Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Kall-El skrev:Kan det tänkas att en spelare som Heinerö kan blomma ut om han matchas bredvid en bättre offensiv center?
Ser det nästan som ett måste att sätta honom i en sådan miljö, hade vart fullständigt meningslöst att sätta honom i en fjärdekedja tex, där får vi inte ut ett skit av honom.

Jag tror nog man ger honom chansen i en första eller andrakedja i inledningen.
Spela fult
robinDIF
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av robinDIF »

diftobbe89 skrev:
Kall-El skrev:Kan det tänkas att en spelare som Heinerö kan blomma ut om han matchas bredvid en bättre offensiv center?
Ser det nästan som ett måste att sätta honom i en sådan miljö, hade vart fullständigt meningslöst att sätta honom i en fjärdekedja tex, där får vi inte ut ett skit av honom.

Jag tror han kommer hamna i en 3e lina. Med ljungh som center och det är helt okej enligt mig. Vill verkligen att heinerö ska blomma ut nu.
Praetori

Inlägg av Praetori »

robinDIF skrev:
diftobbe89 skrev:

Jag tror han kommer hamna i en 3e lina. Med ljungh som center och det är helt okej enligt mig. Vill verkligen att heinerö ska blomma ut nu.
Han har helt klart potential. Ser ut som att han byggt på sig ett par kilo också och han är skridskoskicklig nog för att kunna hantera det.
Kan bli riktigt riktigt bra om han blommar ut i SHL-tempo och lyckas hamna rätt med sin spelskicklighet och spelförståelse (och får lira i en kedja som kuggar i bra).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Trodde vi hade släppt Erik Nyström för länge sen, men han hade tydligen kontrakt. Där ser man.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

kaminor skrev:Trodde vi hade släppt Erik Nyström för länge sen, men han hade tydligen kontrakt. Där ser man.
Ja se där. Finns två artiklar på hemsidan som har typ rubriken "Erik Nyström lämnar Djurgården". Den förra publicerades i oktober 2014 och är lite tvetydig. Expressen citerade ungefär "Vi tackar honom för tiden i DIF" från den första artikeln, vilket måste ha tagits bort i efterhand. Verkar som att artikelskribenten fick ganska vag information om Nyströms kontrakt och utlåning.

Inte första gången det är en "Jaha?"-känsla gällande en spelares kontrakt.
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

Locka hem David Printz :D :D
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

DIFtomppa skrev:

Nja Alldeles för seg o tar utvisningar !

Häldre Simon G"""" BRA fart & GRYMT Skott ! Inte några löjliga MMA vanabeee fasoner :D

Vi har ett Fartfyllt lag och det är så vi vinner Matcher !!!
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

ALLTID DIF skrev:
DIFtomppa skrev:

Häldre Simon G"""" BRA fart & GRYMT Skott ! Inte några löjliga MMA vanabeee fasoner :D

Gysbers presenterades av Medvescak Zagreb i dag.

Ingen som hört något om DIF tänker ta in en till back eller om truppen ses som klar?
Puckey

Inlägg av Puckey »

Mattebo skrev:
ALLTID DIF skrev:
DIFtomppa skrev:

Gysbers presenterades av Medvescak Zagreb i dag.

Ingen som hört något om DIF tänker ta in en till back eller om truppen ses som klar?
Den har ju sagts vara klar så länge vi inte förlorar någon till NHL (för vilket deadline är passerad nu om jag förstått det rätt), med en liten brasklapp för att om någonting förstärks är det backsidan (gissningsvis om Fernholm väljer att ställa skridskorna på hyllan).
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Puckey skrev:Den har ju sagts vara klar så länge vi inte förlorar någon till NHL (för vilket deadline är passerad nu om jag förstått det rätt), med en liten brasklapp för att om någonting förstärks är det backsidan (gissningsvis om Fernholm väljer att ställa skridskorna på hyllan).
All right. Ferna har ju mer eller mindre sagt (i den där podcasten) att det inte blir någon ishockey i år. Har svårt att se att han kan slå sig in i laget om han nu ens lyckas börja träna i januari/februari. Han borde redan vara avskriven för nästa säsong.

En rockad Ferna-Urbom vore i så fall hyfsad, om vi nu behöver fler backar. Det lilla jag sett/hört av Urbom är de ungefärligt lika, fast Urbom är mer rörlig. Jag gillar idén att få tillbaka en back vi skickade till NHL, men det måste ju falla väl ut också. Skulle bli grinig om han går till en annan SHL-klubb och spelar bra.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Vi har ju rätt gott om backar redan. Ska någon in vill jag se ett skägg där bak. Är ju rena junioruppställningen på backsidan. Dessutom är jag inte övertygad om att Urbom smakar lika mycket som han kostar. Med NHL- och KHL-meiter är han säkert dyr, särskilt i detta skede när lag är desperata (läs Brynäs) efter en back.

Någon som sett Urbom i Ryssland eller i alla fall mer nyligen? Han var ju så ung när han lirade i DIF så då gjorde han ju inget avtryck alls.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

jensa öhling skrev:Vi har ju rätt gott om backar redan. Ska någon in vill jag se ett skägg där bak. Är ju rena junioruppställningen på backsidan. Dessutom är jag inte övertygad om att Urbom smakar lika mycket som han kostar. Med NHL- och KHL-meiter är han säkert dyr, särskilt i detta skede när lag är desperata (läs Brynäs) efter en back.

Någon som sett Urbom i Ryssland eller i alla fall mer nyligen? Han var ju så ung när han lirade i DIF så då gjorde han ju inget avtryck alls.
Vad innebär skägg? Ålder, rutin, tuffhet, ledaregenskaper, fysisk spelstil?

Med tanke på Urboms spelstil och alla gånger han har vevat till höger och vänster där borta, så tror jag han skulle vara den mest hårdnackade spelaren på backsidan.

Det lilla, lilla jag sett, som inte alls är i närheten av tillräckligt för att göra en ordentlig bedömning, så tycker jag att han och Falk påminner om varandra.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Jävlar vad out of the loop man har varit den här sommaren. Fotbollseuforin har bidragit till att man knappt haft en tanke på hockeysilly.

Något nytt som har hänt sedan Thoresen blev klar? Några roliga rykten? Vad ser alla utom jag i Heinerö egentligen?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Enbom skrev:Jävlar vad out of the loop man har varit den här sommaren. Fotbollseuforin har bidragit till att man knappt haft en tanke på hockeysilly.

Något nytt som har hänt sedan Thoresen blev klar? Några roliga rykten? Vad ser alla utom jag i Heinerö egentligen?
Nada har hänt sedan truppen spikades i mars typ. Otroligt bra att vara klara så tidigt. Men långtråkig Silly-sommar.
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Skulle vi lyckas landa Urbom är jag helt övertygad om att han skulle bli vår bästa back. Detta inte baserat så mycket på att man sett Urbom spela utan snarast på att man sett våra andra backar spela försvarsspel.
Låst