Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
- ALLTID DIF
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Mycket oro för våra backar VI SKA VARA I MOTSTÅNDARNAS ZON !!!!!!
OK !

- ALLTID DIF
Dom Lexingar jag känner ( Som typ varit på alla hemma M + massor av Buss R )Leksand skrev:Intressant att läsa era tankar om Hultström. Med tanke på hur förväntningarna verkar vara på honom, är det möjligt att både årets succévärvning av er och årets fiaskovärvning kommer från oss. Det finns skäl till att Hultström inte fick spela i LHC, men det var ju lätt att utmärka sig positivt i den kanske sämsta backupsättningen i högsta serien på årtionden, och det gynnade Hultström enormt. I många andra lag hade han inte ens fått spela.
Nonchalant i egen zon, dålig i positionsspelet och obefintlig i det fysiska. Bra offensivt, men inte så bra som många tror, och inte tillräckligt bra för att kompensera för den bristande defensiven. En ihålig spelare. Började säsongen i Leksand starkt, men det gick snabbt utför och han blev sämre och sämre match för varje match. Stora delar av säsongen var han riktigt bedrövligt och räddades endast av att konkurrensen var skrattretande. Sammantaget tycker jag inte att han höll SHL-klass.
Ni får väl tänka på det här inlägget i vinter, när ni sitter där i tv- soffan för trettiosjätte gången och skriker "Men vad FAN?! Vad GÖR karln?!!" Det kunde vara värre; det kunde vara IK Pantern ni möter.
Pratar om honom som en TOPP spelare ! & och tycker att DIF våldtagit Dalarnas stolthet !!!!
Jocke säger ju att det ska mkt till om Sören ska dra redan i år, så vi kan nog sitta lugnt i båten.
- ALLTID DIF
Hoppas han menar Rutinerad + Spelskicklig !Rocky3000 skrev:Hur tänker du angående en "rejäl back" är det vikt och längd du syftar på eller rutin?Metal Machine skrev:Tycker andoids inlägg belyser just det motsatta, nämligen att vår backsida står sig väldigt dåligt i konkurrensen. Att vänta med att värva var ju ingen höjdare om vi ser till tidigare år, så en rejäl back är ett måste att få in - nu. Förstår inte heller vad vi ska med Norell till.
Sora tunga tacklandes hoppas jag INTE !
Ja, du hör ju själv. Tycker man att ni har våldtagit Dalarnas stolthet för att ni har värvat ett par spelare, är man nog inte fullt tillräknelig. Att stå och hoppa i klacken på en massa matcher är inte samma sak som att ha koll på hockey.ALLTID DIF skrev:Dom Lexingar jag känner ( Som typ varit på alla hemma M + massor av Buss R )Leksand skrev:Intressant att läsa era tankar om Hultström. Med tanke på hur förväntningarna verkar vara på honom, är det möjligt att både årets succévärvning av er och årets fiaskovärvning kommer från oss. Det finns skäl till att Hultström inte fick spela i LHC, men det var ju lätt att utmärka sig positivt i den kanske sämsta backupsättningen i högsta serien på årtionden, och det gynnade Hultström enormt. I många andra lag hade han inte ens fått spela.
Nonchalant i egen zon, dålig i positionsspelet och obefintlig i det fysiska. Bra offensivt, men inte så bra som många tror, och inte tillräckligt bra för att kompensera för den bristande defensiven. En ihålig spelare. Började säsongen i Leksand starkt, men det gick snabbt utför och han blev sämre och sämre match för varje match. Stora delar av säsongen var han riktigt bedrövligt och räddades endast av att konkurrensen var skrattretande. Sammantaget tycker jag inte att han höll SHL-klass.
Ni får väl tänka på det här inlägget i vinter, när ni sitter där i tv- soffan för trettiosjätte gången och skriker "Men vad FAN?! Vad GÖR karln?!!" Det kunde vara värre; det kunde vara IK Pantern ni möter.
Pratar om honom som en TOPP spelare ! & och tycker att DIF våldtagit Dalarnas stolthet !!!!
Sallinen: Klassnyförvärv som troligen hade haft anbud från både NHL och KHL om han spelat i en bättre omgivning, men fick sämsta möjliga förutsättningar att visa upp sig. Otroligt nyttig spelare som kommer bli en oerhörd tillgång för er, i PP, BP och spel fem mot fem.
Hultström: Egentligen motsatsen till Sallinen. Väldigt endimensionell och outvecklad spelare, som fick bästa möjliga förutsättningar att visa upp sig. Riktig chansvärvning som är långt ifrån mogen uppgiften som ledande spelare i SHL, utan kanske hade mått bättre av något år till i Allsvenskan för att mogna som spelare.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Nej, jag tror snarare att han menar att det är betydligt lättare att vara kritisk mot spelare i sitt eget lag, framföralt backar, då deras misstag oftare direkt resulterar i baklängesmål. Erik Gustafsson fick oerhört mycket kritik för misstag och nonchalans här på forumet och bland de egna fansen men sågs som en kanonvärvning från Förlundas sida av mer objektiva betraktare. Nu tror jag tyvärr att du till stor del har rätt om Hultström, men jag tror ändå att det finns en tendens att nedvärdera sina egna spelare, speciellt när laget i stort går dåligt.Leksand skrev:Vet inte riktigt vad du menar med det, men om du tror jag att sitter och säger "surt sa räven" så tror du fel. Ni värvade Sallinen samtidigt som Hultström om honom höjer jag till skyarna, så det är inte det det sitter i.Jim Morrison skrev:Ja, alltså, typ samma tongångar kom från några av våra fans när Frölunda värvade Erik Gustafsson. Vi vet ju hur det gick.
Vann inte Hultström mål ligan för backar? Eller var de poängligan?
I ett av shls sämsta lag..... Då är man ändå helt okej i mina ögon ..
Bitter mot Hultström?
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Bitter mot Hultström?
- ALLTID DIF
AlltidDIF skrev:Vann inte Hultström mål ligan för backar? Eller var de poängligan?
Bitter mot Hultström?
Och bästa PP back !
Och med det självförtroendet kommer ytterligare utveckling att ta fart i STHLM/DIF
- SirDIFalot
Leksand-fansen underskattar givetvis Hultström enormt. Bara för att man råkar vara bra offensivt, förmodligen bäst i ligan i offensivt, då ska man tydligen skämmas rejält om ens defensiv inte är på samma nivå. Att vara en back var största styrka inte ligger i defensiven är tydligen något av det fulaste man kan vara i Sverige. Märkligt. Att påstå att han inte ens håller SHL-klass? Nej, klart han inte kommer vara bäst i laget i egen zon, och självklart kommer han bli en hackkyckling, det kommer tyvärr som ett brev på posten när man är en back av den typen.
Men det är nästan mer fascinerade hur mycket dom överskattar Sallinen. Väldigt duktig tvåvägsspelare. Stabil center. Men många säger att det är den överlägset bästa spelaren dom haft och han borde gått direkt till NHL. Så bra är han givetvis inte. Då hade han inte hamnat här. Tyvärr sätter det där nog vissa förväntningar på Sallinen som han kan få svårt att leva upp till.
Men det är nästan mer fascinerade hur mycket dom överskattar Sallinen. Väldigt duktig tvåvägsspelare. Stabil center. Men många säger att det är den överlägset bästa spelaren dom haft och han borde gått direkt till NHL. Så bra är han givetvis inte. Då hade han inte hamnat här. Tyvärr sätter det där nog vissa förväntningar på Sallinen som han kan få svårt att leva upp till.
Expert.
Efter hans första match mot oss i Globen så var jag beredd att hålla med. Tyckte att han var ruggigt bra i den matchen. Personligen tycker jag att han påminner en del om Kruger i sitt sätt att ta ansvar över hela banan och bidra. Sedan har Kruger bättre spelsinne medan Sallinen har ett äkta NHL-skott.SirDIFalot skrev:Leksand-fansen underskattar givetvis Hultström enormt. Bara för att man råkar vara bra offensivt, förmodligen bäst i ligan i offensivt, då ska man tydligen skämmas rejält om ens defensiv inte är på samma nivå. Att vara en back var största styrka inte ligger i defensiven är tydligen något av det fulaste man kan vara i Sverige. Märkligt. Att påstå att han inte ens håller SHL-klass? Nej, klart han inte kommer vara bäst i laget i egen zon, och självklart kommer han bli en hackkyckling, det kommer tyvärr som ett brev på posten när man är en back av den typen.
Hultström är en sådan back jag har saknat på blålinjen men då är jag svag för backar med bra skotteknik. Sådana som inte ser ut att ta i när dom dunkar iväg stenhårda skott samt kan skjuta direktskott. Jag tycker dock att snacket om hans spelsinne är överdrivet. I alla fall under dom matcher jag såg med honom förra året så var han inte sådär väldigt kreativ utan levde mycket på sitt skott. Hans defensiv totalt sett är mer eller mindre ok men hans spel i en mot en situationer är otroligt dåligt, han verkar vara rätt långsam i baklängesåkningen, detta borde dock gå att rätta till.
I "strukturerat" försvarsspel tycker jag inte att han var anmärkningsvärt dålig. Positionsspelet är ok och spelet längs sargerna löste han ok. Att han då även kan hantera pucken är ju ett stort plus.
Däremot hade jag väl själv gärna sett att vi värvade stora tuffa spelare med grym balans och skridskåkning, exceptionellt spelsinne, fruktat skott och grymma skallar. Bra tekare ska dom vara också.
Född till sportchef.
-
Hehe ett exempel är att väldigt många klagade på Erik Karlssons defensiv i Ottawa och samma säsong vinner killen Norris Trophy.SirDIFalot skrev:Leksand-fansen underskattar givetvis Hultström enormt. Bara för att man råkar vara bra offensivt, förmodligen bäst i ligan i offensivt, då ska man tydligen skämmas rejält om ens defensiv inte är på samma nivå. Att vara en back var största styrka inte ligger i defensiven är tydligen något av det fulaste man kan vara i Sverige. Märkligt. Att påstå att han inte ens håller SHL-klass? Nej, klart han inte kommer vara bäst i laget i egen zon, och självklart kommer han bli en hackkyckling, det kommer tyvärr som ett brev på posten när man är en back av den typen.
- SirDIFalot
Ja, parodiskt. Han är ju knappast dålig defensivt. Extremt bra på att utnyttja sin klubbteknik och skicklighet på skridskorna även i defensiven.Benjamin L. Willard skrev:Hehe ett exempel är att väldigt många klagade på Erik Karlssons defensiv i Ottawa och samma säsong vinner killen Norris Trophy.SirDIFalot skrev:Leksand-fansen underskattar givetvis Hultström enormt. Bara för att man råkar vara bra offensivt, förmodligen bäst i ligan i offensivt, då ska man tydligen skämmas rejält om ens defensiv inte är på samma nivå. Att vara en back var största styrka inte ligger i defensiven är tydligen något av det fulaste man kan vara i Sverige. Märkligt. Att påstå att han inte ens håller SHL-klass? Nej, klart han inte kommer vara bäst i laget i egen zon, och självklart kommer han bli en hackkyckling, det kommer tyvärr som ett brev på posten när man är en back av den typen.
Expert.
- SirDIFalot
Mattias Ek @EkExpressen 2m2 minutes ago
Om Marcus Sörensen stannar är Djurgårdens trupp för kommande säsong spikad
http://bloggar.expressen.se/ek/2015/05/ ... d-truppen/
Så. "Lås Tråden".
Så. "Lås Tråden".
Expert.
- Farstakostym
Kvartsfinal får väl vara målet i år då.SirDIFalot skrev:Mattias Ek @EkExpressen 2m2 minutes ago
Så. "Lås Tråden".
Stackars Kall-El.SirDIFalot skrev:Mattias Ek @EkExpressen 2m2 minutes ago
Så. "Lås Tråden".
Victory is sweetest when you've known defeat.