Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Kall-el, Det är väl därför föreningen skall bygga nedifrån i egna juniorled också? för att få fram dessa kreativa duktiga spelarna. Visst, erfarenhet är bra och man kan ju inte ha ett helt lag med 17-åringar, men detta känns helt klart som de mest positiva sakerna som hänt vår älskade hockeysektion på flera flera flera år. Ett ungt blandat med riktiga spetsspelare till ett redan samspelt lag känns väldigt bra faktiskt. brukar vara lite negativ med vårat lagbygge sett till tidigare säsongen men iår känns det faktiskt bra.
Skönt att Regin gick till Jokerit så att vi slipper honom hos någon konkurrent.
Född till sportchef.
Du kan ju inte lägga all den tyngden på att juniorer skall gå in och ta det ansvaret. Lag som spelar med "destruktivt" tenderar att vara billigare. Av den enkla anledningen menar jag att vi främst borde bygga ett lag kring de tankarna då vår budget jämfört med andra lag inte är den bästa.DIFsoldaterna skrev:Kall-el, Det är väl därför föreningen skall bygga nedifrån i egna juniorled också? för att få fram dessa kreativa duktiga spelarna. Visst, erfarenhet är bra och man kan ju inte ha ett helt lag med 17-åringar, men detta känns helt klart som de mest positiva sakerna som hänt vår älskade hockeysektion på flera flera flera år. Ett ungt blandat med riktiga spetsspelare till ett redan samspelt lag känns väldigt bra faktiskt. brukar vara lite negativ med vårat lagbygge sett till tidigare säsongen men iår känns det faktiskt bra.
Nu skall det sägas att det inte var just denna bit som var det centrala med mitt inlägg utan snarast min tveksamhet till Johansson kunskaper, rutin och erfarenhet.
Tror de kör Kapanen som förstecenter, Regin som andrecenter och Olimb som tredjecenter. Eventuellt flyttar Regin ut på kanten och Olimb flyttas upp i andralinan.ciirree skrev:Men var inte Olimb värvad som en förstecenter? Känslan är väl att Regin ska ha den posten va? Eller är jag helt ute och cyklar.pulverapa skrev:De ser honom som en andracenter så det säger väl en del om hans kapacitet. Mycket hög.ciirree skrev:Har väl inte varit aktuellt sedan vi tog in Sallinen/Anderson men iaf, Regin går till Jokerit.
Robert Rosén nära KHL. Skönt.
När man ser Fleury i VM vad han presterar mot bättre motstånd men med sämre spelare så kanske det var lite synd att DIF tog bort honom. Han producerar.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Som sagt - Jag tror inte att vi sett det bästa av Fleury, och ändå gjorde han sex mål på 16 matcher.
Instämmer.. den semiråttan är fan riktigt bra, skönt om man kunde slippa honom!pulverapa skrev:Robert Rosén nära KHL. Skönt.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
Som smålänning så ska tydligen hans flickvän ha epilepsi, och detta var en av anledningarna att han gick till växjö, för att vara nära familjen. Så en KHL-flytt är ju bra mycket längre bort.captcash skrev:Instämmer.. den semiråttan är fan riktigt bra, skönt om man kunde slippa honom!pulverapa skrev:Robert Rosén nära KHL. Skönt.
Vet inte hur mycket sanningen det ligger bakom detta, så det får ni tolka hur ni vill
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Med de pengar som han kan få i Ryssland så tror jag att en KHL-flytt är bra mycket närmare än vad du tror..olympusPr1me skrev:Som smålänning så ska tydligen hans flickvän ha epilepsi, och detta var en av anledningarna att han gick till växjö, för att vara nära familjen. Så en KHL-flytt är ju bra mycket längre bort.captcash skrev:Instämmer.. den semiråttan är fan riktigt bra, skönt om man kunde slippa honom!pulverapa skrev:Robert Rosén nära KHL. Skönt.
Vet inte hur mycket sanningen det ligger bakom detta, så det får ni tolka hur ni vill
I framgång och motgång, Djurgården.
-
Det är tufft som privatperson att flytta till Ryssland. Särskilt om man inte kan språket. Som hockeyspelare kan jag däremot tänka mig att det är betydligt lättare, med tanke på det stöd man får från klubben. Med rätt kontakter kan man få mycket gjort i det här landet. Lagarna går alltid att böja på om rätt person frågar. Lönerna är därtill mycket högre än i Sverige (inom sporten) och skatten ligger på 13%. Rätt hyggliga förutsättningar.
-
Flytta diskussionen till KHL- tråden innan någon mod kommer.
Luleå håller på att värva den finska jätten Ilari Melart med sina 192 cm och 103 kilo! Orättvist! Jag vill också att DIF ska värva en respekt givande stor back! Värva, värva nu DIF!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Samma längd som Högström, Press och Ollas. 5 kg tyngre än den sistnämnda om EP's DIF-siffror stämmer. Vilket dom sällan gör. AOM har nog lagt på sig ännu mer.Rocky3000 skrev:Luleå håller på att värva den finska jätten Ilari Melart med sina 192 cm och 103 kilo! Orättvist! Jag vill också att DIF ska värva en respekt givande stor back! Värva, värva nu DIF!
Expert.
Luktar kanske snarast Schweiz för honom då. Korta resor, bra boende och jävligt bra betalt.Metal Machine skrev:Det är tufft som privatperson att flytta till Ryssland. Särskilt om man inte kan språket. Som hockeyspelare kan jag däremot tänka mig att det är betydligt lättare, med tanke på det stöd man får från klubben. Med rätt kontakter kan man få mycket gjort i det här landet. Lagarna går alltid att böja på om rätt person frågar. Lönerna är därtill mycket högre än i Sverige (inom sporten) och skatten ligger på 13%. Rätt hyggliga förutsättningar.