DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIF i Media

Inlägg av Jepe »

mb81 skrev:
Jepe skrev:
mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:
mb81 skrev: Tycker vi ska vara före Örebro. De har inte värvat så jävla vasst samtidigt som de tappat poängligavinnaren. Annars är det väl inget lag vi självklart är före. Men å andra sidan väldigt få lag jag tycker vi är självklart sämre än också.

Vi är alltså nia i den rankingen. Sportbladet har oss tvåa i en liknande ranking. Så tajt är det. Känns som en otrolig jämn serie om man räknar bort nykomlingarna.
Var inte det ett bra tag sedan? Dvs när vi var typ det enda laget som hade truppen och våra toppnamn "klara"? Alla andra har ju värvat in sin spets efter det.
Nä. Senaste uppdateringen 10 juli. Fortfarande tvåa. Inte så många värvningar sedan dess.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0907139.ab
Den där listan är hur bra de (Linus) tycker att lagen har värvat, inte hur bra lagen är som helhet. Dvs lämnat vs tillkommit.
Så uppfattar inte jag det iaf.
Rankningen är hur trupperna ser ut just nu och kommer att uppdateras med jämna mellanrum under sommaren. Artikeln publicerades 4 juni.
Senaste uppdatering: 10 juli.
Han svarade nån på twitter för ett tag sen (har jag för mig) att så var fallet, dvs inte laget som helhet utan hur de har värvat.

Edit:
2014-04-07, vad hände?
mb81

Re: DIF i Media

Inlägg av mb81 »

Jepe:

Tack men extremt otydliga iaf. Isf är rankingen extremt konstig. HV har ändå värvat Thörnberg, Abbott och Önerud och borde vara högre. Likaså Modo även fast deras värvningar känns som lite chansningar så är det på pappret bra vilket de måste gå på. Frölunda har ju typ samma lag som ifjol. Inte många värvningar och bara målvaktssidan som känns som riktig förstärkning.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

mb81 skrev:Jepe:

Tack men extremt otydliga iaf. Isf är rankingen extremt konstig. HV har ändå värvat Thörnberg, Abbott och Önerud och borde vara högre. Likaså Modo även fast deras värvningar känns som lite chansningar så är det på pappret bra vilket de måste gå på. Frölunda har ju typ samma lag som ifjol. Inte många värvningar och bara målvaktssidan som känns som riktig förstärkning.
Helt klart men nu fick vi något att diskutera ;) Vi pratar dock om en tidning som har Wennerholm som ett av sina stora affischnamn. Går inte att ställa för höga krav... :)
2014-04-07, vad hände?
robinDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av robinDIF »

Vet inte vart jag ska skriva detta, men fan vad uselt att det inte finns någon som intervjua våra.spelare nu när träningen är igång, saknar de video utrustning eller? Enbart intervjuer på skrift, hallå.. Lite jävla standard tack?!
robinDIF

Inlägg av robinDIF »

Vet inte vart jag ska skriva detta, men fan vad uselt att det inte finns någon som intervjua våra.spelare nu när träningen är igång, saknar de video utrustning eller? Enbart intervjuer på skrift, hallå.. Lite jävla standard tack?!
Användarvisningsbild
mawa

Inlägg av mawa »

I framgång och motgång, Djurgården.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El bloggar! :)

Jag skulle nog säga att målvaktssidan är det jag oroar mig mest för inför kommande säsongen. Tellan tappade rätt duktigt ifjol ju längre säsongen led. Vart står han egentligen? Tycker dom flesta andra lagen har "säkrare kort" som sin 1:a.
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

Ok jag kan köpa att vi inte rankas som topplag. Men tre placeringar sämre än ifjol med flera klasser bättre trupp.
Att han rankar oss efter Malmö är ju fan helt bisarrt. Dessutom ska Brynäs gå om oss fast de har gjort en rätt dålig silly.

Men skönt att kunna slå ur underläge iaf.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jag fattar inte heller den rankingen. Tur att det inte betyder ett skit!

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tja då är jag uppenbarligen inte ensam om att vara ytterst tveksam till vår backbesättning.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Försvarsspel handlar inte bara om backar. Ska vi till slutspel i år krävs att hela laget gör det bra defensivt. Om man tänker på vilka vi blivit av med och vilka vi fått in så är jag inte orolig.

Skickat från min SM-G850F via Tapatalk
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

pulverapa skrev:Försvarsspel handlar inte bara om backar. Ska vi till slutspel i år krävs att hela laget gör det bra defensivt. Om man tänker på vilka vi blivit av med och vilka vi fått in så är jag inte orolig.

Skickat från min SM-G850F via Tapatalk
Det är precis den jämförelsen jag gör och därför tror jag vi kommer få väldigt stora defensiva problem, inte minst i BP samt när vi hamnar under press i egen zon.
Grimster

Inlägg av Grimster »

Jag tycker masken var grymt snygg. Ska bli kul att se Mantas mask sen också. :-)
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Niklas Kronwall säger till Expressen att han hoppas att han får avsluta karriären i NHL.
Avskaffa tre mot tre.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Mattias_87 skrev:Niklas Kronwall säger till Expressen att han hoppas att han får avsluta karriären i NHL.
Han har tyvärr sagt det redan i samband med att han skrev på kontraktet 2011, man kunde ha hoppats att han med åldern skulle få lite hemlängtan dock. Får hoppas att Staffan är signad hos oss när kontraktet går ut och att han känner för en allra sista säsong tillsammans med sin bror. Kronwall - Kronwall vore rent hockeygodis och skulle för min del läka besvikelsen över att Sudden inte ens kom hem under lock out.
Skriv svar