Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Imorgon kan KHL avgöras då kanske man får något besked på måndag.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
+1daaviid skrev:Thoresen - Anderson - Brodin
Sörensen - Sallinen - Fällström
Alvarez - Ljungh - Bernhardt
Hank - Rundqvist - Ahlén
Extra: Vejdemo, Heinerö, Lundberg.
Lundberg kommer säkert att gå före Bernhardt, men jag hoppas på detta om nu Thoresen anländer. Hage kan gott lånas ut eller något. Är inte så imponerad utav honom, han var en mindre katastrof i egen zon.
klintan85 skrev:Imorgon kan KHL avgöras då kanske man får något besked på måndag.
Vi får nog oavsett vänta till Maj för svar angående Thoresen.
Jag hörde från en lulesupporter att dom rycker i Sörensen. Jag skrattade honom rätt upp i ansiktet. Men sen började jag bli orolig av att det stämmer. Snälla forumet få min oroa att försvinna. För inte ens mindcraft-miljoner skulle locka "Sören"? Känns som det är oss eller NHL?
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Vi är antagligen inte jättesugna på att släppa vår galjonsfigur vi signat upp för flera år (dessutom till vad som antagligen är en lön långt under marknadsvärdet). Nog för att vi vant oss vid nhl/khl-klausuler, men vi ska åtminstone slippa tappa honom till annat shl-lag (det är lite det som är syftet med ett kontrakt).Steef skrev:Jag hörde från en lulesupporter att dom rycker i Sörensen. Jag skrattade honom rätt upp i ansiktet. Men sen började jag bli orolig av att det stämmer. Snälla forumet få min oroa att försvinna. För inte ens mindcraft-miljoner skulle locka "Sören"? Känns som det är oss eller NHL?
Senast redigerad av Puckey den 2015-04-18 22:07:00, redigerad totalt 1 gånger.
Han har ytterligare 2 år kvar på kontraktet med NHL/KHL klausul om jag minns det rätt.Steef skrev:Jag hörde från en lulesupporter att dom rycker i Sörensen. Jag skrattade honom rätt upp i ansiktet. Men sen började jag bli orolig av att det stämmer. Snälla forumet få min oroa att försvinna. För inte ens mindcraft-miljoner skulle locka "Sören"? Känns som det är oss eller NHL?
Så om nu inte skoterraggarna tänkt på med i KHL nästa säsong så...
Om nu Thoresen kräver en lön till vår smärtgräns skulle jag hellre se att vi satsar på att ta in en back i Claessons kaliber och lönekrav istället för en Ahnelöv.
Drömmer fan våta drömmar om att Thoresen ska presenteras på difhockey.se
Låt det förbli verklighet.
Förstå vilken jävla fröjd det skulle vara att se en glödhet KHL-lirare i vår tröja som skrämmer slag på motståndarna!
Gör nu allt för att frigöra utrymme för Patrick! Ta denna sjuka chans.
Känns ändå som att en sign av Thoresen skulle betala sig tillbaka rent publikt.
Intresset skulle öka hos samtliga. Det är en jävla profil vi snackar om!
Anfall är bästa försvar. Fastän man givetvis önskar stabilare backar.
Men man kan ju som bekant inte få allt.
Allt handlar om prioriteringar. Släpper vi in 3 mål kan vi göra både 5 och 6 med det här laget!
Drömmer fan våta drömmar om att Thoresen ska presenteras på difhockey.se
Låt det förbli verklighet.
Förstå vilken jävla fröjd det skulle vara att se en glödhet KHL-lirare i vår tröja som skrämmer slag på motståndarna!
Gör nu allt för att frigöra utrymme för Patrick! Ta denna sjuka chans.
Känns ändå som att en sign av Thoresen skulle betala sig tillbaka rent publikt.
Intresset skulle öka hos samtliga. Det är en jävla profil vi snackar om!
Anfall är bästa försvar. Fastän man givetvis önskar stabilare backar.
Men man kan ju som bekant inte få allt.
Allt handlar om prioriteringar. Släpper vi in 3 mål kan vi göra både 5 och 6 med det här laget!
Senast redigerad av PATRIK. den 2015-04-18 23:29:18, redigerad totalt 3 gång.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Madhawk säger att Melin närmar sig aik och då
Det skulle också innebära en klar fördel i att kunna behålla den skickliga målvaktstränaren Stefan Persson som har locktoner från värsta rivalen, Djurgården.
Expert.
Hans kontrakt går ut 2018, så den snubben har nog rökt på.Vikas skrev:Han har ytterligare 2 år kvar på kontraktet med NHL/KHL klausul om jag minns det rätt.Steef skrev:Jag hörde från en lulesupporter att dom rycker i Sörensen. Jag skrattade honom rätt upp i ansiktet. Men sen började jag bli orolig av att det stämmer. Snälla forumet få min oroa att försvinna. För inte ens mindcraft-miljoner skulle locka "Sören"? Känns som det är oss eller NHL?
Så om nu inte skoterraggarna tänkt på med i KHL nästa säsong så...
Och Melin påstås ju ingå i olje-Törnqvists planer. De verkar ha en plan.SirDIFalot skrev:Madhawk säger att Melin närmar sig aik och dåDet skulle också innebära en klar fördel i att kunna behålla den skickliga målvaktstränaren Stefan Persson som har locktoner från värsta rivalen, Djurgården.
VARFÖR skulle Sörensen signa för Luleå?Steef skrev:Jag hörde från en lulesupporter att dom rycker i Sörensen. Jag skrattade honom rätt upp i ansiktet. Men sen började jag bli orolig av att det stämmer. Snälla forumet få min oroa att försvinna. För inte ens mindcraft-miljoner skulle locka "Sören"? Känns som det är oss eller NHL?
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Sörensen kommer vara kvar nästa säsong. Thoresen kommer att komma.
Frågan är vem blir den ledande backen? Vet att vi har öppnat för en förlängning av Gysbers. Men det finns flera andra alternativ som går före... Frågan är vilka?
Holös, Kronwall, Ahnelöv?
Har suttit och klurat och försökt få svar på denna tweet om det var gällande Thoresen, men det är nog Patrick Hersley han menar just för det svaret som MrMadhawk svarar Ros med. Men det är bara vad jag tror.
"Tomas Ros 16 apr
@Rosenrasande
Pratade just med en agent som hade en topp-klient som tänkte lämna KHL. Men klienten vill nu stanna i KHL med tanke på rubeln.
Johan Svensson @MrMadhawk 16 apr
@Rosenrasande Då får den spelaren väl stanna där då. Det är viktigare med ett spännande upplägg, med upp och nergång, än landslagsspelare."
Frågan är vem blir den ledande backen? Vet att vi har öppnat för en förlängning av Gysbers. Men det finns flera andra alternativ som går före... Frågan är vilka?
Holös, Kronwall, Ahnelöv?
Har suttit och klurat och försökt få svar på denna tweet om det var gällande Thoresen, men det är nog Patrick Hersley han menar just för det svaret som MrMadhawk svarar Ros med. Men det är bara vad jag tror.
"Tomas Ros 16 apr
@Rosenrasande
Pratade just med en agent som hade en topp-klient som tänkte lämna KHL. Men klienten vill nu stanna i KHL med tanke på rubeln.
Johan Svensson @MrMadhawk 16 apr
@Rosenrasande Då får den spelaren väl stanna där då. Det är viktigare med ett spännande upplägg, med upp och nergång, än landslagsspelare."
"@StefanPersson1: Uppriktighet är inte att säga allt man tänker utan att mena allt man säger.Nu ene kort semester. Sen börjar en ny resa #rättvisa #tillit"SirDIFalot skrev:Madhawk säger att Melin närmar sig aik och dåDet skulle också innebära en klar fördel i att kunna behålla den skickliga målvaktstränaren Stefan Persson som har locktoner från värsta rivalen, Djurgården.
Kan ju visserligen betyda en ny resa med Gnaget.
Född till sportchef.
Sörensen till Luleå? Njaa nog för att den kallas "silly" season, men skulle så ske, så skulle Marcus idiotförklara sig själv. Vilket i sin tur inte är något jag tror en klok grabb som han är intresserad av. Jag är alltid nervös för NHL/KHL när det gäller Sörensen, men just i det fallet tror jag inte vi behöver vara oroliga för SHL-konkurrenter. Du kan med gott mod fortsätta garva din Luleå-vän i ansiktet. Hur man nu kan vara vän med Luleåsupportrar det förstår jag dock inte 
Börjar bli lite skeptisk angående Thoresen. Han är helt klart ett namn som är för bra för att vara sant. Den roligaste DIF-värvningen sen Ragge. Man är ju liksom van vid Press, Lidström, Truhkno, Lundberg osv. Det vill säga osexiga HA-stjärnor. Thoresen är en europeisk toppspelare. Han ligger liksom topp3 bland realistiska drömvärvningar i HELA europa. Bakom Kronwall och Engqvist. It's not gonna happen!

Börjar bli lite skeptisk angående Thoresen. Han är helt klart ett namn som är för bra för att vara sant. Den roligaste DIF-värvningen sen Ragge. Man är ju liksom van vid Press, Lidström, Truhkno, Lundberg osv. Det vill säga osexiga HA-stjärnor. Thoresen är en europeisk toppspelare. Han ligger liksom topp3 bland realistiska drömvärvningar i HELA europa. Bakom Kronwall och Engqvist. It's not gonna happen!
Går Sören till Luleå ska jag skaffa säsongskort till gnaget hockey och lovar att jag går på alla matcher.