Inte mycket tror jagALLTID DIF skrev:Vad kan vi förvänta oss av Fernholm om han blir återställd ?
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
- ALLTID DIF
Ingen har nämt Englund ?
Tror ett År i SHL har gjort honom gott !
Westlund ? Känns inte som något genomtänkt värvning ?
AOM Hoppas jag på han har storleken men behöver mer tid innan han kan använda den !
Tror ett År i SHL har gjort honom gott !
Westlund ? Känns inte som något genomtänkt värvning ?
AOM Hoppas jag på han har storleken men behöver mer tid innan han kan använda den !
Har väl inte varit aktuellt sedan vi tog in Sallinen/Anderson men iaf, Regin går till Jokerit.
De ser honom som en andracenter så det säger väl en del om hans kapacitet. Mycket hög.ciirree skrev:Har väl inte varit aktuellt sedan vi tog in Sallinen/Anderson men iaf, Regin går till Jokerit.
Men var inte Olimb värvad som en förstecenter? Känslan är väl att Regin ska ha den posten va? Eller är jag helt ute och cyklar.pulverapa skrev:De ser honom som en andracenter så det säger väl en del om hans kapacitet. Mycket hög.ciirree skrev:Har väl inte varit aktuellt sedan vi tog in Sallinen/Anderson men iaf, Regin går till Jokerit.
Thomas Johansson in som teknisk sportchef. Kontrakt på 3 år.
Vad tror vi om det då?
Vad tror vi om det då?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Han gillar stats! Positiv.ciirree skrev:Thomas Johansson in som teknisk sportchef. Kontrakt på 3 år.
Vad tror vi om det då?
Expert.
-
Tjomme som tydligt uttryckt hur gammeldags han anser att Säckens hockey är. Intressant.
- SirDIFalot
Försök hålla Tjomme-tugget i rätt tråd nu.
Expert.
Har verkligen Johansson de kunskaper / rutin som krävs för det uppdraget?
Spontant känns det väldigt tveksamt om ni frågar mig.
Borde inte den posten gått till en person med lång erfarenhet som tränare/ledare på olika nivåer?
Man undrar ju lite vilka kvalifikationer man gått på här med tanke på att Johansson de senaste åren suttit som expert på TV.
Jag kan inte påstå mig vara direkt imponerad över detta val.
Dessutom kan vi ALDRIG sluta återanvända personer med tidigare kopplingar till föreningen?
Borde inte den posten gått till en person med lång erfarenhet som tränare/ledare på olika nivåer?
Man undrar ju lite vilka kvalifikationer man gått på här med tanke på att Johansson de senaste åren suttit som expert på TV.
Dessutom kan vi ALDRIG sluta återanvända personer med tidigare kopplingar till föreningen?
Är det fel tråd att kommentera nyförvärv i sillytråden? Har ju alltid gjorts.SirDIFalot skrev:Försök hålla Tjomme-tugget i rätt tråd nu.
Känner mig iaf positiv till att Tjomme är klar. Jag gillar dessutom att det är Djurgårdare som innehar sportchefsrollerna.
- SirDIFalot
Med tanke på att han brinner väldigt mycket för vilken typ av hockey man spelar och vad rollen som teknisk sportchef innebär så känns han faktiskt som klippt och skuren. I synnerhet med tanke på att han följt 15-16 åringar redan med tanke på att hans son spelar där.Kall-El skrev:Har verkligen Johansson de kunskaper / rutin som krävs för det uppdraget?
Expert.
- SirDIFalot
Tycker det mer tillhör organisationen än lagbygget men min erfarenhet säger att allt hamnar i Silly ändå, och har en debatt väl börjat här flyttas den aldrig.mb81 skrev:Är det fel tråd att kommentera nyförvärv i sillytråden? Har ju alltid gjorts.SirDIFalot skrev:Försök hålla Tjomme-tugget i rätt tråd nu.
Känner mig iaf positiv till att Tjomme är klar. Jag gillar dessutom att det är Djurgårdare som innehar sportchefsrollerna.
Expert.
Det är väl bra att man brinner för en sak, men man måste väl fortfarande ha tillräckligt med kunskap och rutin. Jag menar om man bara går efter "storleken på intresse" skulle ju alla härinne kunna ta de jobbet också. Jag skulle helt enkelt känt mig tryggare med en person vars CV var lite tjockare helt enkelt eller kanske snarast fyllt med lite andra grejer.SirDIFalot skrev:Med tanke på att han brinner väldigt mycket för vilken typ av hockey man spelar och vad rollen som teknisk sportchef innebär så känns han faktiskt som klippt och skuren. I synnerhet med tanke på att han följt 15-16 åringar redan med tanke på att hans son spelar där.Kall-El skrev:Har verkligen Johansson de kunskaper / rutin som krävs för det uppdraget?
I övrigt är jag tveksam till om vi har "ekonomiska muskler" att spela ett spel som bygger på att äga mycket puck. Brukar krävas mer individuellt skickliga spelare för den typ av spel och jag undrar om vi har budget nog för att ha möjlighet att göra en sådan taktik framgångsrik.

Jag skulle velat sett Nichlas Falk istället, men, men ..