Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Kall-El

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

diftobbe89 skrev:
Jepe skrev:In med en backgeneral nu så är jag nöjd!
Samma lika, vill påstå att det är tvunget.
Jag menar ju att det egentligen behövs två backar då jag inte tror Fernholm kommer spela mer ishockey.

Med tanke på de båda offensiva backar som signats in känns det nästan nödvändigt att få in två defensivt pålitliga spelare annars kan vi stå där med Deilert - Press samt Hultström - Holm som två backpar och det skulle knappast sluta direkt lyckligt för vår del.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SirDIFalot skrev:
mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:
sparwen skrev:Skulle ha mer panik över att ha så tunna som en del har nu än över det faktum att vi eventuellt har för många. Inte så kul att stressa fram värvningar och ta vad som blir över heller.
Men jag har nog skrivit det förr, vi har väl inte extremt stor trupp med tanke på risken att några blir skadade och sjuka.
Standard före vi åkte ur var alltid 8 backar och 14 forwards med A-lagskontrakt.
Det verkar ha ökat lite bland de flesta klubbar. Är inte så viktigt om vi är 14 eller 16 forwards. De två extra forwardsen(typ Heinerö och Lundberg bara som ett exempel) kostar inte speciellt mycket. Blir förmodligen dyrare att ta in under säsongen.
Om man räknar med att det är två forwards skadade så är vi nere i 14 sen typ en utlånad så blir det 13. Det är ju vad man brukar starta en match med.
Jag gillar inte att det krävs fler än fyra forwardsskador innan bästa J20-spelare är med i truppen. Det är för långt avstånd. På backsidan är det ju nästan parodiskt då vi lär ha 11-12 backar och förhoppningsvis kommer spela med 6. Slöseri med resurser bara. Jag tror inte alls det blir billigare. Bara dyrare.
Förutom resursslöseri är det inte alla spelare som presterar som bäst med överdriven kamp om platserna. Många växer istället med förtroende och att få misslyckas utan att tappa sin plats. Bara höra med Axel Holmström om betydelsen av det.
Hur kul är det känna att man är 9:e back liksom?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Kall-El skrev:Hoppas Jocke mörkar om fler värvningar in för blir det inga fler ser försvaret betydligt sämre ut jämfört med föregående säsong då de flesta av backarna som kunde försvara faktiskt har försvunnit och ersatts med spelare med styrkor på helt andra områden.
Men snälla, snälla El-Kalle.

Ja! Ja, din åsikt är registrerad! For fucks sake, du har sagt samma sak i nio år nu. På detta forum, i olika formuleringar, samma sak, i nio år. Jag förstår, jag hör dig. Snällaaaaa.

Bild
Säg den glädje som varar
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Presentera S Kronvall så är jag nöjd.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Staten skrev:Men har vi värvat ett LAG?

:roll:
Oroar mig för det också. Alla vet att skickliga spelare är dåliga lagspelare och så många dåliga spelar som möjligt alltid utger bästa LAGET.
Expert.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Går väl inte ens ett rykte om Staffan, eller?
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

DIF_Soldier skrev:
Kall-El skrev:Hoppas Jocke mörkar om fler värvningar in för blir det inga fler ser försvaret betydligt sämre ut jämfört med föregående säsong då de flesta av backarna som kunde försvara faktiskt har försvunnit och ersatts med spelare med styrkor på helt andra områden.

Ja! Ja, din åsikt är registrerad! For fucks sake, du har sagt samma sak i nio år nu. På detta forum, i olika formuleringar, samma sak, i nio år. Jag förstår, jag hör dig. Snällaaaaa.

Bild
Välkommen till Stockholm, Soldier.
Född till sportchef.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

DIF_Soldier skrev:

Bild
Och ändå händer det inget trots nedflyttning till Allsvenskan under denna period t ex så uppenbarligen måste man fortsätta tills dess att polletten faller ner även hos de värvningsansvariga.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Alltså, skillnad är att vi saknar Arnesson och ett dussintal matcher med Fernholm respektive Gysbers. Och vi har fått in 20-åring som gjorde 30 poäng i HA's sämsta lag och Linus Hultström som är 22 år och gjorde flest poäng av alla backar i 5 mot 5.

Och då ser försvaret BETYDLIGT SÄMRE ut i år än ifjol? Hur jävla högt värderar du Arnesson egentligen?

Vart jag Jocke hintat om att det inte blir fler värvningar förresten? Missat det isf.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:
DIF_Soldier skrev:

Och ändå händer det inget trots nedflyttning till Allsvenskan under denna period t ex så uppenbarligen måste man fortsätta tills dess att polletten faller ner även hos de värvningsansvariga.
Tror du vi åkte ur för att vi år efter år hade för dåliga (enligt dig) "defensiva" backar?
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
SirDIFalot skrev:
mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:
sparwen skrev:Skulle ha mer panik över att ha så tunna som en del har nu än över det faktum att vi eventuellt har för många. Inte så kul att stressa fram värvningar och ta vad som blir över heller.
Men jag har nog skrivit det förr, vi har väl inte extremt stor trupp med tanke på risken att några blir skadade och sjuka.
Standard före vi åkte ur var alltid 8 backar och 14 forwards med A-lagskontrakt.
Det verkar ha ökat lite bland de flesta klubbar. Är inte så viktigt om vi är 14 eller 16 forwards. De två extra forwardsen(typ Heinerö och Lundberg bara som ett exempel) kostar inte speciellt mycket. Blir förmodligen dyrare att ta in under säsongen.
Om man räknar med att det är två forwards skadade så är vi nere i 14 sen typ en utlånad så blir det 13. Det är ju vad man brukar starta en match med.
Jag gillar inte att det krävs fler än fyra forwardsskador innan bästa J20-spelare är med i truppen. Det är för långt avstånd. På backsidan är det ju nästan parodiskt då vi lär ha 11-12 backar och förhoppningsvis kommer spela med 6. Slöseri med resurser bara. Jag tror inte alls det blir billigare. Bara dyrare.
Förutom resursslöseri är det inte alla spelare som presterar som bäst med överdriven kamp om platserna. Många växer istället med förtroende och att få misslyckas utan att tappa sin plats. Bara höra med Axel Holmström om betydelsen av det.
Hur kul är det känna att man är 9:e back liksom?
Japp, vissa behöver en Tortorella som jagar dom med blåslampa och visar behöver en Roger Melin som ger dig en klapp på ryggen och säger att du spelar nästa match ändå trots att du har en usel kväll.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

– Helt klar känner sig nog ingen sportchef. Vi har flera unga spelare som kan bli aktuella för NHL-kontrakt. Men just nu kommer det inte hända något mer, säger Eriksson till SportExpressen."
Så säger Jocke alltså.

Jag känner såhär, kan vi inte landa yppersta spets där (Kronwall, inte typ Ahnelöv) så avvakta istället. Ingen mening att signa typ en Gysbers när vi har 10 backar under kontrakt och alla utom Fernholm lär utvecklas i positiv riktning. Räknar dock med att Deilert försvinner. Men förhoppningsvis ska vi ju spela med sex backar nästa år.
Expert.
PETTAX

Inlägg av PETTAX »

SirDIFalot skrev:
– Helt klar känner sig nog ingen sportchef. Vi har flera unga spelare som kan bli aktuella för NHL-kontrakt. Men just nu kommer det inte hända något mer, säger Eriksson till SportExpressen."
Så säger Jocke alltså.

Jag känner såhär, kan vi inte landa yppersta spets där (Kronwall, inte typ Ahnelöv) så avvakta istället. Ingen mening att signa typ en Gysbers när vi har 10 backar under kontrakt och alla utom Fernholm lär utvecklas i positiv riktning. Räknar dock med att Deilert försvinner. Men förhoppningsvis ska vi ju spela med sex backar nästa år.
Norell till AHL? Fernholm blir tvingad att sluta och Deilert till HA. och så hoppas du att vi ska gå på 6 backar? vi har idag 10 på kontrakt. så då har vi alltså 1 back som reserv, känns lite för lite på hela säsongen. om norell stannar och deilert inte hittar någon ny adress är ju en sak, men eftersom det är troligt att det blir så, så borde man signa Gysbers enligt mig. men signa honom inte på flera år, utan 1 år räcker till att börja med.
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

PETTAX skrev:
SirDIFalot skrev:
Så säger Jocke alltså.

Norell till AHL? Fernholm blir tvingad att sluta och Deilert till HA. och så hoppas du att vi ska gå på 6 backar? vi har idag 10 på kontrakt. så då har vi alltså 1 back som reserv, känns lite för lite på hela säsongen. om norell stannar och deilert inte hittar någon ny adress är ju en sak, men eftersom det är troligt att det blir så, så borde man signa Gysbers enligt mig. men signa honom inte på flera år, utan 1 år räcker till att börja med.
Jag tror inte att alla ovanstående sker. Och även om ovanstående sker så har vi då åtta backar kvar. Inte sju.
Expert.
PETTAX

Inlägg av PETTAX »

SirDIFalot skrev:
PETTAX skrev:
SirDIFalot skrev:
Så säger Jocke alltså.

Jag tror inte att alla ovanstående sker. Och även om ovanstående sker så har vi då åtta backar kvar. Inte sju.
B1: Andreas Englund
B2: Alexander Deilert
B3: Marcus Högström
B4: Philip Holm
B5: Alexander Falk
B6: Adam Ollas Mattson
B7: Daniel Fernholm
B8: Wilhelm Westlund
B9: Robin Press
B10: Linus Hultström

haha, jag gick efter madhawks lista idag, fokuserade på antalet och inte på vilka namn som stod där. http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... ad-av-dif/

där är ju i alla fall inte norell med, men 10 i alla fall, så du har rätt. sry, försökte sätta dit dig men föll på eget grepp ;D
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
Låst