Ah, tack.SirDIFalot skrev:Japp.Henke95 skrev:Vad var nyheten? Att Lundin, Jensen, Löfquist och Bernhardt Jr. skrev A-lagskontrakt?SirDIFalot skrev:Joel Lillbroända @JoeLills · 2h 2 hours ago
Goda nyheter på gång på juniorsidan. #difhockey
Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Victory is sweetest when you've known defeat.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vilken tur då.Henke95 skrev:Vad var nyheten? Att Lundin, Jensen, Löfquist och Bernhardt Jr. skrev A-lagskontrakt?SirDIFalot skrev:Joel Lillbroända @JoeLills · 2h 2 hours ago
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
??BOMBOM BOUCHARD skrev:Vilken tur då.Henke95 skrev:Vad var nyheten? Att Lundin, Jensen, Löfquist och Bernhardt Jr. skrev A-lagskontrakt?SirDIFalot skrev:Joel Lillbroända @JoeLills · 2h 2 hours ago
Victory is sweetest when you've known defeat.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Inget mot dig Henke. Fattar inte nyhetsvärdet heller.Henke95 skrev:??BOMBOM BOUCHARD skrev:Vilken tur då.Henke95 skrev:Vad var nyheten? Att Lundin, Jensen, Löfquist och Bernhardt Jr. skrev A-lagskontrakt?SirDIFalot skrev:Joel Lillbroända @JoeLills · 2h 2 hours ago
Delar bara ej lillbrons glädjeyra.
Mycket snack om alla juniorer som ej får chansen i DIF.
Bästa laget ska spelaPUNKT.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Jim Morrison
Menar du att Philip Holm som center var bästa alternativet istället för typ Vejdemo?BOMBOM BOUCHARD skrev:Inget mot dig Henke. Fattar inte nyhetsvärdet heller.Henke95 skrev:??BOMBOM BOUCHARD skrev:Vilken tur då.Henke95 skrev:Vad var nyheten? Att Lundin, Jensen, Löfquist och Bernhardt Jr. skrev A-lagskontrakt?SirDIFalot skrev:Joel Lillbroända @JoeLills · 2h 2 hours ago
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Svårt för yngre förmågor att ta sig in i A-laget om man aldrig får chansen.BOMBOM BOUCHARD skrev: Delar bara ej lillbrons glädjeyra.
Avgå Jocke.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Glädjeyra? En handfull av våra bästa har valt att committa till Djurgården med A-lagskontrakt. Det är väl en god nyhet? Varför skulle det inte finnas något nyhetsvärde i att vi har fyra nya a-lagskontrakt?BOMBOM BOUCHARD skrev:Inget mot dig Henke. Fattar inte nyhetsvärdet heller.Henke95 skrev:??BOMBOM BOUCHARD skrev:Vilken tur då.Henke95 skrev:Vad var nyheten? Att Lundin, Jensen, Löfquist och Bernhardt Jr. skrev A-lagskontrakt?SirDIFalot skrev:Joel Lillbroända @JoeLills · 2h 2 hours ago
Klart bästa laget ska spela. Ser inte vad det har med den här diskussionen att göra dock.
Expert.
Klart att det bästa laget ska spela men bara för att det är juniorer betyder det väl inte att de är sämst på isen?
Kanske var en dålig idé att signa Åberg, Wennberg, Josefson, Krüger, Zibbe, Gustafsson osv tidigare också?
Vår organisation lever på juniorerna, vi kommer aldrig bli Växjö, Linköping eller Örebro som hämtar spelare från andra sidan Atlanten och det är jag jävligt glad över.
Förra säsongen spelade inte många juniorer på grund av att vi inte kunde riskera det. Denna säsong ser det ut som att vi kommer vara ett mer stabilt lag, då MÅSTE vi spela våra juniorer.
Kanske var en dålig idé att signa Åberg, Wennberg, Josefson, Krüger, Zibbe, Gustafsson osv tidigare också?
Vår organisation lever på juniorerna, vi kommer aldrig bli Växjö, Linköping eller Örebro som hämtar spelare från andra sidan Atlanten och det är jag jävligt glad över.
Förra säsongen spelade inte många juniorer på grund av att vi inte kunde riskera det. Denna säsong ser det ut som att vi kommer vara ett mer stabilt lag, då MÅSTE vi spela våra juniorer.
- SirDIFalot
Det som störde mig ifjol var just att bästa laget inte fick spela. Att vissa prioriterades bort bara för att dom var juniorer, således innebar det att vi INTE spelade med bästa laget. Som den matchen när vi bara hade 10 forwards.Axel_K skrev:Klart att det bästa laget ska spela men bara för att det är juniorer betyder det väl inte att de är sämst på isen?
Expert.
Det var väldigt dumt med backar som forwards istället för juniorer där men jag kan förstå ifall en spelare som är 23 år men spelar dåligt får spela istället för en 17-åring som spelar bra.SirDIFalot skrev:Det som störde mig ifjol var just att bästa laget inte fick spela. Att vissa prioriterades bort bara för att dom var juniorer, således innebar det att vi INTE spelade med bästa laget. Som den matchen när vi bara hade 10 forwards.Axel_K skrev:Klart att det bästa laget ska spela men bara för att det är juniorer betyder det väl inte att de är sämst på isen?
De där 6 åren ger mycket rutin och rutin leder till bättre lagsammanhållning osv (vilket du antagligen kan mycket mer om än vad jag kan).
Får se ifall det verkligen var en engångsföreteelse eller inte. Ifall vi får in en teknisk sportchef som sätter grundspelet för hela DIF så kommer vi nog få se många juniorer komma upp de närmsta åren!
- SirDIFalot
Om rutin leder till att man blir en bättre spelare så visst. Men är 17-åringen bättre än 23-åringen så gör det väl uppenbarligen inte det. Kan inte minnas något sånt exempel dock. Vejdemo och Bernhardt Sr var båda tillräckligt bra och i lagom ålder för att slussas in i laget. Och behovet fanns verkligen. Jag är rätt övertygad om att ifall Säcken blir kvar så kommer den ledningen som var missnöjd med hur saker och ting sköttes ifjol ställa andra krav på honom i år.Axel_K skrev:Det var väldigt dumt med backar som forwards istället för juniorer där men jag kan förstå ifall en spelare som är 23 år men spelar dåligt får spela istället för en 17-åring som spelar bra.SirDIFalot skrev:Det som störde mig ifjol var just att bästa laget inte fick spela. Att vissa prioriterades bort bara för att dom var juniorer, således innebar det att vi INTE spelade med bästa laget. Som den matchen när vi bara hade 10 forwards.Axel_K skrev:Klart att det bästa laget ska spela men bara för att det är juniorer betyder det väl inte att de är sämst på isen?
De där 6 åren ger mycket rutin och rutin leder till bättre lagsammanhållning osv (vilket du antagligen kan mycket mer om än vad jag kan).
Får se ifall det verkligen var en engångsföreteelse eller inte. Ifall vi får in en teknisk sportchef som sätter grundspelet för hela DIF så kommer vi nog få se många juniorer komma upp de närmsta åren!
Expert.
Detta låter ju tråkigt: http://www.difhockey.se/artikel/5599/
Någon som vet vilka klubbar dom junisarna är klara för?
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Danielsson till Skellefteå.
Att en Fällström lämnar känns som en repris. Tippar på Nordamerika för William, skulle bli förvånad om han går till ett annat svenskt lag men man vet aldrig.
Att en Fällström lämnar känns som en repris. Tippar på Nordamerika för William, skulle bli förvånad om han går till ett annat svenskt lag men man vet aldrig.
Född till sportchef.
Univ. of Minnesota för Fällström.Henke_F skrev:Detta låter ju tråkigt: http://www.difhockey.se/artikel/5599/
Using Tapatalk
Hugo Danielsson var ingen chock, varit officiellt i en månad. Tråkigt med Fällström dock, lämnar han för svensk klubb är det väl en juniorverksamhet mtp reglerna över Atlanten va?
2014-04-07, vad hände?