Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
sensei
Kontakt:

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sensei »

Vi gillar olika 8)

Erik Karlsson, fine. Men kompletta spelare med hela registret är inte aktuella för SHL, så behöver man tyngd så kanske man för nöja sig med spelare som kanske inte har den bästa skridskoåkningen eller gör svinmycket poäng.

Att det finns en attraktion med spelare som är fysiska behöver vi väl knappast diskutera. Det görs ca 5 mål per match i SHL, men vi som gillar den fysiska kampen, aggression i närkamper och en och annan fajt får ju verkligen inte valuta för pengarna i SHL i nuläget. Det handlar mest om gläfsande från Per Ledin. Därför är det självklart roligt när sådana spelare kommer in i serien, även om jag personligen skulle önska att det var just DIF som hade mer av den varan.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

ALLTID DIF skrev:
SirDIFalot skrev:Vad är det som gör att ni tror att Lauridsen kommer bli en general och en attraktion? Handlar det bara om att vara stor rent fysiskt och göra så få poäng som möjligt där man spelat så kan jag leta upp en 10-15 liknande namn på en kvart.

Hatar STORA SEGA Griniga som tar utvisningar

Erik Karlsson är vad en Back ska va rörlig spelupppfatning mm mm

Förstår inte varför folk vill ha backar som knappt kan ta sej fram på rören ! ???
Kan bara tala för mig själv här, men jag vill inte ha orörliga backar. Än mindre vill jag dock ha veka primadonnor som inte kan försvara området kring sin egen målvakt. Det fungerar helt enkelt inte att ha en backbesättning som till stora delar består av offensivt lagda backar som mer eller mindre saknar grundläggande kompetens i hur man skall försvara utan puck.

Alla lag vill ha en Erik Karlsson i sitt lag, däremot tvivlar jag å det kraftigaste på att man kan nå framgång med en backbesättning som till mycket stora delar utgörs av spelare av Karlssons typ.
Användarvisningsbild
sauron
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av sauron »

Kall-El skrev:
ALLTID DIF skrev:
SirDIFalot skrev:Vad är det som gör att ni tror att Lauridsen kommer bli en general och en attraktion? Handlar det bara om att vara stor rent fysiskt och göra så få poäng som möjligt där man spelat så kan jag leta upp en 10-15 liknande namn på en kvart.

Hatar STORA SEGA Griniga som tar utvisningar

Erik Karlsson är vad en Back ska va rörlig spelupppfatning mm mm

Förstår inte varför folk vill ha backar som knappt kan ta sej fram på rören ! ???
Kan bara tala för mig själv här, men jag vill inte ha orörliga backar. Än mindre vill jag dock ha veka primadonnor som inte kan försvara området kring sin egen målvakt. Det fungerar helt enkelt inte att ha en backbesättning som till stora delar består av offensivt lagda backar som mer eller mindre saknar grundläggande kompetens i hur man skall försvara utan puck.

Alla lag vill ha en Erik Karlsson i sitt lag, däremot tvivlar jag å det kraftigaste på att man kan nå framgång med en backbesättning som till mycket stora delar utgörs av spelare av Karlssons typ.
+1 på den.

Skickat från min C6903 via Tapatalk
It's the hope that kills you.
mb81

Inlägg av mb81 »

Almtuna verkar vilja ha ett samarbete med oss.

http://dragskott.blogspot.se/2015/07/de ... arbeta.htm

Vilka forwards kan man tänka sig bli utlånade till Almtuna? Bernhardt, Heinerö, Löfquist, Lundin, Runken eller Hage?
De har just nu bara 10 forwards så om två blir utlånade skulle det vara en win-winsituation för båda lagen.
Hoppas de redan gjort en deal och vi kommer överens när vi haft lite försäsong. Så alla spelare får försöka bevisa att de ska spela elitserie i år.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

mb81 skrev:Almtuna verkar vilja ha ett samarbete med oss.

http://dragskott.blogspot.se/2015/07/de ... rbeta.html

Vilka forwards kan man tänka sig bli utlånade till Almtuna? Bernhardt, Heinerö, Löfquist, Lundin, Runken eller Hage?
De har just nu bara 10 forwards så om två blir utlånade skulle det vara en win-winsituation för båda lagen.
Hoppas de redan gjort en deal och vi kommer överens när vi haft lite försäsong. Så alla spelare får försöka bevisa att de ska spela elitserie i år.
Rättade till din länk :)
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Heinerö hoppas jag inte vi lånar ut iallafall, verkar ju som "Bäckis" pumpat upp sig ordentligt och många verkar också tro han kommer få ett riktigt genombrott när som helst. Är villig att ge honom 15-20 matcher innan det bestäms om han ska skeppas på lån eller inte...

Tycker vi kan skicka Hage (har ingen känsla alls om denna lirare) och Bernhardt (som behöver tonvis med speltid).
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Rix

Inlägg av Rix »

Det enda problemet jag har med Heinerö är att det känns som han måste spela i en av de två toppkedjorna och mycket PP för att kunna producera och vi har spelare som går före honom där. Men vore väldigt kul om han tog nästa steg och började producera nästa säsong
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Måste finnas något väldigt magiskt i Heinerö som jag missat, eller varför man satsar på honom, har han ens bevisat att han håller i HA? INte direkt super ung heller. Men jag har gärna fel och hoppas han tar stora kliv nästa säsong.
Spela fult
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Håller med att Heinerö inte visat något speciellt än så länge, jag refererar bara till vad massor inom organisationen säger i intervjuer osv... Jag skulle inte bli förvånad om Heinerö får en chans att leda 2:a linen ett tag.

Men ja, jag vill se honom ta en stort steg om vi ska fortsätta satsa på honom, känns nästan som sista chansen snart... blomma ut eller får vi gå vidare och satsa på nån annan!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
sparwen
Kontakt:

Inlägg av sparwen »

Tycker mig se att han har grym teknik (har väl spelat mycket innebandy) men ofta blir det för mycket och tar stopp. Så jag tror han har det inom sig men inte fått ut det riktigt på denna nivå. Ge honom nån chans till i alla fall tycker jag.
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

Väldigt tyst kring Urbom. Kan det vara ett gott tecken? :roll:
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

TheForsa skrev:Väldigt tyst kring Urbom. Kan det vara ett gott tecken? :roll:
Låt oss hoppas
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Kan det tänkas att en spelare som Heinerö kan blomma ut om han matchas bredvid en bättre offensiv center?
Revisorn

Inlägg av Revisorn »

Är det inte ovanligt många spelare utan kontrakt? Av de som lämnat oss har väl bara Fleury och Deilert hittat nya klubbar. Nordlund, Gysbers, Saviano, Nilson och Lauritzen är klubblösa.

Lägg där till andra som Jämtin, Ledin, C Bäckman, Almtorp, Honken, O Eklund m fl. Många av dessa har väl sett sina bästa dagar men ändock!

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Revisorn skrev:Är det inte ovanligt många spelare utan kontrakt? Av de som lämnat oss har väl bara Fleury och Deilert hittat nya klubbar. Nordlund, Gysbers, Saviano, Nilson och Lauritzen är klubblösa.

Lägg där till andra som Jämtin, Ledin, C Bäckman, Almtorp, Honken, O Eklund m fl. Många av dessa har väl sett sina bästa dagar men ändock!

har faktiskt tänkt samma tanke gällande våra spelare
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Låst