SHL 2015-16
Re: SHL 2015-16
Då har SHL bestämt sig för att pungslå tre nykomlingar på 18 miljoner. Att påstå något annat än att detta är en bestraffning för att de tagit sig upp är ren och skär lögn. Än mer mörkrädd blir man när man ser vad de "intjänade pengarna" är tänkta att gå till. Förbättra upplevelsen på de olika arenorna runt om i landet samt satsa vidare på hemsidan.
Vad i helvete jag skiter i SHLs hemsida och jag skiter i om det finns wifi på arenan jag besöker. Är man där för att titta på hockey eller surfa på sin telefon?
Om man nu vill att upplevelsen skall bli så bra som möjligt kanske det enklaste sättet vore att ge de tre nykomlingarna och DIF tillbaka dessa 6 miljoner så de får investera dem på bästa sätt för klubben. Jag kan lova att detta skulle göra hockey-upplevelsen väldigt mycket bättre jämfört med om SHL skall bestämma över degen.
Är det någon som är förvånad över att det är Fisklunda, HIV71 och Äckelköping som varit mest aktiva i denna fråga?
Vad i helvete jag skiter i SHLs hemsida och jag skiter i om det finns wifi på arenan jag besöker. Är man där för att titta på hockey eller surfa på sin telefon?
Om man nu vill att upplevelsen skall bli så bra som möjligt kanske det enklaste sättet vore att ge de tre nykomlingarna och DIF tillbaka dessa 6 miljoner så de får investera dem på bästa sätt för klubben. Jag kan lova att detta skulle göra hockey-upplevelsen väldigt mycket bättre jämfört med om SHL skall bestämma över degen.
Är det någon som är förvånad över att det är Fisklunda, HIV71 och Äckelköping som varit mest aktiva i denna fråga?
- Tio bönder surfar i otakt.Kall-El skrev:Då har SHL bestämt sig för att pungslå tre nykomlingar på 18 miljoner. Att påstå något annat än att detta är en bestraffning för att de tagit sig upp är ren och skär lögn. Än mer mörkrädd blir man när man ser vad de "intjänade pengarna" är tänkta att gå till. Förbättra upplevelsen på de olika arenorna runt om i landet samt satsa vidare på hemsidan.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Hoppas klubbarna fick reda på detta innan dom satte igång och värvade.
Avskaffa tre mot tre.
En stor jävla skandal och jag skäms över hur plastig SHL egentligen är. Det är tomtar hela bunten som inte kan få en enda vettig grej gjord. Dags för DIF att gå in och rensa i debatten. Visa att det här inte är okej. Vi tar vårt solidariska ansvar mot den här skiten.
Verkligen, hoppas att vi orkar bråka vidare trots att det gäller mögle & co. Förväntar mig någon form av supportermanifestationer under hösten, liksom att ledningen slåss med näbbar och klor för en sundare utveckling. Förra året var vi ensamma, nu är vi fyra lag.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Linus Norberg tippar oss sexa i sin nya artikel. Citerar också "Djurgården har byggt slagkraftig och känns som ett givet slutspelslag.".
Avskaffa tre mot tre.
Klar för HV nu.SirDIFalot skrev:Ryan O'Byrne ryktas alltså till HV. Håller båda tummarna för att det är sant.
Ingen jätterolig syn för Hv-supportrar om han möter Sörensen i en-mot-en alltså? Har inte sett honom så mycket själv.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Backar är bra på olika saker, blir ingen rolig syn när Anton Hedman och Linus Hultström möts i en närkamp heller.ciirree skrev:Klar för HV nu.SirDIFalot skrev:Ryan O'Byrne ryktas alltså till HV. Håller båda tummarna för att det är sant.
Ingen jätterolig syn för Hv-supportrar om han möter Sörensen i en-mot-en alltså? Har inte sett honom så mycket själv.
Är ganska säker på att herr O'Byrne med den erfarenheten skulle kunna lära många av våra backar ett och annat i egen zon, där han har sina styrkor.
Bara för att du inte åker skridskor jätte snabbt eller skjuter jätte fint från blå i PP behöver du inte vara en dålig back.
Spela fult
Riktigt så svart på vitt tänkte jag inte heller. Men många tänker ju tvärtom också: bara för att backen är stor och väger mycket så är man tydligen hur grym som helst. Lite som den hype som går runt Illari Melart. Vilket också är fel. Det var lite det jag menade med Sörensen i en-mot-en (eller vilken snabb fw som helst).diftobbe89 skrev:Backar är bra på olika saker, blir ingen rolig syn när Anton Hedman och Linus Hultström möts i en närkamp heller.ciirree skrev:Klar för HV nu.SirDIFalot skrev:Ryan O'Byrne ryktas alltså till HV. Håller båda tummarna för att det är sant.
Är ganska säker på att herr O'Byrne med den erfarenheten skulle kunna lära många av våra backar ett och annat i egen zon, där han har sina styrkor.
Bara för att du inte åker skridskor jätte snabbt eller skjuter jätte fint från blå i PP behöver du inte vara en dålig back.
Är man stor och orörlig så har man ju många nackdelar på de stor rinkarna. Och det har pratats om att O´Byrne är den typen som jag nämnde ovan. Har inte sett han själv så jag vet inte.
- SirDIFalot
Och bara för att du är stor och har bra räckvidd behöver du inte vara bra defensivt eller bra på att "lära ut" till dina kollegor.diftobbe89 skrev:Backar är bra på olika saker, blir ingen rolig syn när Anton Hedman och Linus Hultström möts i en närkamp heller.ciirree skrev:Klar för HV nu.SirDIFalot skrev:Ryan O'Byrne ryktas alltså till HV. Håller båda tummarna för att det är sant.
O'Byrne kommer säkert vara duglig, men HV lär ju betala honom för att vara en av dom bättre backarna i ligan. Det kommer han omöjligt vara. För dom egenskaperna har han helt enkelt inte.
Expert.
- Jim Morrison
Tror typ han kommer vara ännu sämre på stor is. 'Sämre' liga till trots.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Här har jag missat nåt. Vad händer?Kall-El skrev:Då har SHL bestämt sig för att pungslå tre nykomlingar på 18 miljoner. Att påstå något annat än att detta är en bestraffning för att de tagit sig upp är ren och skär lögn. Än mer mörkrädd blir man när man ser vad de "intjänade pengarna" är tänkta att gå till. Förbättra upplevelsen på de olika arenorna runt om i landet samt satsa vidare på hemsidan.
Du är med oss överallt, Stefan.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1179549.abdutti skrev:Här har jag missat nåt. Vad händer?Kall-El skrev:Då har SHL bestämt sig för att pungslå tre nykomlingar på 18 miljoner. Att påstå något annat än att detta är en bestraffning för att de tagit sig upp är ren och skär lögn. Än mer mörkrädd blir man när man ser vad de "intjänade pengarna" är tänkta att gå till. Förbättra upplevelsen på de olika arenorna runt om i landet samt satsa vidare på hemsidan.
Tror denne syftar på detta..
I framgång och motgång, Djurgården.
Tack!mawa skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1179549.abdutti skrev:Här har jag missat nåt. Vad händer?Kall-El skrev:Då har SHL bestämt sig för att pungslå tre nykomlingar på 18 miljoner. Att påstå något annat än att detta är en bestraffning för att de tagit sig upp är ren och skär lögn. Än mer mörkrädd blir man när man ser vad de "intjänade pengarna" är tänkta att gå till. Förbättra upplevelsen på de olika arenorna runt om i landet samt satsa vidare på hemsidan.
Tror denne syftar på detta..
Det är ju så jävla korkat att man fan måste lägga sig ner på golvet. Jag hoppas verkligen DIF tar ton och ryter ifrån. Jävligt viktigt att tydligt ta avstånd från dessa giriga sopor som styr SHL åt helvete.
Du är med oss överallt, Stefan.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vem var det egentligen som hade nr 67 på öppna träningen?