Han ryktas vara på väg till luleå, så jag skulle inte ha några större förhoppningar.Bladman skrev:Jag skulle inte klaga om det var Schneider det rörde sig om.Therocket1 skrev:Måste vara David Schneider.
När du menar "är i kontakt", vad menar du då? Är det typ "Hej, det är Djurgården vi är intresserade" eller har DIF lämnat fram ett seriöst förslag?
Vad jag har förstått så är det en av SM-Liigas bästa offensiva backar. En spelande back som är riktigt bra offensivt och gör inte bort sig deffensivt heller. Som yngre var han en ganska fysisk spelare trots sin storlek, men han verkar verkar ha dragit ner lite på det samtidigt som han blivit bättre deffensivt.
Han gjorde 8 mål och 17 ass på 53 matcher i grundserien och 3 mål och 2 ass på 9 matcher i slutspelet.
Här det någon som kan finska så finns det lite info här:
http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?pelaaja=3750
Ska väl inte dra förhastade slutsatser nu, men jag tror att det skulle kunna vara en riktigt bra värvning.
Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- Remy Lebeau
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Remy Lebeau
Nu rörde det där jag citerade Schneider (som du kanske ser). Finns en del sidor som placerar Schneider i Luleå, men inget om DIF.Therocket1 skrev:Och Luleås ekonomi är så gott som körd i botten, ska de ha råd med en spelare som Orszagh eller Schneider (Vet inte vem av de du syftade på är på väg till Luleå) så måste det vara någon privat finansiär som pröjsar deras lön.
Sedan är inte våran ekonomi så mycket bättre än luleås för tillfället. Om den ens är det?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Har hört att deras förstakedjor kostat lite mer än vad de räknat med om vi säger så..Remy Lebeau skrev:Nu rörde det där jag citerade Schneider (som du kanske ser). Finns en del sidor som placerar Schneider i Luleå, men inget om DIF.Therocket1 skrev:Och Luleås ekonomi är så gott som körd i botten, ska de ha råd med en spelare som Orszagh eller Schneider (Vet inte vem av de du syftade på är på väg till Luleå) så måste det vara någon privat finansiär som pröjsar deras lön.
Sedan är inte våran ekonomi så mycket bättre än luleås för tillfället. Om den ens är det?

-
- Remy Lebeau
Djurgården vill att Ericson ska inleda försäsongsträningen med Stockholmslaget.
Kanske för att gardera sig lite dock.
– Jag står ju under kontrakt och de vill väl inte bara släppa i väg mig om de inte får in någon ersättare
Det där låter mindre bra. Får verkligen hoppas att DIF värvar någon så att vi kan göra oss av med honom.
-
Remy Lebeau skrev:
Det där låter mindre bra. Får verkligen hoppas att DIF värvar någon så att vi kan göra oss av med honom.
...eller hoppas att han växer och blommar ut till den spelare som DIF såg när dom erbjöd honom kontrakt, för hans kanonsäsong i Bofors var absolut ingen tillfällighet. Han ÄR riktigt bra men måste hitta tillbaks till spelet han hade då.
Minns floppstämplade Linkan, som i ett par säsonger var direkt medioker innan han kom tillbaks till DIF igen.
Linkan ?? Har väl aldrig dirket floppat i DIF va ? Antar att du menar Ottosson som var direkt medioker i början men kom tillbaka som en storspelare ett par år senare.....fd skuggan skrev:Remy Lebeau skrev:
...eller hoppas att han växer och blommar ut till den spelare som DIF såg när dom erbjöd honom kontrakt, för hans kanonsäsong i Bofors var absolut ingen tillfällighet. Han ÄR riktigt bra men måste hitta tillbaks till spelet han hade då.
Minns floppstämplade Linkan, som i ett par säsonger var direkt medioker innan han kom tillbaks till DIF igen.
- Remy Lebeau
Såg och såg, det var inte honom DIF var ute efter från början. Finns ett gammalt citat från en så kallad expertfd skuggan skrev:Remy Lebeau skrev:
"Djurgården har allvarliga problem med ekonomin. Man åkte till Bofors för att värva Nicholas Angell och kom hem med Fredrik Ericson"
Men jag såg honom aldrig i allsvenskan, men han var säkert bra där.
Man hade kanske koll på Fredrik, men Nicholas var prioritet ett.
-
Väldigt oroväckande att ALLT, precis ALLT i offensiv väg kommande säsong hänger på Bremberg/Hörnqvist.
Jäfmör detta med MoDos, Linköpings, HV:s och Frölundas trupper...
Dessutom hörde jag för en vecka sedan att Bremberg är väldigt besviken och "lack" på DIF-ledningen som inte ville bryta kontraktet. Linkan vill tydligen hellre lira ute i Europa än i DIF men "tvingas" kvar.
Vad gäller Hörnqvist är risken fortfarande stor att han försvinner då han under VM-turneringen imponerat ordentligt tillskillnad från bland andra Bäckström.
Jäfmör detta med MoDos, Linköpings, HV:s och Frölundas trupper...
Dessutom hörde jag för en vecka sedan att Bremberg är väldigt besviken och "lack" på DIF-ledningen som inte ville bryta kontraktet. Linkan vill tydligen hellre lira ute i Europa än i DIF men "tvingas" kvar.
Vad gäller Hörnqvist är risken fortfarande stor att han försvinner då han under VM-turneringen imponerat ordentligt tillskillnad från bland andra Bäckström.
Erik Kloth skrev: Jäfmör detta med MoDos, Linköpings, HV:s och Frölundas trupper...
Det är inte dem lagen vi ska jämföra oss med då dem har en helt annan ekonomi, jämför istället DIF med lag som SAIK, Luleå, Mora, SSK så får man en mer rättvis bild.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Det där med att Linkan hellre spelar i Europa än i DIF och ska tvingas kvar i två år vetefan om man ska tro på. Onekligen inte bra om det nu skulle vara så men som sagt känns det ytterst tveksamt.Erik Kloth skrev: Dessutom hörde jag för en vecka sedan att Bremberg är väldigt besviken och "lack" på DIF-ledningen som inte ville bryta kontraktet. Linkan vill tydligen hellre lira ute i Europa än i DIF men "tvingas" kvar.
.
I övrigt verkar det hända lite kring laget med flytt till hovet, lansering av säsongsplåtar, samarbetsavtal osv men ack så tyst kring spelare. Ska man tolka det som att man bearbetar på en riktig bomb under VM eller är det panikletande i det tysta? Dessvärre lutar det väl åt det senare men kunde de hitta Jiri sent på säsongen ska det nog gå att gräva fram något roligt
-
Han floppade ju i Malmö innan han kom tillbaka till DIF, det var väll så han skrev?Algot2003 skrev:Linkan ?? Har väl aldrig dirket floppat i DIF va ? Antar att du menar Ottosson som var direkt medioker i början men kom tillbaka som en storspelare ett par år senare.....fd skuggan skrev:Remy Lebeau skrev:
Själv ser jag det som positivt att inget läcker ut som det ibland kan göra lite då och då.kungK2 skrev: I övrigt verkar det hända lite kring laget med flytt till hovet, lansering av säsongsplåtar, samarbetsavtal osv men ack så tyst kring spelare. Ska man tolka det som att man bearbetar på en riktig bomb under VM eller är det panikletande i det tysta? Dessvärre lutar det väl åt det senare men kunde de hitta Jiri sent på säsongen ska det nog gå att gräva fram något roligt
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson