Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Är det bara jag som tycker att det var lite konstigt att Jocke svarar på lagkaptensfrågan med
"- Ingen lagkapten är utsedd än. Det kommer att göras senare i samspråk tillsammans med herrlagstränaren."
Inte med Säcken utan med herrlagstränaren?
"- Ingen lagkapten är utsedd än. Det kommer att göras senare i samspråk tillsammans med herrlagstränaren."
Noterade det också. Jocke är lite lurig han.Stavhoppet skrev:Är det bara jag som tycker att det var lite konstigt att Jocke svarar på lagkaptensfrågan med
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Verkar som att Sören lirar i förstakedjan tillsammans med Rask och Lindholm ikväll. Han får lugna ner sig lite tycker jag.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
- SirDIFalot
Och samtidigt säger han såhär till hockeysverige.litto skrev:Noterade det också. Jocke är lite lurig han.Stavhoppet skrev:Är det bara jag som tycker att det var lite konstigt att Jocke svarar på lagkaptensfrågan med
"Det är klart att man alltid letar nyförvärv och så vidare men vi har en process inom Djurgården Hockey där vi dels vill stärka vår sportsliga organisation och dels den proportionella miljön, och det måste ske parallellt med att bygga vår spelartrupp"
Än lever hoppet att det kan ske något på tränarsidan.
Expert.
vilka tränare/coacher finns tillgängliga som vi kan tänkas vilja ha?SirDIFalot skrev:Och samtidigt säger han såhär till hockeysverige.litto skrev:Noterade det också. Jocke är lite lurig han.Stavhoppet skrev:Är det bara jag som tycker att det var lite konstigt att Jocke svarar på lagkaptensfrågan med
"Det är klart att man alltid letar nyförvärv och så vidare men vi har en process inom Djurgården Hockey där vi dels vill stärka vår sportsliga organisation och dels den proportionella miljön, och det måste ske parallellt med att bygga vår spelartrupp"
Än lever hoppet att det kan ske något på tränarsidan.

Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
-
Han har ju tidigare uttryckt sin önskan om ett träna ett lag i Stockholm samtidigt som han har ett förflutet i föreningen. Han verkar ju stå för en offensiv ishockey men hans tid i MODO blev inte alltför lyckosam. Anders Forsberg alltså.
Kan han vara ett alternativ?
Han känns spontant ohälsosamt försiktig och likt ett par andra tränare ganska oförmögen att ändra matchbilder vilken man inte minst såg under hans senaste tid i MODO.
Kan han vara ett alternativ?
Han känns spontant ohälsosamt försiktig och likt ett par andra tränare ganska oförmögen att ändra matchbilder vilken man inte minst såg under hans senaste tid i MODO.
Jag tycker det är helt overkligt att Jocke har svarat på sådana frågor öht. All heder till Challe, men att få ett svar ur honom var lite som att försöka få vatten ur en sten.
- SirDIFalot
Ja, han verkade ha svårt att förstå att det är supportrarna han talar till när han pratar med media. När han pratade med supportrar var han alltid jävligt öppen. Men då når ju inte kommunikationen ut på samma sätt.Enbom skrev:Jag tycker det är helt overkligt att Jocke har svarat på sådana frågor öht. All heder till Challe, men att få ett svar ur honom var lite som att försöka få vatten ur en sten.
Sen handlar det ju om att marknadsföra föreningen du representerar vid varje intervju. Det var ju inte Challes styrka direkt. Då man även i textform kunde avläsa hans dryghet mot varenda fråga som ställdes.
Expert.
- diftobbe89
Härligt med klarspråk Jocke, finns inga oklarheter från min sida nu iallafall, då passar det väl bra med en time-out.
Spela fult
Jag vill se Noah Welch i DIF nu! Noah skit i Modo kom till oss istället!
-
Älskar att Jocke Eriksson är så jävla rak på sak!MarcusDaze skrev:Ingen Gysbers nästa år. Fällström tillbaka i 100% träning och Fernholm tar det steg för steg.
http://difhockey.se/artikel/5544/
Sent from my iPhone using Tapatalk

- MarcusDaze
Håller med dig helt! Det var inte igår man såg en sån här grej från DIFs sida.Kalliasson skrev:Älskar att Jocke Eriksson är så jävla rak på sak!MarcusDaze skrev:Ingen Gysbers nästa år. Fällström tillbaka i 100% träning och Fernholm tar det steg för steg.
http://difhockey.se/artikel/5544/
Kan meddela att Jocke gav ett formellt svar på hur det går till när en lagkapten väljs. Dessutom ville vi plantera "herrlagstränare" eftersom vi även har ett damlag. Således kommer "A-lagstränare" inte att användas i fortsättningen. Ingen dramatik alltsåStavhoppet skrev:Är det bara jag som tycker att det var lite konstigt att Jocke svarar på lagkaptensfrågan med

Känns riktigt bra att truppen är spikad tidigt. Vad gäller backsidan tycker jag vi ska vara kyliga tills det handlar om en riktig klassback. Alla känns jämnbra där ingen riktigt sticker ut
Gysbers och Eklund är ytterligare två dugliga spelare och därför behövs inte dem. In med Norell och avvakta sedan.
Det är extremt svårt att ställa upp vem som ska lira med vem, vi vet ju inte vad som händer med Fernholm men såhär tänkte jag:
Med Fernholm:
Hultström-Holm
Högström-Fernholm
Press-Falk
Englund-Norell
Utan Fernholm:
Hultström-NY
Högström-Holm
Press-Falk
Englund-Norell
Ut med Deilert. Låna ut AOM och Westlund.
Gysbers och Eklund är ytterligare två dugliga spelare och därför behövs inte dem. In med Norell och avvakta sedan.
Det är extremt svårt att ställa upp vem som ska lira med vem, vi vet ju inte vad som händer med Fernholm men såhär tänkte jag:
Med Fernholm:
Hultström-Holm
Högström-Fernholm
Press-Falk
Englund-Norell
Utan Fernholm:
Hultström-NY
Högström-Holm
Press-Falk
Englund-Norell
Ut med Deilert. Låna ut AOM och Westlund.
Termen för a-lagstränaren är inte grejen, utan att han inte sa i samråd med Säcken.Joel skrev:Kan meddela att Jocke gav ett formellt svar på hur det går till när en lagkapten väljs. Dessutom ville vi plantera "herrlagstränare" eftersom vi även har ett damlag. Således kommer "A-lagstränare" inte att användas i fortsättningen. Ingen dramatik alltsåStavhoppet skrev:Är det bara jag som tycker att det var lite konstigt att Jocke svarar på lagkaptensfrågan med