Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Kall-El skrev: Jag tycker nog det hade varit bättre och signa Jiri från match 1. Tar vi oss sedan till slutpsel kunde ju en eventuell vinst från extra matcvher gått till att betala det det hade kostat att förlänga hans kontrakt. Tror det kommer krävas en back i Tärnström kvalité för att vi inte skall hamna väldigt långt efter direkt från start.

Kan jag hålla med dig om men tar dem sig inte till slutspel så blir det en stor förlust affär av det hela och med tanke på det ekonomiska läget Djurgården befinner sig i just nu är det inte speciellt smart att chansa alltför mycket.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Kung Kollar

Inlägg av Kung Kollar »

Dragan till Luleå????!!!!!!
en fin fågel satt på en gren,
den flög iväg sen var det bara greeenen kvaaar
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Källa?
Användarvisningsbild
Kung Kollar

Inlägg av Kung Kollar »

Enbom skrev:Källa?

>> http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=58 ... rkiv=False << För enligt Dragan själv vill han lira slutspel till våren och han vet att Luleå alltid ta sig dit, men han verkar inte veta att de alltid-alltid-alltid faller i kvarten :twisted: :mrgreen:
Senast redigerad av Kung Kollar den 2007-05-05 10:44:29, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Håhåhåja, dom verkar inte veta vilken latmask han är. :)
Användarvisningsbild
Kung Kollar

Inlägg av Kung Kollar »

Precis :twisted:

Och sedan tror jag han har gett upp hoppet med att komma tillbaka till SSK. Tror han inte känner sig såååååå välkommen tillbaka.
Affse

Inlägg av Affse »

Kall-El skrev:Ni kan ju kika på fliken matcher så ser ni när serien startar nämligen 25/9...

Jiri blir enligt DIFs hemsida spelklart till slutet av oktober vilket blir någonstans mellan 14-16 missade matcher.

Och de flesta här inne borde väl komma ihåg hur jävla bra försvaret funkade innan han och Fernholm dök upp eller? Behöver jag nämna hur det såg ut under november t ex?

Jag tycker nog det hade varit bättre och signa Jiri från match 1. Tar vi oss sedan till slutpsel kunde ju en eventuell vinst från extra matcvher gått till att betala det det hade kostat att förlänga hans kontrakt. Tror det kommer krävas en back i Tärnström kvalité för att vi inte skall hamna väldigt långt efter direkt från start.
Å andra sidan ger det här en möjlighet för Dennis Persson att spela in sig i laget. Han har ju faktisk förutsättningar att få ett minst lika stort genombrott som Hörnqvist fick förra året.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

pekka21 skrev:
Kall-El skrev: Jag tycker nog det hade varit bättre och signa Jiri från match 1. Tar vi oss sedan till slutpsel kunde ju en eventuell vinst från extra matcvher gått till att betala det det hade kostat att förlänga hans kontrakt. Tror det kommer krävas en back i Tärnström kvalité för att vi inte skall hamna väldigt långt efter direkt från start.

Kan jag hålla med dig om men tar dem sig inte till slutspel så blir det en stor förlust affär av det hela och med tanke på det ekonomiska läget Djurgården befinner sig i just nu är det inte speciellt smart att chansa alltför mycket.
Nu menade jag nog att vi skulle göra som BIF och Luleå gjort med några spelare och signa dem från starten av serien för att sedan låta dem spela fram till slutspel. Om vi sedan hade tagit oss till slutspel hade vi kunnat förlänga kontraktet annars hade ju säsongen varit slut och då hade man ju bara låtit bli.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Drömmen nu vore väl att få både Tjärnqvist och Tärnström till DIF
Användarvisningsbild
Kung Kollar

Inlägg av Kung Kollar »

hardrocker35 skrev:Drömmen nu vore väl att få både Tjärnqvist och Tärnström till DIF
Tärnström kan du drömma vidare om. . . . . . . . . . . . . .
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Tjärnqvist vore ju helt klart en dröm och har han inte kontrakt så hör sig alldeles säkerligen ledningen av sig till honom och kollar läget. Men ska man vara lite pessimist så får vi nog vänta ett par år innan han kommer tillbaka och spelar för DIF.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
blocco

...

Inlägg av blocco »

Jag är ganska nöjd med kontraktet med Jiri. Vi klarade oss bra i September och oktober utan ferna och jiri så det ska nog funka bra. Dessutom får laget kanske ett lyft när det kommer in en ny spelare och då kanske en ny svacka kan förhindras. Men såklart hade det varit bättre med ett kontrakt för hela säsongen.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Se det så här, det kommer med all sannolikhet inte bli någon svart november. :D
Bild
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Om man tittar på nyförvärv/kontraktförlängningar så borde vi ändå vara rätt nöjda;

Stefan Ridderwall, 1 års förlängning - Lovande ung målvakt som kan blomma ut iår.

Mark Owuya, 2 års förlängning - Lovande ung målvakt som med all säkerhet får tredjespaden.

Timmy Pettersson, 1 års förlängning - nyttig back som vi har haft och kommer ha nytta av.

Edvin Frylén, ny från Malmö. Kontrakt på 2 år - mindre lyckad värving sett till tidigare prestationer. Men vi ska inte ta ut saker i förväg.

Ronnie Pettersson, 1 års förlängning - behövs det sägas nåt?

Jiri Marusak, artistkontrakt. - Spelklar i oktober. Är enligt mig lagets bästa back i nuläget.

Kristofer Ottosson, 2 års förlängning - vi vet vad han går för och han är nyttig.

Partic Hörnqvist, 1 års förlängning - vår bäste målskytt som vi inte lär se på länge efter nästa säsong.

Niklas Anger, ny från Basel, 2 års kontrakt - tvivelaktig, men som sagt; inga förhastade slutsatser.

Dick Axelsson, ny från Huddinge. Kontrakt på 1 år. - ett äkta framtidshopp. Hoppas att han lyckas orentligt.

På backsidan förlängde vi med Timmy, Ronnie, Jiri. Lindman och Ribben släpper vi. Dåligt att vi inte förlängde med Ribben, men valet stod säkert mellan honom och Eklund/Persson, där man prioriterade de sistnämnda.
Otto och Hörnqvist stannar. Hörnqvist vet vi ju hur viktig han är. Otto likaså.

Om man summerar allt hittills så har vi kunnat behålla alla viktiga pjäser som efter denna säsong stod utan kontrakt utom en, Fernholm. Jävligt bra om ni frågar mig. Stommen byggs så sakteliga...
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2007-05-05 22:03:21, redigerad totalt 2 gång.
Säg den glädje som varar
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Ottosson fick ett kontrakt på 2 år, Timmy fick 1 års förlängning och Mark Owuya fick väl 2 års kontrakt. Dick har 1 år kvar på kontraktet hos oss... Annars är väl allt rätt. Men ser man lite på hur långa allas kontrakt är i truppen så blir ja lite oroad. Just nu har vi bara 2 backar, 3 forwards och 1 målvakt som har kontrakt längre än nästa säsong!!!
En dålig säsong kanske, och vi kan få en spelarflykt utan dess like. Det blir inte bättre om man räknar med att 2-3 spelare kan lägga av efter säsongen, dessutom några utav våra starkaste stöttepelare. De jag tänker på är Thomas Johansson, Ronnie Pettersson samt Nichlas Falk. Att försöka hitta ersättare åt dom i Europa blir nog något utav en omöjlig uppgift och då får vi väl se hur många av våra fostrade spelare i NHL som verkligen har ett såkallat Djurgårds-hjärta.
Skriv svar