Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Det jag stör mig mest på är snacket om att Säcken skulle vara någon garanti för att hänga kvar. Det är klart att han förr eller senare skulle hamna på dom sista två platserna snarare än tredje eller fjärde från slutet.
Expert.
DIF-DIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIF-DIF »

Det är klart att han inte är en garanti för att hänga kvar. På samma sätt som han kan få laget att åka ur kan han säkert också ta oss till slutspel om det går bra. Oavsett vad man tycker om honom så känns det inte som att vi har råd att göra oss av med honom och fortsätt betala hans lön i två år. Hade han varit en total katastrof till tränare hade jag kanske köpt att man kickade honom men så är ju inte fallet.
Harold Camping
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Harold Camping »

Det är väl allmänt känt att flera ledande spelare från den gångna säsongen inte delar Särkijärvis syn på hur vi ska spela.

Lyssnar man på hockeytorsk med Samuelsson så får man detta lite bekräftat dessutom. Han säger ju indirekt att de offensiva spelarna inte riktigt får spela ut och blir lite märkligt matchade.

Heinerö är ett exemplet som han tar. Där Samme beskriver honom som våran största talang tillsammans med Sörensen men att ledarstaben matchar honom helt fel.
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

Allting har sin tid, säcken har haft sin, och för den är han värd en bronsstaty. Men vi måste med tydlig handling visa att vi vill vidare och utveckla laget och spelarna till dom bästa i landet. För att nå dit kommer det att kontinuerligt krävas förändring och förnyelse, man måste hela tiden våga tänka nytt och vara beredd på nästa steg.
Säcken är mycket men inte framtiden.
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Håll diskussionerna om Säcken i denna tråd viewtopic.php?f=5&t=1888

Detta är silly-tråden och inte en tråd där det skall diskuteras allt ifrån himmel till jord!
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Om man nu skall snacka framtid borde man rimligtvis diskutera spelare som inte borde vara kvar innan man börjar snacka tränare.

Det finns en hel del spelare som bör sparkas / hittas nya klubbar åt innan man ens börjar överväga att titta åt tränarhållet till.
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

Hem med Norman!!!
janneffs

Inlägg av janneffs »

Hörde också av en polare att han hört rykten om Sörensen till luläää
, skrattade bara åt honom. Dom drömmer lite väl mycket nu
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

Fins det rykten om Ahnelöv mer än här i forumet ???
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Som vanligt så är 90% av inläggen här rent jävla skräp. Synd att man inte kan komma med konstruktiva tankar och idéer. Finns dock en skara som oftast levererar intressanta inlägg.

I övrigt,

Vad sa Jocke på presskonferensen angående hur många spelare till som ska adderas till truppen och vilken typ av spelare det skulle vara?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Harold Camping skrev:Som vanligt så är 90% av inläggen här rent jävla skräp. Synd att man inte kan komma med konstruktiva tankar och idéer. Finns dock en skara som oftast levererar intressanta inlägg.

I övrigt,

Vad sa Jocke på presskonferensen angående hur många spelare till som ska adderas till truppen och vilken typ av spelare det skulle vara?
Finns faktiskt lite här.
https://www.youtube.com/channel/UCQRZfp ... T3w/videos
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Harold Camping skrev:Som vanligt så är 90% av inläggen här rent jävla skräp. Synd att man inte kan komma med konstruktiva tankar och idéer. Finns dock en skara som oftast levererar intressanta inlägg.

I övrigt,

Att truppen i princip var klar samt att det som skulle ansluta nu verkligen skall vara spets. ( Plus Ahlén kanske skall tilläggas. )

Samt då att det rådde tveksamheter kring Fernholms status. ( om man läste lite mellan raderna där tror DIF och läkarna inte att Daniel kommer spela mer, medan Daniel är av en annan uppfattning. )

Av detta följer att jag tror att det kommer röra sig om 2-3 namn till som kommer ansluta.

Eller jag kanske skall säga att jag hoppas på tre namn där två av spelarna är riktigt bra backar. Att Thoresen skulle vara det tredje namnet är nog ganska många övertygade om.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Är det en back till som ska in och två backar till om Fernholm lägger av? Eller är vi klara??
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

pulverapa skrev:Är det en back till som ska in och två backar till om Fernholm lägger av? Eller är vi klara??
Med tanke på att vi har rätt många backar under kontrakt så tvivlar jag starkt på att ytterligare två kommer värvas.
Jag anser att mycket talar för att det blir Fernholm eller någon annan back med skägg. Troligtvis med ungefär samma lönekrav.
ciirree

Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av ciirree »

Minns jag helt fel eller sa inte Jocke att de vill ha in en mer rutinerad back också?

Jag vet iaf att han svarat: "Han är intressant men inte våran första prioritet" på frågan om Gysbers kommer förlänga. Sen om han menade back eller spelare överlag, när han pratar prioritet, vet jag inte!
Låst