vejdemo är en forward och Holm en back?
Han menar givetvis varför man väljer att spela Holm som center istället för att plocka in Vejdemo som är center.
Jag har aldrig heller menat att man ska ge juniorerna chansen "bara för att". Men att ge Vejdemo typ totalt fyra minuter i en match där man har 10 spelare borta och spelar en back som center - DET kan man ifrågasätta.
Någon match på slutet spelade man t.o.m Deilert(!) som forward.
De flesta måste tycka det är konstigt att man "skolar om" lagets sjundeback till forward (på 2 träningar) istället för att plocka upp en av våra bättre J20 fw?