Ge det två år, sen kallas han "skellefteå fostrad"SirDIFalot skrev:Där tappade vi vår bästa back på juniorsidan till Skellefteå. Hoppas inte det blir samma för Davidsson eller någon mer.
https://twitter.com/DanielssonHugo/stat ... 8033038336
Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Trist. 16 bast och ordinarie i J20.
Juniorbackar har ju verkligen getts chansen i A-laget. Englund, Norell och AOM. Svårt att se att man kunde gjort annorlunda på den fronten. Hugo verkar ju ha gjort en kort sejour i saik förut, även spelat tv-pucken för Västerbotten. Förhoppningsvis är han snart tillbaks igen.
Juniorbackar har ju verkligen getts chansen i A-laget. Englund, Norell och AOM. Svårt att se att man kunde gjort annorlunda på den fronten. Hugo verkar ju ha gjort en kort sejour i saik förut, även spelat tv-pucken för Västerbotten. Förhoppningsvis är han snart tillbaks igen.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Vi får tillbaka storebror Eisenmenger.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=240731
You can't teach size
You can't teach size
Expert.
I de få matcher jag har sett av J18 men framförallt med J20 så har David Bernhardt imponerat mer på mig än Danielsson. Med det faktum att Danielsson var ordinarie i J20 och spelade väldigt moget som 16-åring i åtanke, så är det ju självklart ett tungt tapp.Andspe skrev:Ge det två år, sen kallas han "skellefteå fostrad"SirDIFalot skrev:Där tappade vi vår bästa back på juniorsidan till Skellefteå. Hoppas inte det blir samma för Davidsson eller någon mer.
Jag hoppas fler spelare får chansen på riktigt nästa säsong, om inte i DIF så åtminstone på lån i HA, så att vi slipper fler tunga spelartapp på juniorsidan (Leufvenius t.ex. även om förlusten av honom inte var brist på förtroende).
Framtiden är ljus, det gäller bara för vissa (Säcken) att förstå det.
EDIT: För er med bättre koll, hur ser framtiden för spelare som Garpen Jr., Jacob Eriksson och Robin Kokkonen? Den sistnämnde känns det som lägst prioritet att behålla, men Eriksson och Garpenlöv borde man väl ändå försöka behålla?
Victory is sweetest when you've known defeat.
- 136_Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
NHL-klass på det namnet, kommer gå långt.SirDIFalot skrev:Vi får tillbaka storebror Eisenmenger.
You can't teach size
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Kokkonen till Vimmerby. Vet inget om killen. Går vi miste om nåt?
Jag har bara sett 2-3 J20-matcher i år men han imponerade inte nämnvärt. Division 1 känns som ett lämpligt steg för honom.
- SirDIFalot
Tror dom tre spelar division 1/dålig allsvensk klubb nästa år.Henke95 skrev:I de få matcher jag har sett av J18 men framförallt med J20 så har David Bernhardt imponerat mer på mig än Danielsson. Med det faktum att Danielsson var ordinarie i J20 och spelade väldigt moget som 16-åring i åtanke, så är det ju självklart ett tungt tapp.Andspe skrev:Ge det två år, sen kallas han "skellefteå fostrad"SirDIFalot skrev:Där tappade vi vår bästa back på juniorsidan till Skellefteå. Hoppas inte det blir samma för Davidsson eller någon mer.
Jag hoppas fler spelare får chansen på riktigt nästa säsong, om inte i DIF så åtminstone på lån i HA, så att vi slipper fler tunga spelartapp på juniorsidan (Leufvenius t.ex. även om förlusten av honom inte var brist på förtroende).
EDIT: För er med bättre koll, hur ser framtiden för spelare som Garpen Jr., Jacob Eriksson och Robin Kokkonen? Den sistnämnde känns det som lägst prioritet att behålla, men Eriksson och Garpenlöv borde man väl ändå försöka behålla?
Expert.
- SirDIFalot
Kokkonen klar för Vimmerby.SirDIFalot skrev:Tror dom tre spelar division 1/dålig allsvensk klubb nästa år.Henke95 skrev:I de få matcher jag har sett av J18 men framförallt med J20 så har David Bernhardt imponerat mer på mig än Danielsson. Med det faktum att Danielsson var ordinarie i J20 och spelade väldigt moget som 16-åring i åtanke, så är det ju självklart ett tungt tapp.Andspe skrev:Ge det två år, sen kallas han "skellefteå fostrad"SirDIFalot skrev:Där tappade vi vår bästa back på juniorsidan till Skellefteå. Hoppas inte det blir samma för Davidsson eller någon mer.
http://www.vimmerbyhockey.se/sv/nyheter ... by-hockey/
Expert.
- 136_Djurgårdare
- Kontakt:
Jaha då lär väl Brynäs spela J-20 Elit säsongen 16/17. Skönt att bli av med en konkurrent om de bästa spelarna.
- SirDIFalot
?136_Djurgårdare skrev:Jaha då lär väl Brynäs spela J-20 Elit säsongen 16/17. Skönt att bli av med en konkurrent om de bästa spelarna.
Edit: Jaha Bäcklin till Brynäs J20, men tanke på att han gjorde det extremt bra där tidigare så...
Expert.
Haha blev tre totalmisslyckade års utflykt...SirDIFalot skrev:?136_Djurgårdare skrev:Jaha då lär väl Brynäs spela J-20 Elit säsongen 16/17. Skönt att bli av med en konkurrent om de bästa spelarna.
Edit: Jaha Bäcklin till Brynäs J20, men tanke på att han gjorde det extremt bra där tidigare så...
Tänk er scenariot på hans första dag. "Tjena hur jag har haft det? Well, jag lyckades köra ner tre SHL-klubbar till HA. Nu är jag tillbaka hos er...."
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
- SirDIFalot
Fast folk måste sluta hävda att han var med och tog ner DIF. Så gick det ju faktiskt inte till.litto skrev:Haha blev tre totalmisslyckade års utflykt...SirDIFalot skrev:?136_Djurgårdare skrev:Jaha då lär väl Brynäs spela J-20 Elit säsongen 16/17. Skönt att bli av med en konkurrent om de bästa spelarna.
Tänk er scenariot på hans första dag. "Tjena hur jag har haft det? Well, jag lyckades köra ner tre SHL-klubbar till HA. Nu är jag tillbaka hos er...."
Expert.
- 136_Djurgårdare
- Kontakt:
Det blir nog bra.SirDIFalot skrev:?136_Djurgårdare skrev:Jaha då lär väl Brynäs spela J-20 Elit säsongen 16/17. Skönt att bli av med en konkurrent om de bästa spelarna.
Är Lukas Löfquist aktuell för ett A-lagskontrakt?
Victory is sweetest when you've known defeat.