Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Dock knappast en slump att Jocke har spelat med Hultström/Sallinen och känner Press från Södertälje...
- Jim Morrison
Självklart har han varit med i snacket. Men mestadels har han spelat.
Press spelade inte i Södertälje när Jocke varit där btw.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nä man han har god koll på Tälje iom att han bor där och är svåger(?) till deras förra sportchef.Jim Morrison skrev:Självklart har han varit med i snacket. Men mestadels har han spelat.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- Jim Morrison
Visst, men som sagt, mestadels spelade han. Blev nog inte så många scoutingresor för vår lagkapten den gånga säsongen.seppuko skrev:Nä man han har god koll på Tälje iom att han bor där och är svåger(?) till deras förra sportchef.Jim Morrison skrev:Självklart har han varit med i snacket. Men mestadels har han spelat.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jocke har ju till och med själv sagt att han inte var inblandad i någon förhandling med Thoresen, Sallinen, Hultström och Press. Men att han blev tillfrågad vad han tyckte om dom.
Expert.
Vet förresten någon hur låneavtalet för Press ser ut? Är vi garanterade att få behålla honom hela säsongen, eller finns risken att Chicago kallar över honom vid eventuell backbrist om han lyckas leverera även i SHL?
- SirDIFalot
Han har inget kontrakt med Chicago över nästa år. Bara med oss.Puckey skrev:Vet förresten någon hur låneavtalet för Press ser ut? Är vi garanterade att få behålla honom hela säsongen, eller finns risken att Chicago kallar över honom vid eventuell backbrist om han lyckas leverera även i SHL?
Expert.
Och om han har sagt så så måste det vara så.SirDIFalot skrev:Jocke har ju till och med själv sagt att han inte var inblandad i någon förhandling med Thoresen, Sallinen, Hultström och Press. Men att han blev tillfrågad vad han tyckte om dom.
Hata slumpen.
- SirDIFalot
Men vad tror du? Att han varit sportchef, ishockeyspelare, lagkapten och familjefar på samma gång i vinter?DRC skrev:Och om han har sagt så så måste det vara så.SirDIFalot skrev:Jocke har ju till och med själv sagt att han inte var inblandad i någon förhandling med Thoresen, Sallinen, Hultström och Press. Men att han blev tillfrågad vad han tyckte om dom.
Hata slumpen.
Expert.
- SirDIFalot
Undra vilka två av våra tio kontrakterade backar det är Jocke inte räknar in? Bernhardt är väl en av dom. Och vem mer? Westlund? Men varför skulle han inte räkna in den sistnämnda?Försvaret består i nuläget av åtta kontrakterade backar.
- Målsättningen är att även få klart med Robin Norell och där har vi goda förhoppningar. Så ser läget i truppen ut just nu, säger Joakim Eriksson.
Expert.
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Redan klar för utlåning kanske? Därav räknas han inte in i a-laget.SirDIFalot skrev:Undra vilka två av våra tio kontrakterade backar det är Jocke inte räknar in? Bernhardt är väl en av dom. Och vem mer? Westlund? Men varför skulle han inte räkna in den sistnämnda?Försvaret består i nuläget av åtta kontrakterade backar.
- Målsättningen är att även få klart med Robin Norell och där har vi goda förhoppningar. Så ser läget i truppen ut just nu, säger Joakim Eriksson.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Skönt att en underrepresenterade back har lämnat nu men det måste bli några till som lämnar. Och jag förstår inte varför man vill ha Norrel han är den backen som är sämst plus minus statistik.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- SirDIFalot
Då slipper man betala plus/minus bonus till den spelaren. Win-win.klintan85 skrev:Skönt att en underrepresenterade back har lämnat nu men det måste bli några till som lämnar. Och jag förstår inte varför man vill ha Norrel han är den backen som är sämst plus minus statistik.
Expert.
Vad jag tror?SirDIFalot skrev:Men vad tror du? Att han varit sportchef, ishockeyspelare, lagkapten och familjefar på samma gång i vinter?DRC skrev:Och om han har sagt så så måste det vara så.SirDIFalot skrev:Jocke har ju till och med själv sagt att han inte var inblandad i någon förhandling med Thoresen, Sallinen, Hultström och Press. Men att han blev tillfrågad vad han tyckte om dom.
Hata slumpen.
Jag tror att Jocke i någon form varit inblandad i minst två av tre nyss nämnda.
Jag tror att om jag vore KG så är Jocke bland de första jag skulle rådfråga.
Jag tror att KG skött det tekniska och säkert haft sista ordet.
Jag tror inte att du skulle behöva en heltidstjänst för leverera en shortlist över kandidater.
Jag tror inte det är en slump att Jocke spelat med nyss nämnda.
Men jag vet att Jocke syntes i Templet frekvent i vinter och att han till och med såg J20. Han har själv sagt, och visst ta det med en nypa salt, att det quote on quote är avkoppling för en hockeynörd att titta på matcher i en lägre serie. Och det var nog inte en slump att han såg J20 heller, han framstår som grundlig.
Vad tror ni om Oscar Eklund? Får vi se han i Djurgårds tröjan i år?