Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Farstakostym skrev:Henrik Karlsson håller tydligen på Djurgården, vore ju inte fel att landa honom när Tellan lägger av. Nu är ju inte det aktuellt den här säsongen men intressant med tanke på 4 säsonger i hammarby.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4254
Det sägs väl att han alltid hade på sig djurgårdströjan under hammarbytröjan eller något sånt. Så ja, han är DIF.
Expert.
Användarvisningsbild
Farstakostym

Inlägg av Farstakostym »

SirDIFalot skrev:
Farstakostym skrev:Henrik Karlsson håller tydligen på Djurgården, vore ju inte fel att landa honom när Tellan lägger av. Nu är ju inte det aktuellt den här säsongen men intressant med tanke på 4 säsonger i hammarby.

Det sägs väl att han alltid hade på sig djurgårdströjan under hammarbytröjan eller något sånt. Så ja, han är DIF.
En bra målvakt helt klart, men vet inte vad han har för känslor till DIF hockey, är väl framförallt fotboll han är intresserad av.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Odds på att Rajala hamnar i Luleå?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Puckey skrev:Odds på att Rajala hamnar i Luleå?
Lika som på att du skriver i fel tråd?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

GUSTAF WESSLAU är också en tänkbar efterträdare när "Tellan" lägger av. Nu gick han till Kölner Haie i år men nu har vi ju ändå "Tellan" nästa säsong. Och jag skulle jättegärna ha en spelare som Patrik Hörnqvist i DIF. Nu är det helt ologiskt att få in honom men en sådan typ av spelare som är bra både på att göra poäng men samtidigt krigar och visar hjärta i alla situationer och krigar framför mål. Sådana spelare är ovanliga i dagens hockey som Ölvestad.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

klintan85 skrev:GUSTAF WESSLAU är också en tänkbar efterträdare när "Tellan" lägger av. Nu gick han till Kölner Haie i år men nu har vi ju ändå "Tellan" nästa säsong. Och jag skulle jättegärna ha en spelare som Patrik Hörnqvist i DIF. Nu är det helt ologiskt att få in honom men en sådan typ av spelare som är bra både på att göra poäng men samtidigt krigar och visar hjärta i alla situationer och krigar framför mål. Sådana spelare är ovanliga i dagens hockey som Ölvestad.
Förutom då det faktum att Bengan faktiskt gör poäng i en bra nivå tillskillnad från Ölvestad som i alla fall enligt mig borde gjort fler poäng för att kunna jämföras med en spelare som Bengan eller för den delen Kjellberg.
ciirree

Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av ciirree »

Andspe skrev:Andreas Engqvist har uttryckt senast när DIF och AE talades vid att han vill försöka stanna i KHL ett år till , men om han inte skulle få något kontrakterbjudande finns det då en möjlighet till att han hamnar här?

Om vi skulle ro det i land så skulle vår forwardsuppsättning vara outstanding! :D
Han och DIF för tydligen en dialog hela tiden, eller ja, med jämna mellanrum.
Och när han är redo att komma hem så gör man plats för honom på ett eller annat sätt, har ju Jocke sagt!
AlltidDIF
Säsongskort: Ja

Inlägg av AlltidDIF »

Fan nu börjar man Drömma om Enqvist o S.Kronwall...... Fan

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarvisningsbild
Janos

Inlägg av Janos »

Möjligt, han hade dock chansen att spela för laget han "håller" på 2009 men gick till SSK istället efter Malmös kollaps.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Rocky kan sluta hoppas, Johner sticker till Österrike

http://nhlkollen.se/han-har-spelat-upp- ... osterrike/
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Kall-El skrev:
klintan85 skrev:GUSTAF WESSLAU är också en tänkbar efterträdare när "Tellan" lägger av. Nu gick han till Kölner Haie i år men nu har vi ju ändå "Tellan" nästa säsong. Och jag skulle jättegärna ha en spelare som Patrik Hörnqvist i DIF. Nu är det helt ologiskt att få in honom men en sådan typ av spelare som är bra både på att göra poäng men samtidigt krigar och visar hjärta i alla situationer och krigar framför mål. Sådana spelare är ovanliga i dagens hockey som Ölvestad.
Förutom då det faktum att Bengan faktiskt gör poäng i en bra nivå tillskillnad från Ölvestad som i alla fall enligt mig borde gjort fler poäng för att kunna jämföras med en spelare som Bengan eller för den delen Kjellberg.
Nej det är det jag menar. Jag skulle helst ha Bengan men Ölvestad var också en sådan typ av spelare som alltid visa hjärta.
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Varför fick ANDREAS ENGQVIST byta klubb i khl mitt under säsongen, han var ju ändå deras assisterande kapten och producerade bra med poäng.
-Rolle Stoltz
Puckey

Inlägg av Puckey »

klintan85 skrev:Varför fick ANDREAS ENGQVIST byta klubb i khl mitt under säsongen, han var ju ändå deras assisterande kapten och producerade bra med poäng.
Atlant blev tvungna att släppa en hel drös med spelare pga taskig ekonomi.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Benjamin L. Willard skrev:Rocky kan sluta hoppas, Johner sticker till Österrike

http://nhlkollen.se/han-har-spelat-upp- ... osterrike/
Grattis EC Villacher SV Ni har gjort ett kap! Tack för nyheten Benjamin L. Willard!

Hittade två stora backar som kan hålla rent bakåt:

Ryan O'Byrne http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11722

Vladimír Mihálik http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9251
Bild
MadDIF

Inlägg av MadDIF »

Kap eller inte beror väl på pris kontra produktion, vi har väl egentligen ingen koll på hur mycket de betalar honom, eller?

Gällande backarna så tycker jag väl att relativt orörliga backar är mindre intressant än någon som faktiskt kan röra på sig.
Kan inte rå för att jag är näst intill perfekt
Låst