Säsongen 15/16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av MarcusDaze »

pulverapa skrev:Tyckte Brodin såg bra ut, han har verkligen spelsinne. Många underskattar honom och tar honom för en brunkare. Han bör spela andrakedjan enligt mig.

Brodin-Anderson-Thoresen
Sörensen - Sallinen - Fällström
Thoresen - Anderson - Brodin

Där har du våran top 6 om alla är skadefria.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Det här ska bli grymt kul.
http://www.difhockey.se/artikel/5736/

Sjukt många intressanta spelare med och bra för DIF!
Expert.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

http://www.shl.se/artikel/68051/

Längre avstängningar vid allvarliga huvudtacklingar från och med säsongen 2015/2016
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

https://twitter.com/jgarpenlov/status/6 ... 1651441665

Kul att Garpen delar Kall-El's syn på att vi behöver fler offensiva backar men att vår defensiv är bra.
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Jävla tur Garpen inte är ansvarig för våra värvningar den saken är säker.

Verkar ju bara ha ett intresse för offensiv.

Och bara för att förtydliga, jag vill ha 2 bra PP-backar.

Men jag vill också ha minst 3 pålitliga defensiva backar vilket vi inte har nu.

Det var helt rätt att plocka in Hultström och antagligen även Press.

Problemet är ju att de ersatt fel spelare bara.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Jag tror att Matt Anderson kommer igång eller är han helt oscoutad? I vilket fall som helst så tycker jag att Ljungh ska gå före Matt tills han har bevisat sig.

Förstalinan känns helt ok. Sörensen liknar mer och mer den spelare han var i J20 där han serverade sina medspelare grymma passningar.

Andrakedjan känns oklar. Thoresen ska såklart in där. Sedan har jag gärna Ljungh där också. Brodin har sett bra ut än så länge.

Thoresen - Ljungh - Brodin

Tredjekedjan petar jag gärna in Vejdemo i. Tyvärr på bekostnad av Heinerö.
Alvarez - Anderson - Vejdemo

Fjärdekedjan är vad fjärdekedjan är
Hank - Rundqvist - Ahlén

Femte kedjeparet (det kommer bli skador)
Bernhardt - Heinerö

Backarna är svårare..

Hultström - Englund
Högström - Holm
Press - Falk
Norell - AOM
Westlund

Något sådant kanske. Jag är dock lite osäker på Press. Hans första match var rilktigt dålig trots lite istid. Väldigt virrig över hela banan. Andra matchen var klart bättre och han visade sin fina offensiva sida ett par gånger.

Ganska kul att vi än så länge är riktigt starka framför eget mål men får problem när vi har pucken och ska spela oss ut ur zon. Vi ser även starka ut i hörnen. Mest problem verkar vi få efter att ha erövrat pucken så spelar ena backen fast den andra backen med en risig pass sen får vi tryck på oss igen.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

android skrev:Jag tror att Matt Anderson kommer igång eller är han helt oscoutad? I vilket fall som helst så tycker jag att Ljungh ska gå före Matt tills han har bevisat sig.
Vet inte om det är en naiv förhoppning, men jag tror också han kommer igång. Många äldre spelare har svårt att tända till när det inte riktigt gäller något, visst att CHL är tävlingsmatcher men det är ju bara att se på Säckens okunskap kring turneringen så förstår man att det egentligen är "lagom" viktigt.

Vill dessutom se Matt tillsammans med bättre spelare än han fått hittills innan jag ger en bedömning, Thoresen kommer lyfta den linan någon nivå.

Håller han dock inte så är det helt rätt att ge Ljungh större ansvar.
Mårten_

Inlägg av Mårten_ »

Andersson/Heinerö/Rundqvist - Rundqvist/Andersson/Heinerö - Vejdemo
Hank - Hage - Ahlén

Riv kontrakten med Alvarez och Lundberg. Totalt menningslösa spelare. De tacklar inte och de gör inga poäng.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Då säger jag såhär om det fortsätter som det gjort och vi har alla tillgängliga:

Alvarez - Vejdemo - Anderson
Hank - Rundqvist - Ahlén

Extra: Forsberg, Heinerö.

Lundberg skickar vi tillbaka till Löven eftersom han inte hör hemma i SHL, en överlag extremt medioker spelare som nog passar bättre i ett mittenlag i HA.
Spela fult
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Nu när försäsongen är över ska man väl sätta sina kedjor. Lite baserat på hur jag tror ledningen tänker men mest på hur jag personligen hade gjort.

Thoresen - Anderson - Brodin
Alvarez - Ljungh - Vejdemo
Eriksson - Rundqvist - Lundberg

Jag ser det som rätt självklart att Anderson kommer få chansen att spela med Thoresen i andrakedjan även om han har sett sisådär ut på försäsongen. Värvningen har redan gjorts och även jag hade gett honom chansen där nu när det är på riktigt. Jag tycker att Vejdemo har spelat till sig en plats även om det är lite trist att sätta honom på kanten istället för sin naturliga position i mitten. Alvarez vet jag att ledningen tror på mycket så han kommer att få spela. Rundqvist har gjort det bra och förtjänar att få spela. Ahlén tycker jag passar ännu sämre in i hockeyn vi försöker spela den här säsongen. Han har sett rätt vilsen ut på försäsongen om jag ska vara ärlig. Men jag förväntar mig knappast att han sätts åt sidan.

Norell - Holm
Falk - Hultström
Högström - Press
AOM

Inga konstigheter. Norell och Holm tror jag båda blir riktigt bra. Falk verkar ju utvecklas enormt för varje säsong han spelar och spelar med Hultström. Högström skulle må bra av att spela i en mindre roll där han slipper vara den backen och kan slappna av lite mer. Press tror jag blir viktig i vårt nya spelsystem där vi ska transportera puck och komma ur egen zon med puckkontroll. Blir även viktig i PP. Sen vet jag att folk gillar att jämföra Englund och Ollas Mattsson på grund av att dom båda är långa och i samma ålder, men ärligt talat så tycker jag att det är Adam som är den bättre backen. Bättre skridskoåkning, bättre passningsspel och minst lika positionssäker. Han har ju alltid varit den större talangen av de två, men eftersom att Englund togs upp först under kvalserien och gjorde det bra där så har han fått lite oförtjänt bra rykte. Vet inte vad man ska göra med Englund faktiskt. Han faller ur ekvationen på något sätt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Om Ljungh tar det steget som många hoppas på, så kan Anderson ut på vingen vara en bra idé.

Sörensen-Sallinen-Fällström
Thoresen-Ljungh-Anderson
Alvarez-Vejdemo-Brodin
Hank-Rundqvist-Ahlen
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Har skapat en liten Dream Team-liga om någon vill gå med.

http://manager.aftonbladet.se/se/shl-dr ... s_stolthet
mb81

Inlägg av mb81 »

pulverapa skrev:Har skapat en liten Dream Team-liga om någon vill gå med.

http://manager.aftonbladet.se/se/shl-dr ... s_stolthet
Kör cmore istället! Gratis och lite vettigare värderingar på spelarna.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Blev skitnöjd när jag hittade Fällis för 4 500 000 kr när Hank the Tank kostade 5 500 000 kr. :)

Aftonbladet = noll koll.
Puckey

Inlägg av Puckey »

En stilla betraktelse - vi har hittills gjort fem mål på tre matcher. Fyra av de målen har gjorts av backar, Vejdemo är ensam forward i målprotokollet. Förhoppningsvis bara slumpen som ligger bakom eftersom vi trots allt bara har spelat tre omgångar, dock oroväckande.
Skriv svar