Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Kalliasson

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kalliasson »

Puckey skrev: *lång text

Thoresen - Ljungh - Anderson
Gysbers - Hultström

Sörensen - Sallinen - Fällström
Högström - Press

Hank - Lundin - Brodin
Falk - Holm

Bernhardt - Vejdemo - Lundberg
AOM - Norell

Extra: Ahlén, Heinerö, Englund, Löfquist och Davidsson.

*lång text
Den där uppsättningen hade jag definitivt ställt mig bakom, sen om det kommer ske med Säcken bakom rodret är en annan femma.
Kanske hade velat ha Norell lite högre upp i hierarkin, typ i ett andra backpar istället för Press.
Men annars gillar jag starkt det jag ser, tanken av att Hank och Brodin skulle kampera ihop får det att vattna i munnen. Sen att faktiskt fortsätta ge Ljungh förtroende ser jag som oerhört viktigt (vilket inte kommer ske i en tredjelina).
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Hage känns mer som en 4e center för mig jämfört med Runken.

Nu borde väl båda få dela på den rollen vilket nog kan vara helt ok.
Bengan08
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bengan08 »

Tycker faktiskt att Runken blev bättre och bättre under säsongen, nu får han dock tuff konkurrens med tanke på Sallinen, Anderson, Ljungh och Hage. Men han är helt klart bättre än Hage!
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Kalliasson skrev:
Puckey skrev: *lång text

Thoresen - Ljungh - Anderson
Gysbers - Hultström

Högström - Press

Hank - Lundin - Brodin
Falk - Holm

Bernhardt - Vejdemo - Lundberg
AOM - Norell

Extra: Ahlén, Heinerö, Englund, Löfquist och Davidsson.

*lång text
Den där uppsättningen hade jag definitivt ställt mig bakom, sen om det kommer ske med Säcken bakom rodret är en annan femma.
Kanske hade velat ha Norell lite högre upp i hierarkin, typ i ett andra backpar istället för Press.
Men annars gillar jag starkt det jag ser, tanken av att Hank och Brodin skulle kampera ihop får det att vattna i munnen. Sen att faktiskt fortsätta ge Ljungh förtroende ser jag som oerhört viktigt (vilket inte kommer ske i en tredjelina).

Någon särskild orsak till att "byta kant" på flera av backarna?
Sen skulle vi förlängt med Gysbers så skulle nog inte han matchas med en annan högerback.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

I dag fick jag höra från en rätt pålitlig källa att Fernholm är "RIKTIGT P GÅNG"
taskig kondis men tränar mycket !
Användarvisningsbild
DRC
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DRC »

Några tankar om truppen som nu börjar sätta sig;

Till att börja med så kan jag inte minnas en (offensiv) trupp med mer uppsida än den som precis sats ihop. Jag gillar vidare verkligen att det finns mångasidiga verktyg som kan användas på flera olika positioner. Sju (!) alternativ på centern (Anderson, Sallinen, Ljungh, Rundqvist, Hage, Vejdemo och Thoresen), en urstark vänstersida där Rundqvist kan gå och att Anderson kan gå till höger.

Att bruttotruppen är stor gör mig inte så mycket då det bara känns som att bara finns 6 forwards som det skulle göra ont att peta (Anderson, Sallinen, Sören, Brodin, Ljungh Thoresen), säsongen är lång och ni vet allt det här.

Jag skulle vilja ge Vejdemo och Bernhardt SR minst 20 matcher oavsett om de lånas ut eller inte och gå med 13 forwards. Jag skulle nog slussa in dem högre upp i kedjorna försiktigt.

Thoresen - Anderson - Brodin
Thoresen/Anderson känns givna medan Brodin skulle kunna petas in i vilken av kedjorna som helst.

Sallinen, såg vass ut i kontringarna så jag bettar på att para honom med Sören. Fällström verkade trivas med Sören innan skadan och får en plats här.

Alvarez - Ljungh - Lundberg
Jag skulle sätta Ljungh som tredje center och låta honom gå som point bredvid Press i PP2och få ansvar i PK, darför känns det inte lika ont att sätta honom i tredje. Jag håller Rundqvist högt och petar in honom till vänster så att han får något mer spelskickliga kollegor, men med tanke på att Hages skada så får han starta i fjärde. .

Hank - Rundqvist - Ahlén
Oklart om Hank/Ahlén funkar utan Honken. Fint att ha Ahlén i truppen men han och Hage behöver leverera för att få stolar. Hank får stora minuter i PK men svårt för Rundqvist att göra sig rättvisa i denna omgivning.

På backsidan så antar jag att man får utgå från att Fernholm orkar komma tillbaka. Det skulle inte göra ont att få in en mer pålitlig pjäs - en sån man stoppar in i för att försvara ledning med 30 sekunder kvar att spela. Samtidigt är här redan många huvud så jag har heller inget problem att börja säsongen med lagda kort.

Norell - Hultström
Norell har nog en extra växel där inne. Någon får städa upp efter Hultström och det kunde lika väl varit Holm eller Falk - men de båda gjorde det ok på högerkanten.

Högström - Falk
Fernholm - Press

Så baissad som Press varit här så kan det bara bli bra.

Englund - Holm
Aom

Egentligen gillar jag AOM mer än Englund men misstänker att Englund går före. Westlund såg fin ut i J20 så hoppas att han också provas.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

DRC skrev:Några tankar om truppen som nu börjar sätta sig;

Till att börja med så kan jag inte minnas en (offensiv) trupp med mer uppsida än den som precis sats ihop. Jag gillar vidare verkligen att det finns mångasidiga verktyg som kan användas på flera olika positioner. Sju (!) alternativ på centern (Anderson, Sallinen, Ljungh, Rundqvist, Hage, Vejdemo och Thoresen), en urstark vänstersida där Rundqvist kan gå och att Anderson kan gå till höger.

Att bruttotruppen är stor gör mig inte så mycket då det bara känns som att bara finns 6 forwards som det skulle göra ont att peta (Anderson, Sallinen, Sören, Brodin, Ljungh Thoresen), säsongen är lång och ni vet allt det här.

Jag skulle vilja ge Vejdemo och Bernhardt SR minst 20 matcher oavsett om de lånas ut eller inte och gå med 13 forwards. Jag skulle nog slussa in dem högre upp i kedjorna försiktigt.

Thoresen - Anderson - Brodin
Thoresen/Anderson känns givna medan Brodin skulle kunna petas in i vilken av kedjorna som helst.

Sallinen, såg vass ut i kontringarna så jag bettar på att para honom med Sören. Fällström verkade trivas med Sören innan skadan och får en plats här.

Alvarez - Ljungh - Lundberg
Jag skulle sätta Ljungh som tredje center och låta honom gå som point bredvid Press i PP2och få ansvar i PK, darför känns det inte lika ont att sätta honom i tredje. Jag håller Rundqvist högt och petar in honom till vänster så att han får något mer spelskickliga kollegor, men med tanke på att Hages skada så får han starta i fjärde. .

Hank - Rundqvist - Ahlén
Oklart om Hank/Ahlén funkar utan Honken. Fint att ha Ahlén i truppen men han och Hage behöver leverera för att få stolar. Hank får stora minuter i PK men svårt för Rundqvist att göra sig rättvisa i denna omgivning.

På backsidan så antar jag att man får utgå från att Fernholm orkar komma tillbaka. Det skulle inte göra ont att få in en mer pålitlig pjäs - en sån man stoppar in i för att försvara ledning med 30 sekunder kvar att spela. Samtidigt är här redan många huvud så jag har heller inget problem att börja säsongen med lagda kort.

Norell - Hultström
Norell har nog en extra växel där inne. Någon får städa upp efter Hultström och det kunde lika väl varit Holm eller Falk - men de båda gjorde det ok på högerkanten.

Högström - Falk
Fernholm - Press

Så baissad som Press varit här så kan det bara bli bra.

Englund - Holm
Aom

Egentligen gillar jag AOM mer än Englund men misstänker att Englund går före. Westlund såg fin ut i J20 så hoppas att han också provas.
Bättre kan det inte bli Då gärna med Hage i 4e och Runken upp i 3e
BÄSTA ! tänkbara ! 3 kedjor som kan leverera
Och en trycka upp motståndare HÅRT !

Jag tror att det lossnar ordentligt för både emil & runken i år särskilt ihop med Ljungh !
Bengan08
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bengan08 »

ALLTID DIF skrev:I dag fick jag höra från en rätt pålitlig källa att Fernholm är "RIKTIGT P GÅNG"
FAN VA ROLIGT!!! OAVSETT HUR BRA/DÅLIG HAN ÄR!!!!
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

Bengan08 skrev:
ALLTID DIF skrev:I dag fick jag höra från en rätt pålitlig källa att Fernholm är "RIKTIGT P GÅNG"
FAN VA ROLIGT!!! OAVSETT HUR BRA/DÅLIG HAN ÄR!!!!
Ja så är det ! Det viktiga är ju att han mår bra som människa !
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

Någon som har jätte koll på vad vi kan förvänta oss av Brodin ?
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

ALLTID DIF skrev:Någon som har jätte koll på vad vi kan förvänta oss av Brodin ?
Han är en entusiastisk tacklare, är ganska säker på att han låg på top 5 i SHL under 2014-2015.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Rix

Inlägg av Rix »

En spelare som tacklar mycket. Inte är rädd för att gå in i situationer där det krävs lite mer "mod". Lär väl inte ösa in massor av poäng men allt som allt en duktig shl spelare.
Användarvisningsbild
SettleR

Inlägg av SettleR »

Madhawk skriver nu att Cehlin är klar för Rögle, känns sådär...
Puckey

Inlägg av Puckey »

SettleR skrev:Madhawk skriver nu att Cehlin är klar för Rögle, känns sådär...
Trist, men logiskt med tanke på vår situation. Hoppas att man skött diskussionen snyggt och att han fortfarande vill hit när kontraktet går ut - tror på Sillen över 25p.
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Han sänkte många gnagare i derbyn. Han är bra! Gör väl inte alltför många poäng men han ger andra spelare mer tid genom sitt spel.
Låst