Hur kommer Djurgården klara sig säsongen 2015/2016?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Vad blir Djurgårdens slutplacering i tabellen i SHL 2015/2016

Omröstningen slutade 2015-09-16 07:47:49

1
0
Inga röster
2
1
1%
3
2
3%
4
10
14%
5
16
23%
6
15
22%
7
10
14%
8
7
10%
9
3
4%
10
2
3%
11
3
4%
12
0
Inga röster
13
0
Inga röster
14
0
Inga röster

Antal röster: 69

Användarvisningsbild
Vikas

Re: Hur kommer Djurgården klara sig säsongen 2015/2016?

Inlägg av Vikas »

Lite tidigt att tippa med tanke på att alla lagens trupper inte är färdigställa, men på förhand känns vår backuppställning för svag för att ta en direktplats till slutspel. 8-10 skulle jag gissa på.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Spontant skulle jag också tippa på plats 8-10 just nu, men föredrar att vänta med det slutliga tipset tills man sett lite av försäsongsmatcherna.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

7:a inget snack!
Bild
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

Enbom skrev:Thoresen fixar SM-guld.

Härligt med en till som inte är så PESSIMISTISK Självklart slåss vi om ÄDLASTE medaljen !
PATRIK.
Säsongskort: Ja

Inlägg av PATRIK. »

Förstår inte hur folk kan tro att vi kommer så pass dåligt som plats 8-10.

Offensivt är vi kraftigt förstärkta. Var ju framförallt där vi hade uppenbara problem den gångna säsongen, inte minst på bortais. Oerhört sällan vi lyckades få långa etablerade anfall.
Defensiven skötte sig förvånansvärt bra med tanke på materialet vi haft att tillgå.

Vill hävda att laget defensivt känns ganska oförändrat (ser något svagare ut rent kvalitetsmässigt iom tappet av Fernholm och Gysbers samtidigt som Hultström och Press inte ryktas vara några direkta klippor i det defensiva spelet.
Hade gärna sett en stabil defensiv pjäs. Därför synd att vi spikat truppen.

Dock måste vi ju komma ihåg att merparten av spelarna fått 1 års extra rutin från SHL-spel. Tänker då framför allt på de lite yngre spelarna. Holm tex. känns det ju helt klart som att utvecklingen går åt rätt håll för. Norell och Falk är också exempel på spelare jag tror tar ytterligare kliv.

Visst kommer vi få vissa problem defensivt säsongen igenom, men något taffligt insläppt mål här och där täcker vi upp med en överjävlig offensiv. Och det med råge!

Med detta i åtanke tycker jag en slutspelsplats absolut ska gälla som målsättning.

Tror på en slutplacering nånstans mellan 4-6. Sticker ut näsan och säger att vi tar en 4:e plats tillslut.
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

PATRIK. skrev:Förstår inte hur folk kan tro att vi kommer så pass dåligt som plats 8-10.

Tror på en slutplacering nånstans mellan 4-6. Sticker ut näsan och säger att vi tar en 4:e plats tillslut.
Nu är det ju faktiskt så att lite mer än hälften (32/57)har röstat 4-6 medan det är en grov minoritet (10/57)som röstat 8-10.
PATRIK.

Inlägg av PATRIK. »

Kalliasson skrev:
PATRIK. skrev:Förstår inte hur folk kan tro att vi kommer så pass dåligt som plats 8-10.

Nu är det ju faktiskt så att lite mer än hälften (32/57)har röstat 4-6 medan det är en grov minoritet (10/57)som röstat 8-10.
Och nu är det faktiskt så att jag reagerade på att det öht finns folk som tror på att vi hamnar så dåligt.
Jan Holgersson

Inlägg av Jan Holgersson »

PATRIK. skrev:
Kalliasson skrev:

Och nu är det faktiskt så att jag reagerade på att det öht finns folk som tror på att vi hamnar så dåligt.
Spelbolagens oddssättare gissar på plats 8-10, så det är väl inte så konstigt. Jag tycker tvärtom att det vore ett bra resultat att komma 8-10:a det ofta svåra andra året i SHL.
PATRIK.

Inlägg av PATRIK. »

Nu är det så att spelbolagets oddssättare angett odds för lag att ta SM-guld och inte slutplacering i grundserien, vilket är olika saker.

Oddsen ger en någorlunda fingervising. Vem som helst fattar ju att vissa lag kommer tillhöra toppskiktet medan andra bottenskiktet.

Jag som van spelare ser dock att vi helt klart är överoddsade. Vad spelbolagen tror om oss säger egentligen väldigt lite om verkligheten. De har uppenbarligen inte tagit hänsyn till att vi kanske har SHLs på pappret bästa offensiv, samt att vi har en publik som kan bära fram laget, till skillnad från annan publik.

Kommer vi 8-10 är det uppriktigt dåligt. Så pass lågt ställda förväntningar skulle jag gärna vilja ha belägg för. Menar såklart inte att det är fullkomligt orimligt. Gör vi en dålig säsong hamnar vi nånstans där.
Men OK, vissa tror väl helt enkelt inte på DIF. Dock gör majoriteten det, som tur är.
Skriv svar