Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
JohnnyOduya

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av JohnnyOduya »

Hälften av det GP-Rylander skriver är uppdiktade historier för att locka läsare. Andra hälften är intressanta spekulationer.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Túrin Turambar skrev:Det där måste ju vara Mårtensson. Thoresen skulle inte få epitetet "center".
Fast Thoresen är ju också erkänt skicklig på att spela center, även om det är LW som är hans naturliga position.
Användarvisningsbild
TheForsa
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av TheForsa »

Den där Rylander har inte ens 1% procents trovärdighet om man jämför med Ros, MrMadhawk och Abris. Dom var väldigt tidiga med att vi var överens med Sallinen och Hultström, räcker för min del för att vi ska vara muntligt överens med Thoresen också.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Gäller ju troligtvis Mårtensson. Som sagt Thore är inte center.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tolkar inte ens Rylanders tweet som att "han vet att någon center är klar från SKA". Det är ju bara en ren spekulation. Det ser man ju.
Expert.
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

Vet inte var jag ska skriva det men det hör ju till Thoresen-ryktet så w/e.
FYI: SKA leder med 1-0 via Tony Mårtensson.
Må de vinna matchserien med 4-0, jag är less på att vänta.
Iofs jinxade jag förra när CSKA ledde med 3-0 i matcher men w/e :lol:
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Kalliasson skrev:Vet inte var jag ska skriva det men det hör ju till Thoresen-ryktet så w/e.
Tror ändå vi får vänta tills maj tyvärr.
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

Mattebo skrev:
Kalliasson skrev:Vet inte var jag ska skriva det men det hör ju till Thoresen-ryktet så w/e.
Tror ändå vi får vänta tills maj tyvärr.
juste, glömde faktiskt bort det, du har nog med 99% säkerhet rätt
gaspo

Inlägg av gaspo »

Förvånar mig inte ett dugg om Köplunda snor Thoresen. Finns inga hål i kistan där inte. Om det skulle funnits så hjälper kommunen till. Ni vet att köplunda bara var en dag från konken för inte så länge sedan. Men kommunen gick in med 20millar.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Frölunda fick ett lån som dom betalade tillbaka till skillnad från andra klubbar. Växjö, Skellefteå och Färjestad är då mycket värre.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

"Robin Fredriksson ‏@R_Fredriksson 7 apr
@svtlehmann Ska han verkligen till DIF nästa år? Känns aningen overkligt.

Tomas Ros ‏@Rosenrasande 7 apr
@R_Fredriksson @svtlehmann han är klar. KHL spelare får inte säga ngt förrän i maj. Böter annars."

Där ställs en seriös fråga, och vi får ett seriöst svar.

Jag väljer att lita på det Ros säger. sen att han får medhåll osv från Mrmadhawk, Abris. Det gör ju knappast att ryktet blir MINDRE trovärdigt?

Vad den där GP Tomten Rylander "avslöjar" eller får höra det är ju bara ett skämt då ska han ha bra mycket mer och komma med typ som att Thoresen fixat boende i Götet eller Dagisplats med mer som verkligen bevisar att han e på väg dit... men det har jag hört att Thoresen redan sökt om i Stockholm. Sen är väl Stockholm den enda STORSTADEN i Sverige?

Tycker även Jockes kryptiska svar på frågan om Thoresen sa ganska mycket med efter presskonferensen.

Sen undrar jag vad tjänar Ros och dom reportrarna och krönikörerna på att "AVSLÖJA" falska rykten? Jag tror dom har vissa kravbilder innan dom börjar lägga ut såna här rykten och kollar sanningshalten osv innan med. Dom har allt att förlora varje gång dom lägger ut falska uppgifter. Inte en chans att detta är en bluff.
Senast redigerad av TheForsa den 2015-04-15 20:06:04, redigerad totalt 1 gånger.
Rix

Inlägg av Rix »

Frölunda är väl en av få klubbar som har det lika jävligt som vi när det gäller kommunalt stöd. Bortsett från att de faktiskt har en vettig arena då.

Thoresen vara eller icke vara är dock den stora frågan, kommer inte han så måste vi plocka in någon annan riktigt bra spelare
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Frölunda har väl dragits med ganska allvarliga ekonomiska problem i några år nu? Vill minnas att det brann rätt rejält i knutarna för bara någon säsong sedan, men att mätta munnen efter matsäcken har ju aldrig varit melodin i Götet, så man vet ju aldrig.

Men gällande Thoresen, magkänslan säger att det inte blir något, han är tillräckligt bra för att fortsätta i KHL och vi kan inte locka honom med pengar. Jag tror DIFsoldier är inne på rätt spår med sitt inlägg i en annan tråd, man var muntligt överens men på grund av succén i slutspelet har han kommit på andra tankar.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

TheForsa skrev:"Robin Fredriksson ‏@R_Fredriksson 7 apr
@svtlehmann Ska han verkligen till DIF nästa år? Känns aningen overkligt.

Tomas Ros ‏@Rosenrasande 7 apr
@R_Fredriksson @svtlehmann han är klar. KHL spelare får inte säga ngt förrän i maj. Böter annars."

Där ställs en seriös fråga, och vi får ett seriöst svar.

Jag väljer att lita på det Ros säger. sen att han får medhåll osv från Mrmadhawk, Abris. Det gör ju knappast att ryktet blir MINDRE trovärdigt?

Vad den där GP Tomten Rylander "avslöjar" eller får höra det är ju bara ett skämt då ska han ha bra mycket mer och komma med typ som att Thoresen fixat boende i Götet eller Dagisplats med mer som verkligen bevisar att han e på väg dit... men det har jag hört att Thoresen redan sökt om i Stockholm. Sen är väl Stockholm den enda STORSTADEN i Sverige?

Tycker även Jockes kryptiska svar på frågan om Thoresen sa ganska mycket med efter presskonferensen.

Sen undrar jag vad tjänar Ros och dom reportrarna och krönikörerna på att "AVSLÖJA" falska rykten? Jag tror dom har vissa kravbilder innan dom börjar lägga ut såna här rykten och kollar sanningshalten osv innan med. Dom har allt att förlora varje gång dom lägger ut falska uppgifter. Inte en chans att detta är en bluff.
Den där Robin verkar jävligt snurrig dock.
Expert.
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

Lägger upp den här så kan ju folk själva bilda en uppfattning om Frölunda kommer ha en presskonferens om Thoresen nu i veckan eller om det blir någon annan.

https://twitter.com/rylanderjohan/statu ... 4220968960

EDIT: Läser även vidare bland gamla Tweetar från han så ser man ju att det spekuleras om Dennis Rasmussen och även Martin Plüss samt Johan Ryno.

AVD. #STJÄRNCENTER
Låst