Lite som sajk=läjkerz alltså.SirDIFalot skrev:4-3 Habs just nu. Zibanejad mål. Självmål. Matchstraff på Subban. Fysisk kamp i varje byte.sensei skrev:berätta!!
NHL
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: NHL
Andra period var galen! Slog på matchen precis innan Habs 1-1 och sen spårade det totalt...Magnutz skrev:Lite som sajk=läjkerz alltså.SirDIFalot skrev:4-3 Habs just nu. Zibanejad mål. Självmål. Matchstraff på Subban. Fysisk kamp i varje byte.sensei skrev:berätta!!
-
Både Habs och Sens har chansen att gå långt. Synd att de möter varandra redan i första omgången dock. De andra kanadensiska lagen tror jag inte mycket på. Men ja, det vore kul om något kanadensiskt lag skulle få vinna! Det är ganska sjukt egentligen att det går så dåligt för dem när allt intresse ligger där...Kalliasson skrev:Inget kanadensiskt lag har vunnit sen Habs 93' så det kanske är dags, vare sig det är Sens, Habs, Flames, Canucks eller Jets!Skidlöparn skrev:Vore riktigt jävla ballt om Sens vann. Sen finns det något vackert mellan Ovi och Bäckis, så Caps får gärna också gå bra! Annars tror jag (tyvärr) att Habs kommer att bli riktigt tunga i år.![]()
F.ö. så var det nog ett tag sen det var såhär många kanadensiska lag i ett slutspel, 5/7.
Man går tillbaka till säsongen 03/04 för att hitta 5 kanadensiska lag i ett slutspel, iofs fanns inte Winnipeg Jets på den tiden.
-
Skulle nog vilja säga att alla 5 kanadensiska lag har en chans att gå hela vägen, målvaktsspelet verkar trots allt bra från alla klubbarna.Skidlöparn skrev:Både Habs och Sens har chansen att gå långt. Synd att de möter varandra redan i första omgången dock. De andra kanadensiska lagen tror jag inte mycket på. Men ja, det vore kul om något kanadensiskt lag skulle få vinna! Det är ganska sjukt egentligen att det går så dåligt för dem när allt intresse ligger där...Kalliasson skrev:Inget kanadensiskt lag har vunnit sen Habs 93' så det kanske är dags, vare sig det är Sens, Habs, Flames, Canucks eller Jets!Skidlöparn skrev:Vore riktigt jävla ballt om Sens vann. Sen finns det något vackert mellan Ovi och Bäckis, så Caps får gärna också gå bra! Annars tror jag (tyvärr) att Habs kommer att bli riktigt tunga i år.![]()
F.ö. så var det nog ett tag sen det var såhär många kanadensiska lag i ett slutspel, 5/7.
Man går tillbaka till säsongen 03/04 för att hitta 5 kanadensiska lag i ett slutspel, iofs fanns inte Winnipeg Jets på den tiden.
Eddie Läck kan nog hålla för slutspel, Hiller var riktigt bra inatt, Pavelec har jag läst ska vara bra, Hamburglar och Price kom inte upp i någon monsterkvalité inatt men de kan nog definitivt bli så bra som de behöver vara för att gå hela vägen.
Sjukt tryck i Montreal och Bell Centre förresten, gillar inte Subbans attityd så han får gärna bli avstängd (vilket inte är så troligt).
-
Absolut att målvaktssidan är helt ok. Hamburgarn och Price är ju de två hetaste i hela ligan just nu. Däremot finns det mer matchavgörande målisar än både Hiller och Läck. Jets har ingen större stjärnpool, men en intressant lagmaskin, och Pavelec är absolut tillräckligt bra. Tyvärr tror jag för deras del att Ducks helt enkelt är för tunga.Kalliasson skrev:Skulle nog vilja säga att alla 5 kanadensiska lag har en chans att gå hela vägen, målvaktsspelet verkar trots allt bra från alla klubbarna.Skidlöparn skrev:Både Habs och Sens har chansen att gå långt. Synd att de möter varandra redan i första omgången dock. De andra kanadensiska lagen tror jag inte mycket på. Men ja, det vore kul om något kanadensiskt lag skulle få vinna! Det är ganska sjukt egentligen att det går så dåligt för dem när allt intresse ligger där...Kalliasson skrev:Inget kanadensiskt lag har vunnit sen Habs 93' så det kanske är dags, vare sig det är Sens, Habs, Flames, Canucks eller Jets!Skidlöparn skrev:Vore riktigt jävla ballt om Sens vann. Sen finns det något vackert mellan Ovi och Bäckis, så Caps får gärna också gå bra! Annars tror jag (tyvärr) att Habs kommer att bli riktigt tunga i år.![]()
Eddie Läck kan nog hålla för slutspel, Hiller var riktigt bra inatt, Pavelec har jag läst ska vara bra, Hamburglar och Price kom inte upp i någon monsterkvalité inatt men de kan nog definitivt bli så bra som de behöver vara för att gå hela vägen.
Sjukt tryck i Montreal och Bell Centre förresten, gillar inte Subbans attityd så han får gärna bli avstängd (vilket inte är så troligt).
-
Håller tummarna för Bengan ikväll. Hoppas han gör hattrick assisterat av Sid för att se Lunkan bli utbytt.
- diftobbe89
Frågan är om det inte blir ett kryss i den matchen, förmodligen inte, men jag bettar på det.Kalliasson skrev:Håller tummarna för Bengan ikväll. Hoppas han gör hattrick assisterat av Sid för att se Lunkan bli utbytt.
Spela fult
- Jim Morrison

Det är dags!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Rangers är väl storfavoriter får man ta och säga, magkänslan nu inför slutspelet är att de vinner Stanley Cup. Men jag hoppas för det på Penguinsdiftobbe89 skrev:Frågan är om det inte blir ett kryss i den matchen, förmodligen inte, men jag bettar på det.Kalliasson skrev:Håller tummarna för Bengan ikväll. Hoppas han gör hattrick assisterat av Sid för att se Lunkan bli utbytt.

Egentligen unnar jag väl Rangers mer än Penguins att ta hem Stanley Cup. Men hade varit kul om Bengan för en gångs skull fick lite bekräftelse av sin storhet.
-
Woow... Ranger alltså! Har inte sett dem på flera månader, men vilken speed de har! Det blir svårt att slå dem i år 

-
Usel match av Hörnqvist idag... ingen timing alls.
Förutom Zuccarellos kvaliteter så är ju det där det man gillar med honom. Kombinationen av att vara sjukt orädd och en härlig krigarattityd trots att han är relativt liten.Jim Morrison skrev:
Det är dags!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Jim Morrison
sensei skrev:Förutom Zuccarellos kvaliteter så är ju det där det man gillar med honom. Kombinationen av att vara sjukt orädd och en härlig krigarattityd trots att han är relativt liten.Jim Morrison skrev:
Det är dags!

Älskar Zuke.
1-0 i matcher. I år smäller det.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.