Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
DIFsoldaterna
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIFsoldaterna »

Kall-el, Det är väl därför föreningen skall bygga nedifrån i egna juniorled också? för att få fram dessa kreativa duktiga spelarna. Visst, erfarenhet är bra och man kan ju inte ha ett helt lag med 17-åringar, men detta känns helt klart som de mest positiva sakerna som hänt vår älskade hockeysektion på flera flera flera år. Ett ungt blandat med riktiga spetsspelare till ett redan samspelt lag känns väldigt bra faktiskt. brukar vara lite negativ med vårat lagbygge sett till tidigare säsongen men iår känns det faktiskt bra.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Skönt att Regin gick till Jokerit så att vi slipper honom hos någon konkurrent.
Född till sportchef.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

DIFsoldaterna skrev:Kall-el, Det är väl därför föreningen skall bygga nedifrån i egna juniorled också? för att få fram dessa kreativa duktiga spelarna. Visst, erfarenhet är bra och man kan ju inte ha ett helt lag med 17-åringar, men detta känns helt klart som de mest positiva sakerna som hänt vår älskade hockeysektion på flera flera flera år. Ett ungt blandat med riktiga spetsspelare till ett redan samspelt lag känns väldigt bra faktiskt. brukar vara lite negativ med vårat lagbygge sett till tidigare säsongen men iår känns det faktiskt bra.
Du kan ju inte lägga all den tyngden på att juniorer skall gå in och ta det ansvaret. Lag som spelar med "destruktivt" tenderar att vara billigare. Av den enkla anledningen menar jag att vi främst borde bygga ett lag kring de tankarna då vår budget jämfört med andra lag inte är den bästa.

Nu skall det sägas att det inte var just denna bit som var det centrala med mitt inlägg utan snarast min tveksamhet till Johansson kunskaper, rutin och erfarenhet.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

ciirree skrev:
pulverapa skrev:
ciirree skrev:Har väl inte varit aktuellt sedan vi tog in Sallinen/Anderson men iaf, Regin går till Jokerit.
De ser honom som en andracenter så det säger väl en del om hans kapacitet. Mycket hög.
Men var inte Olimb värvad som en förstecenter? Känslan är väl att Regin ska ha den posten va? Eller är jag helt ute och cyklar.
Tror de kör Kapanen som förstecenter, Regin som andrecenter och Olimb som tredjecenter. Eventuellt flyttar Regin ut på kanten och Olimb flyttas upp i andralinan.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Robert Rosén nära KHL. Skönt.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

När man ser Fleury i VM vad han presterar mot bättre motstånd men med sämre spelare så kanske det var lite synd att DIF tog bort honom. Han producerar.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Puckey

Inlägg av Puckey »

Som sagt - Jag tror inte att vi sett det bästa av Fleury, och ändå gjorde han sex mål på 16 matcher.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

pulverapa skrev:Robert Rosén nära KHL. Skönt.
Instämmer.. den semiråttan är fan riktigt bra, skönt om man kunde slippa honom!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
olympusPr1me

Inlägg av olympusPr1me »

captcash skrev:
Som smålänning så ska tydligen hans flickvän ha epilepsi, och detta var en av anledningarna att han gick till växjö, för att vara nära familjen. Så en KHL-flytt är ju bra mycket längre bort.
Vet inte hur mycket sanningen det ligger bakom detta, så det får ni tolka hur ni vill

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
mawa

Inlägg av mawa »

olympusPr1me skrev:
captcash skrev:
Som smålänning så ska tydligen hans flickvän ha epilepsi, och detta var en av anledningarna att han gick till växjö, för att vara nära familjen. Så en KHL-flytt är ju bra mycket längre bort.
Vet inte hur mycket sanningen det ligger bakom detta, så det får ni tolka hur ni vill

Med de pengar som han kan få i Ryssland så tror jag att en KHL-flytt är bra mycket närmare än vad du tror..
I framgång och motgång, Djurgården.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Det är tufft som privatperson att flytta till Ryssland. Särskilt om man inte kan språket. Som hockeyspelare kan jag däremot tänka mig att det är betydligt lättare, med tanke på det stöd man får från klubben. Med rätt kontakter kan man få mycket gjort i det här landet. Lagarna går alltid att böja på om rätt person frågar. Lönerna är därtill mycket högre än i Sverige (inom sporten) och skatten ligger på 13%. Rätt hyggliga förutsättningar.
olympusPr1me

Inlägg av olympusPr1me »

Flytta diskussionen till KHL- tråden innan någon mod kommer.

Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Luleå håller på att värva den finska jätten Ilari Melart med sina 192 cm och 103 kilo! Orättvist! Jag vill också att DIF ska värva en respekt givande stor back! Värva, värva nu DIF!
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Rocky3000 skrev:Luleå håller på att värva den finska jätten Ilari Melart med sina 192 cm och 103 kilo! Orättvist! Jag vill också att DIF ska värva en respekt givande stor back! Värva, värva nu DIF!
Samma längd som Högström, Press och Ollas. 5 kg tyngre än den sistnämnda om EP's DIF-siffror stämmer. Vilket dom sällan gör. AOM har nog lagt på sig ännu mer.
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Metal Machine skrev:Det är tufft som privatperson att flytta till Ryssland. Särskilt om man inte kan språket. Som hockeyspelare kan jag däremot tänka mig att det är betydligt lättare, med tanke på det stöd man får från klubben. Med rätt kontakter kan man få mycket gjort i det här landet. Lagarna går alltid att böja på om rätt person frågar. Lönerna är därtill mycket högre än i Sverige (inom sporten) och skatten ligger på 13%. Rätt hyggliga förutsättningar.
Luktar kanske snarast Schweiz för honom då. Korta resor, bra boende och jävligt bra betalt.
Låst