Säsongen 15/16
-
Re: Säsongen 15/16
När vi ändå är inne på önsketänkande, hade varit intressant att se Hank och Brodin ihop:
Sörensen - Sallinen - Fällström
Thoresen - Ljungh - Anderson
Hank - Vejdemo - Brodin
Alvarez/junis - Rundqvist - Heinerö/Ahlén
Sörensen - Sallinen - Fällström
Thoresen - Ljungh - Anderson
Hank - Vejdemo - Brodin
Alvarez/junis - Rundqvist - Heinerö/Ahlén
Vad ska vi göra med Hage egentligen? I mitt tycke så visade han ganska stora brister i positionsspelet i våras och såg allmänt virrig ut. Nu har vi ju väldigt stark centeruppställning och han får inte plats på kanten.
Får man lira i J20 som överårig i hockeyn, eller ska han bara sitta på läktaren i väntan på att någon blir skadad?
Gissar att han är tillbaka i Almtuna innan jul
Får man lira i J20 som överårig i hockeyn, eller ska han bara sitta på läktaren i väntan på att någon blir skadad?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Gissar att han går in som fjärdecenter när han är tillbaka på bekostnad av Rundqvist/Vejdemo.Edin skrev:Vad ska vi göra med Hage egentligen? I mitt tycke så visade han ganska stora brister i positionsspelet i våras och såg allmänt virrig ut. Nu har vi ju väldigt stark centeruppställning och han får inte plats på kanten.
Expert.
Personligen tar jag Rundqvist över Hage alla dagar i veckan, men oavsett så kommer en av dom att behöva stryka på foten. Känns onödigt att ha så många kontrakterade etablerade centrar när Vejdemo knackar på dörren och kan backa upp vid skador. Åtminstone en av dom borde skickas iväg.SirDIFalot skrev:Gissar att han går in som fjärdecenter när han är tillbaka på bekostnad av Rundqvist/Vejdemo.Edin skrev:Vad ska vi göra med Hage egentligen? I mitt tycke så visade han ganska stora brister i positionsspelet i våras och såg allmänt virrig ut. Nu har vi ju väldigt stark centeruppställning och han får inte plats på kanten.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag med. Vi borde ta oss ner till 14 forwards genom att låna ut Heinerö och bryta kontraktet med Alvarez.Edin skrev:Personligen tar jag Rundqvist över Hage alla dagar i veckan, men oavsett så kommer en av dom att behöva stryka på foten. Känns onödigt att ha så många kontrakterade etablerade centrar när Vejdemo knackar på dörren och kan backa upp vid skador. Åtminstone en av dom borde skickas iväg.SirDIFalot skrev:Gissar att han går in som fjärdecenter när han är tillbaka på bekostnad av Rundqvist/Vejdemo.Edin skrev:Vad ska vi göra med Hage egentligen? I mitt tycke så visade han ganska stora brister i positionsspelet i våras och såg allmänt virrig ut. Nu har vi ju väldigt stark centeruppställning och han får inte plats på kanten.
Expert.
Håller helt med! Inte hört nånting mer än att det fortfarande finns platser kvar i klacken.-daniel- skrev:Någon som har koll på säsongplåtsförsäljningen? Tycker det verkar rätt dåligt ös, eller har jag fel?
Jag håller på att övertyga en kollega att skaffa säsongskort. Köpte även ett säsongskort till en vän i 30-årspresent...bara att tjata lite på sina polare så ska vi bli fler än någonsin i år!
- ALLTID DIF
Jo !!! Hemandroid skrev:Heinerö ska ingenstans.

Exakt.. det tycker jag är en rimlig förväntning på samtliga utespelare, inte bara MA!-daniel- skrev:coach sensei skrev:Sålänge Anderson tacklar så är jag nöjd.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Ge fan i att sälja bort alla nu, ska fixa ett i slutet av Augusti när lönen trillar in.Kungen skrev:Håller helt med! Inte hört nånting mer än att det fortfarande finns platser kvar i klacken.-daniel- skrev:Någon som har koll på säsongplåtsförsäljningen? Tycker det verkar rätt dåligt ös, eller har jag fel?
Jag håller på att övertyga en kollega att skaffa säsongskort. Köpte även ett säsongskort till en vän i 30-årspresent...bara att tjata lite på sina polare så ska vi bli fler än någonsin i år!
Sitter i samma sits. Dras dessutom med kommunal lön som trillar in 27e och inte 25e, de två dagarna kan bli kostsamma.Rix skrev:Ge fan i att sälja bort alla nu, ska fixa ett i slutet av Augusti när lönen trillar in.Kungen skrev:Håller helt med! Inte hört nånting mer än att det fortfarande finns platser kvar i klacken.-daniel- skrev:Någon som har koll på säsongplåtsförsäljningen? Tycker det verkar rätt dåligt ös, eller har jag fel?
Hultström måste bli ordinarie i första uppställningen i PP.
Säger som kidsen, han är ju fett bra liksom!
Säger som kidsen, han är ju fett bra liksom!
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Nån som såg matchen ikväll? Kommentera gärna.
* Sörensen - Sallinen - Fällström klickade direkt och var farliga från början till slut. Utöver Fällströms två mål hade de lite ramträffar och allmänt snygga manövrar.gaspo skrev:Nån som såg matchen ikväll? Kommentera gärna.
* Hultström såg grym ut och verkade betydligt säkrare än befarat (skiftade dock fokus mellan matchen och småprat med grannarna rätt rejält) och hade en del fina lägen.
* Högström ställde till med en hel drös turn overs och lär inte vara nöjd med kvällens match.
* Anderson hade jag hoppats se mer av, men kommer nog att göra mer väsen av sig när han får sin "riktiga" kedja med Thoresen på flajen.
* Brodin och Englund smällde på rätt fint ibland.
* Vejdemo såg i mina ögon vassare ut än exempelvis Alvarez (i ärlighetens namn tog det rätt lång tid för mig att ens lägga märke till något Alvarez gjorde, men sen följde jag inte heller matchen helt nitiskt) och lär ha stärkt sina aktier något.
Tyckte Brodin såg bra ut, han har verkligen spelsinne. Många underskattar honom och tar honom för en brunkare. Han bör spela andrakedjan enligt mig.
Brodin-Anderson-Thoresen
Brodin-Anderson-Thoresen