DIF Fotboll
Re: DIF Fotboll
Yes, såg det men då trodde jag ändå att man skulle plocka bort Käck istället för Karlsson.SirDIFalot skrev:Nä bara utanför truppen. 19 man i truppen som skulle ner till 18. Då brukar man oftast sätta en ytterback på läktaren.Godnoken skrev:Kerim som anfallare från start istället för Sam. Samtidigt som vi har 2 andra anfallare utöver Sam. Segt.
Och nu är Karlsson skadad..?
Enda anledningen till petningen som jag kan se är att Björkström skulle vara ett säkrare alternativ bakåt. Offensivt så imponerar han inte alls. Slår helt ok inlägg men han är inte tillräckligt bra för att utmana på egen hand.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
-
Skojar du? Seriöst. Jag tycker han gör många bra saker offensivt: visar sig, driver upp bollen, gör sin gubbe, får in bollen i boxen, etc. I defensiva lägen håller dock jag på att skita på mig varje gång bollen är på hans kant.Godnoken skrev:Yes, såg det men då trodde jag ändå att man skulle plocka bort Käck istället för Karlsson.SirDIFalot skrev:Nä bara utanför truppen. 19 man i truppen som skulle ner till 18. Då brukar man oftast sätta en ytterback på läktaren.Godnoken skrev:Kerim som anfallare från start istället för Sam. Samtidigt som vi har 2 andra anfallare utöver Sam. Segt.
Enda anledningen till petningen som jag kan se är att Björkström skulle vara ett säkrare alternativ bakåt. Offensivt så imponerar han inte alls. Slår helt ok inlägg men han är inte tillräckligt bra för att utmana på egen hand.
Är helt betagen av Mrabti. Jens Fjällström sa för ett par matcher sedan att killen har allt förutom att huvudet inte anpassats till allsvensk nivå. Med andra ord att han inte ser lägena eller släpper bollen vid rätt tillfälle. Det känns som att huvudet är påväg nu och han kan faktiskt bli riktigt jäkla bra.
Visserligen har vi nu mött fyra av de inte så bra lagen, men vi spelar övertygande just nu och får således in en god feeling i laget. Det här kan bli en riktigt spännande säsong, och hur laget är byggt och med vilka byggstenar vi har känns det som ett lag vi kan få behålla merparten av ganska länge.
Visserligen har vi nu mött fyra av de inte så bra lagen, men vi spelar övertygande just nu och får således in en god feeling i laget. Det här kan bli en riktigt spännande säsong, och hur laget är byggt och med vilka byggstenar vi har känns det som ett lag vi kan få behålla merparten av ganska länge.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Nej. Han gör i princip tvärtom vad du just beskrev. Gör sin gubbe håller jag definitivt inte med om. Kan inte tycka att man gör sina gubbe om man bara springer sida vid sida om varandra och sen slår ett inlägg. Han bryter ju inte in på egen hand och han får alltid hjälp av andra att ta sig upp i banan. Det är ju bara att jämföra med Arvidsson som ett flertal gånger springer från backen och tar upp bollen hela vägen till offensiv planhalva och mer därtill. Samtidigt som han kan göra sina gubbar utan att klanta sig.Metal Machine skrev:Skojar du? Seriöst. Jag tycker han gör många bra saker offensivt: visar sig, driver upp bollen, gör sin gubbe, får in bollen i boxen, etc. I defensiva lägen håller dock jag på att skita på mig varje gång bollen är på hans kant.Godnoken skrev:Yes, såg det men då trodde jag ändå att man skulle plocka bort Käck istället för Karlsson.SirDIFalot skrev:Nä bara utanför truppen. 19 man i truppen som skulle ner till 18. Då brukar man oftast sätta en ytterback på läktaren.Godnoken skrev:Kerim som anfallare från start istället för Sam. Samtidigt som vi har 2 andra anfallare utöver Sam. Segt.
Som sagt. Björkströms styrka har varit inläggen som är helt ok. Vad var Karlssons styrka? Inläggen. Och där snackar vi en riktigt bra inläggsfot. Det jag dock gillat med Björkström är att han verkar vilja ta sig så långt upp som möjligt innan han slår ett inlägg. Ett par hårda inlägg som flugit precis mellan målvakt och utespelare kan bli riktigt farligt om anfallsparen är medvetna om att de kommer där (vilket dom hitintills har varit). Genomskärare till anfallare på kanten är något han kan få plus för dessutom. Annars så slår Karlsson (från förra säsongen) Björkström varje dag.
Någonting har ju förmodligen hänt för att kunna bli så totaldissad av Pelle. Eventuellt att han inte passar in i spelsystemet av någon anledning. Ett mysterium för mig och många andra.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Ja, Björkström är bättre än Karlsson defensivt men sämre offensivt. Men han har höjt sig lite på slutet, hade problem i inläggspelet i början.
Expert.
Håller med om Arvidsson. Fast hans inlägg i vart fall igår var ju rätt kass, och då spelar det ju ingen roll om man tar sig till lägena. Men samspelet på båda kanterna mellan ytterback och yttermittfältare funkade väl överlag bra.Godnoken skrev:Nej. Han gör i princip tvärtom vad du just beskrev. Gör sin gubbe håller jag definitivt inte med om. Kan inte tycka att man gör sina gubbe om man bara springer sida vid sida om varandra och sen slår ett inlägg. Han bryter ju inte in på egen hand och han får alltid hjälp av andra att ta sig upp i banan. Det är ju bara att jämföra med Arvidsson som ett flertal gånger springer från backen och tar upp bollen hela vägen till offensiv planhalva och mer därtill. Samtidigt som han kan göra sina gubbar utan att klanta sig.Metal Machine skrev:Skojar du? Seriöst. Jag tycker han gör många bra saker offensivt: visar sig, driver upp bollen, gör sin gubbe, får in bollen i boxen, etc. I defensiva lägen håller dock jag på att skita på mig varje gång bollen är på hans kant.Godnoken skrev:Yes, såg det men då trodde jag ändå att man skulle plocka bort Käck istället för Karlsson.SirDIFalot skrev:Nä bara utanför truppen. 19 man i truppen som skulle ner till 18. Då brukar man oftast sätta en ytterback på läktaren.Godnoken skrev:Kerim som anfallare från start istället för Sam. Samtidigt som vi har 2 andra anfallare utöver Sam. Segt.
Som sagt. Björkströms styrka har varit inläggen som är helt ok. Vad var Karlssons styrka? Inläggen. Och där snackar vi en riktigt bra inläggsfot. Det jag dock gillat med Björkström är att han verkar vilja ta sig så långt upp som möjligt innan han slår ett inlägg. Ett par hårda inlägg som flugit precis mellan målvakt och utespelare kan bli riktigt farligt om anfallsparen är medvetna om att de kommer där (vilket dom hitintills har varit). Genomskärare till anfallare på kanten är något han kan få plus för dessutom. Annars så slår Karlsson (från förra säsongen) Björkström varje dag.
Någonting har ju förmodligen hänt för att kunna bli så totaldissad av Pelle. Eventuellt att han inte passar in i spelsystemet av någon anledning. Ett mysterium för mig och många andra.
Ni har en vecka på er att fixa ressätt till Åtvidaberg. En kort resa, och man är hemma i tid.
Billigaste sättet är alltid att åka med JK: http://jarnkaminerna.ebiljett.nu/
Annars, stick från jobbet vid 16.00 och ta bilen så hinner ni och spara ledigheten till måndag 18 maj när vi drar till Halmstad och festar, skriv upp er här: http://jarnkaminerna.ebiljett.nu/Home/Tickets/73/false
Alltid fest när DIF spelar så stöd Nyasha och grabbarna på plats!
Billigaste sättet är alltid att åka med JK: http://jarnkaminerna.ebiljett.nu/
Annars, stick från jobbet vid 16.00 och ta bilen så hinner ni och spara ledigheten till måndag 18 maj när vi drar till Halmstad och festar, skriv upp er här: http://jarnkaminerna.ebiljett.nu/Home/Tickets/73/false
Alltid fest när DIF spelar så stöd Nyasha och grabbarna på plats!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
-
Tycker bara att det är så lustigt att man kan se på saker så pass olika. Det är alltid på hans kant motståndarna kommer igenom.
Menade inte att han är någon defensiv gud på något sätt. Hans defensiva egenskaper ska vara bättre än hans offensiva i både hans och Pelles ögon.Metal Machine skrev:Tycker bara att det är så lustigt att man kan se på saker så pass olika. Det är alltid på hans kant motståndarna kommer igenom.
- SirDIFalot
Klassiskt synsätt som förhoppningsvis väldigt få går efter numera. Typ, Erik Karlsson är dålig defensiv för att hans offensiv är bättre än hans defensiv, trots att ingen annan i laget är lika bra defensivt som honom.Godnoken skrev:Menade inte att han är någon defensiv gud på något sätt. Hans defensiva egenskaper ska vara bättre än hans offensiva i både hans och Pelles ögon.Metal Machine skrev:Tycker bara att det är så lustigt att man kan se på saker så pass olika. Det är alltid på hans kant motståndarna kommer igenom.
Expert.
Detta är fotboll.SirDIFalot skrev:Klassiskt synsätt som förhoppningsvis väldigt få går efter numera. Typ, Erik Karlsson är dålig defensiv för att hans offensiv är bättre än hans defensiv, trots att ingen annan i laget är lika bra defensivt som honom.Godnoken skrev:Menade inte att han är någon defensiv gud på något sätt. Hans defensiva egenskaper ska vara bättre än hans offensiva i både hans och Pelles ögon.Metal Machine skrev:Tycker bara att det är så lustigt att man kan se på saker så pass olika. Det är alltid på hans kant motståndarna kommer igenom.
- SirDIFalot
Ja, och det funkar likadant här. Så fort en ytterback är tillräckligt bra för att följa med upp i anfallen så blir han helt enkelt backen som är "bra offensivt men säkerhetsrisk bakåt". Hans defensiv hade förstås varit fullt tillräcklig om han aldrig syntes på offensiv planhalva...Godnoken skrev:Detta är fotboll.SirDIFalot skrev:Klassiskt synsätt som förhoppningsvis väldigt få går efter numera. Typ, Erik Karlsson är dålig defensiv för att hans offensiv är bättre än hans defensiv, trots att ingen annan i laget är lika bra defensivt som honom.Godnoken skrev:Menade inte att han är någon defensiv gud på något sätt. Hans defensiva egenskaper ska vara bättre än hans offensiva i både hans och Pelles ögon.Metal Machine skrev:Tycker bara att det är så lustigt att man kan se på saker så pass olika. Det är alltid på hans kant motståndarna kommer igenom.
Expert.
Fast det där går ju åt båda hållen. Du har svårt med spelare som har sin dominans i egen zon. De är per automatik passé eftersom de inte "bidrar" offensivt. Personligen är jag av åsikten att anfallsspelet börjar redan vid deras programpunkt. Det vill säga vid tillfället när pucken/bollen erövras. Oavsett om det är vid offensiv halva eller vid egen kasse. En avgörande del för att anfallsspelet ska äga rum med andra ord. Även om det kanske inte är dessa spelare som står för snurrfinter och vackra skott.SirDIFalot skrev:Ja, och det funkar likadant här. Så fort en ytterback är tillräckligt bra för att följa med upp i anfallen så blir han helt enkelt backen som är "bra offensivt men säkerhetsrisk bakåt". Hans defensiv hade förstås varit fullt tillräcklig om han aldrig syntes på offensiv planhalva...Godnoken skrev:Detta är fotboll.SirDIFalot skrev:Klassiskt synsätt som förhoppningsvis väldigt få går efter numera. Typ, Erik Karlsson är dålig defensiv för att hans offensiv är bättre än hans defensiv, trots att ingen annan i laget är lika bra defensivt som honom.Godnoken skrev:Menade inte att han är någon defensiv gud på något sätt. Hans defensiva egenskaper ska vara bättre än hans offensiva i både hans och Pelles ögon.Metal Machine skrev:Tycker bara att det är så lustigt att man kan se på saker så pass olika. Det är alltid på hans kant motståndarna kommer igenom.
Skulle säga att alla är lika goda kålsupare. Alla har olika favoritspelstilar. Skulle säga att du är lika förutsägbar som sensei och naturligtvis, din högra hand, Morrison.
-
Håller med SDA i princip, men i detta fall går jag bara på vad jag har sett. Tycker ofta att han blir bortgjord och går bort sig, men i mitt tycke har han fyllt på bra i anfallen och gjort den biten bra. Nyman var mer av en tvåvägsspelare. Kolla in hans glidtackling inuti boxen från första Tele2-derbyt. Fan världsklass på den!