Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
PETTAX

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av PETTAX »

bastis7 skrev:
diftobbe89 skrev:
bastis7 skrev:Gysbers lär ju kosta mer än vad han smakar.
Utveckla.

Han gjorde 6p på 10 grundseriematcher och var överlag stabil, med undantag för play-in där hela laget såg vilset ut.

Sen har jag ju svårt att se att Gysbers skulle vara jätte dyr.

Så vi ska gå på hur mkt poäng backarna gör? Då ska man väl för helvete inte klaga på värvningar av Press och Hultström. Och ja han va stabil inte mkt mer alltså kostar han mer än vad han smakar.

Skulle va sjukt irriterande om vi signa Gysbers och det finns mkt bättre alternativ längre fram.
och om vi inte signar honom, och det inte finns några alternativ längre fram, lex alá nisse andersson?
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

PETTAX skrev:
bastis7 skrev:
diftobbe89 skrev:
Utveckla.

Han gjorde 6p på 10 grundseriematcher och var överlag stabil, med undantag för play-in där hela laget såg vilset ut.

Så vi ska gå på hur mkt poäng backarna gör? Då ska man väl för helvete inte klaga på värvningar av Press och Hultström. Och ja han va stabil inte mkt mer alltså kostar han mer än vad han smakar.

Skulle va sjukt irriterande om vi signa Gysbers och det finns mkt bättre alternativ längre fram.
och om vi inte signar honom, och det inte finns några alternativ längre fram, lex alá nisse andersson?
Är det bara jag som förespråkar att inte signa någon mer back alls så länge vi inte pratar om ren spets? Vi har ju hur många som helst. Dessutom är majoriteten i en fas i deras karriär där utvecklingskurvan pekar uppåt. Ha lite is i magen, spara pengarna och se efter vilka som tar klivet och inte.
Expert.
PETTAX

Inlägg av PETTAX »

SirDIFalot skrev:
PETTAX skrev:
bastis7 skrev:
diftobbe89 skrev:
Utveckla.

Är det bara jag som förespråkar att inte signa någon mer back alls så länge vi inte pratar om ren spets? Vi har ju hur många som helst. Dessutom är majoriteten i en fas i deras karriär där utvecklingskurvan pekar uppåt. Ha lite is i magen, spara pengarna och se efter vilka som tar klivet och inte.
ja men hur troligt är det att man får tag i ren spets mitt under säsongen? det är ju nu man signar dem i så fall. jag vill signa gysbers nu, så att han får tid med truppen, och att han får njuta av den hårda sommarträningen ;)
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diftobbe89 »

bastis7 skrev:
diftobbe89 skrev:
Utveckla.

Hehe, väl tolkat. Det är ju inte så att jag klagar på värvningarna av Hultström och Press på grund av att dom gör poäng, snarare andra orsaker, som jag tycker Gysbers skötte väl, nämligen spelet i egen zon, det är allmänt känt att både Hultström och Press har mycket att jobba på där, har ingenting med poäng att göra.

Sedan är det fortfarande intressant att du tycker han var stabil men ändå kostar mer än han smakar. Hur dyr tror du han är egentligen?
Spela fult
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

Förutsatt att Fernholm tvingas lägga av så känns det rätt risky att ha en backbesättning där äldsta spelare är Marcus Högström. Hellre Gysbers än inget annat. Hitta ny klubbadress till Deilert. Låna Norell ett år.

Ut: Fernholm, Deilert
In: Gysbers, Norell
Det ger oss nio backar.
Svårare än så behöver det inte vara, känns någorlunda billigt också.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

SirDIFalot skrev:
MarcusDaze skrev:Nej tack till Oscar. JA tack till Gysbers. Jag verkar var i princip ensam här inne i att se hur duktig han var.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Inte direkt va? Han överskattas något enormt här. Vet inte om det var för att han var en häftig transatlant eller vad som var grejen.

Han visade att han inte kommer vara tillräckligt bra för att vara den rejäla spetsen så då går han bort för mig i alla fall.
Jag tycker definitivt inte att han är överskattad. Spelade runt 10 matcher och var den bästa backen, utan tvekan. Jag vill se honom en hel säsong i DIF och jag tror att han kan bli en viktig kugge i backlinjen med hans kyla och rutin. Gysbers bevisade i alla fall för mig att han är en väldigt bra två-vägs back.

Vad var det han gjorde så dåligt tycker du?

Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

MarcusDaze skrev:
SirDIFalot skrev:
MarcusDaze skrev:Nej tack till Oscar. JA tack till Gysbers. Jag verkar var i princip ensam här inne i att se hur duktig han var.

Inte direkt va? Han överskattas något enormt här. Vet inte om det var för att han var en häftig transatlant eller vad som var grejen.

Han visade att han inte kommer vara tillräckligt bra för att vara den rejäla spetsen så då går han bort för mig i alla fall.
Jag tycker definitivt inte att han är överskattad. Spelade runt 10 matcher och var den bästa backen, utan tvekan. Jag vill se honom en hel säsong i DIF och jag tror att han kan bli en viktig kugge i backlinjen med hans kyla och rutin. Gysbers bevisade i alla fall för mig att han är en väldigt bra två-vägs back.

Vad var det han gjorde så dåligt tycker du?

Ingenting. Han var helt OK. Men inget som erbjuder den spets vi behöver. Annars får det vara.
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Gysberg, nej tack.
Eklund, nej tack.

Pga hur vårt lagbygge ser ut just nu saknas en klassback, inte en "medelmåtta till".

Gysberg var långt ifrån en klassback när det väl drog ihop sig. Att luften gått ur övriga laget är en sak, han var ett nytillskott som vek ned sig.

Ett vettigt AHL fynd med fysik och spelsinne? Skulle DIF kunna överraska med en sådan ska jag bli religiös under en period.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Highwind

Inlägg av Highwind »

Gysbers är spets. Helt klart. Risken är att vi väntar och väntar på att den här superbacken dyker upp och väljer oss framför mer betalt i ett annat lag. Men vad talar för det? Kronwall är ett namn, men just nu är det endast önskningar.

Värva Gysbers/Ahnelöv om vi inte redan är i förhandling med någon bättre back. Lägger Fernholm av så ska vi sikta in oss på båda.
Highwind

Inlägg av Highwind »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Gysberg, nej tack.
Eklund, nej tack.

Pga hur vårt lagbygge ser ut just nu saknas en klassback, inte en "medelmåtta till".

Gysberg var långt ifrån en klassback när det väl drog ihop sig. Att luften gått ur övriga laget är en sak, han var ett nytillskott som vek ned sig.

Ett vettigt AHL fynd med fysik och spelsinne? Skulle DIF kunna överraska med en sådan ska jag bli religiös under en period.
"När det väl drog ihop sig". Jag tänker att våra 10-15 sista matcher var betydligt viktigare än play-in matcherna. Det var under grundserien sista del "det drog ihop sig". Då var Gysbers bra..
Donkels

Inlägg av Donkels »

Gysbers är ingen spets punkt slut!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

SirDIFalot skrev:
Kall-El skrev:Hoppas Jocke mörkar om fler värvningar in för blir det inga fler ser försvaret betydligt sämre ut jämfört med föregående säsong då de flesta av backarna som kunde försvara faktiskt har försvunnit och ersatts med spelare med styrkor på helt andra områden.
Alltså, skillnad är att vi saknar Arnesson och ett dussintal matcher med Fernholm respektive Gysbers. Och vi har fått in 20-åring som gjorde 30 poäng i HA's sämsta lag och Linus Hultström som är 22 år och gjorde flest poäng av alla backar i 5 mot 5.

Och då ser försvaret BETYDLIGT SÄMRE ut i år än ifjol? Hur jävla högt värderar du Arnesson egentligen?

Vart jag Jocke hintat om att det inte blir fler värvningar förresten? Missat det isf.

Eventuellt ny spelare in skulle ha att göra med att Fernholm inte kan spela vidare. Han nämnde väl också en öppning för nya spelare om någon skulle försvinna till Nordamerika av våra yngre talanger. ( Jocke sade något om det på presskonferens )

Man kan inte stirra sig blind på namn utan man bör snarast titta på hela besättningens totala kvalité samt balansen på densamma.just nu har vi en frisk back som kan försvara ordentligt i Falk. Kanske ytterligare någon om ungtuppar som AOM och Englund tar ordentliga kliv över sommaren.

Det vi har gjort är att vi har tappat spelare som kan försvara i Arnesson och Fernholm och för all del även Gusbers. Spelare som dessutom vet hur man skall använda sina kroppar i det fysiska spelet runt mål och ersatt dessa med två defensiva primadonnor som ser halvt vilse ut i egen zon. Duktiga offensivt ja, bra på försvara, knappast.

Du tycker detta har gjort vår backbesättning bättre när en redan svag defensiv backbesättning gjorts än mer offensiv och samtidigt svagare defensivt?

Vad är en backs huvudsakliga uppgift enligt dig?

Att försvara eller anfalla?

I min värld är det att försvara i alla fall. Allt annat får man se som bonus.

Jag tycker den har blivit hastlängder sämre och helt åt helvete felbalanserad.

Och för att förtydliga jag har inget problem med att man signats på sig två pp-backar som Hultström och Press. Det jag vänder mig emot är att de har ersatt "fel spelare". De borde ha ersatt spelare som Holm, Deilert och för all del Nordlund. Tyvärr lider vi av att vi gett kontrakt till backar som inte varit tillräckligt bra offensivt samtidigt som de inte heller är tillräckligt bra defensivt för att spela med en offensivt lagd back.

Jag tycker det är snudd på skrämmande att en backs defensiva kvalitéer nu helt verkar vara betydelselösa för många härinne som istället helt verkar stirra sig blinda på om en spelare kan göra något flashigt offensivt.

Just nu skulle vi eventuellt kunna ställa följande backbesättning:

Hultström - Holm
Falk - Högström
Deilert - Press

Englund, Westlund, AOM som alternativ.

Tycker du på fullaste allvar att den backbesättning är SHL-mässig?

För mig är den inte det i alla fall.

Den sista frågan där är för övrigt riktad till alla inne på forumet?

Dessutom en väldigt orutinerad backbesättning vilket kanske inte heller är direkt lyckat.

Med den backbesättningen och den balansen kommer det krävas väldigt många mål framåt om vi skall ta poäng i våra matcher.
Fnatte79

Inlägg av Fnatte79 »

Kall-El skrev:
SirDIFalot skrev:
Kall-El skrev:Hoppas Jocke mörkar om fler värvningar in för blir det inga fler ser försvaret betydligt sämre ut jämfört med föregående säsong då de flesta av backarna som kunde försvara faktiskt har försvunnit och ersatts med spelare med styrkor på helt andra områden.
Alltså, skillnad är att vi saknar Arnesson och ett dussintal matcher med Fernholm respektive Gysbers. Och vi har fått in 20-åring som gjorde 30 poäng i HA's sämsta lag och Linus Hultström som är 22 år och gjorde flest poäng av alla backar i 5 mot 5.

Och då ser försvaret BETYDLIGT SÄMRE ut i år än ifjol? Hur jävla högt värderar du Arnesson egentligen?

Vart jag Jocke hintat om att det inte blir fler värvningar förresten? Missat det isf.

Eventuellt ny spelare in skulle ha att göra med att Fernholm inte kan spela vidare. Han nämnde väl också en öppning för nya spelare om någon skulle försvinna till Nordamerika av våra yngre talanger. ( Jocke sade något om det på presskonferens )

Man kan inte stirra sig blind på namn utan man bör snarast titta på hela besättningens totala kvalité samt balansen på densamma.just nu har vi en frisk back som kan försvara ordentligt i Falk. Kanske ytterligare någon om ungtuppar som AOM och Englund tar ordentliga kliv över sommaren.

Det vi har gjort är att vi har tappat spelare som kan försvara i Arnesson och Fernholm och för all del även Gusbers. Spelare som dessutom vet hur man skall använda sina kroppar i det fysiska spelet runt mål och ersatt dessa med två defensiva primadonnor som ser halvt vilse ut i egen zon. Duktiga offensivt ja, bra på försvara, knappast.

Du tycker detta har gjort vår backbesättning bättre när en redan svag defensiv backbesättning gjorts än mer offensiv och samtidigt svagare defensivt?

Och för att förtydliga jag har inget problem med att man signats på sig två pp-backar som Hultström och Press. Det jag vänder mig emot är att de har ersatt "fel spelare". De borde ha ersatt spelare som Holm, Deilert och för all del Nordlund. Tyvärr lider vi av att vi gett kontrakt till backar som inte varit tillräckligt bra offensivt samtidigt som de inte heller är tillräckligt bra defensivt för att spela med en offensivt lagd back.

Jag tycker det är snudd på skrämmande att en backs defensiva kvalitéer nu helt verkar vara betydelselösa för många härinne som istället helt verkar stirra sig blinda på om en spelare kan göra något flashigt offensivt.

Hultström - Holm
Falk - Högström
Deilert - Press

Dessutom en väldigt orutinerad backbesättning vilket kanske inte heller är direkt lyckat.

Med den backbesättningen och den balansen kommer det krävas väldigt många mål framåt om vi skall ta poäng i våra matcher.
+ 1
DIF 4 Ever
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:
SirDIFalot skrev:

Hultström - Holm
Falk - Högström
Deilert - Press

Återigen, det finns fler delar i spelet än "muskler framför mål" och "bidra offensivt i PP" för en back. Det är inte ALLT det handlar om. Det verkar alla förstå utom du just nu. Du måste ju kunna se på det hela med bredare vy än så.

Fylla en backbesättning med David Printz/Sanny Lindström/Jonas Frögren-typer är bland det mest idiotiska man kan göra i mitt tycke.

Problemet enligt mig med vår backsida var att vi hade för få som kunde hantera pucken väl och ta den ur zon med kontroll. Det lades alldeles för mycket fokus på att "skydda kassen" och "boxa ut". Vilket alla backar gjorde väl men spelar man så ofta i egen zon som vi gjorde spelar det inte så stor roll i längden. Det smäller förr eller senare ändå.

Titta på Hultström i matcherna mot Malmö. Svag i spelet utan puck i egen zon? Absolut. Men han var förmodligen bäst i laget MED PUCK i egen zon som. Han fick nästan alltid ut den med kontroll vilket försatte pucken i rätt zon snarare än att slå sarg ut så pucken kommer tillbaka som på beställning i nästa byte.

Jag är inget fan av att sätta en tokdefensiv Printz med spelare som Hultström. Det hämmar det du väljer att kalla den offensiva backen alldeles för mycket. Det måste vara någon mer puckskicklig som spelar med dom.

Jag har inget problem med att Holm ges den största rollen på vår vänstersida satt säga. Han påminner mig om Fredrik Lindgren i Skellefteå. Förhoppningsvis kan han få samma utveckling i och med erfarenheten.
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Highwind skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Gysberg, nej tack.
Eklund, nej tack.

"När det väl drog ihop sig". Jag tänker att våra 10-15 sista matcher var betydligt viktigare än play-in matcherna. Det var under grundserien sista del "det drog ihop sig". Då var Gysbers bra..
Ja, men ingen toppback.

Deilert ut, Gysberg in, ja tack. Om ekonomin inte
försämras nämnvärt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Låst