Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
PETTAX

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av PETTAX »

okej, men vem ska bära C:et? Blir det Thoresen om han ansluter?
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av MarcusDaze »

Enligt mig en bra förlängning med Micke. Han kommer att behövas, han gör saker som ingen annan i laget gör.
Det finns bara två stycken andra som har liknande attityd och spelstil som Micke och det är Hank och Brodin.

Micke tillför dock en attityd och kaxighet som ingen annan gör. Jag tror att det kan komma till god användning.
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

David1891 skrev:
Sjöwall skrev:Inget säsongskort för mig nu.
Löjligt. Visst fan behöver du inte gilla en spelare i laget, men rent ut sagt löjligt att låta det vara en avgörande faktor för om du ska stödja Djurgården eller inte. Din förlust så att säga.
+1
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

Bra förlängning förutsatt att han spelar billigt, och jag kan inte tänka mig annat. Har svårt att tro att Jocke av alla skulle ta det här beslutet av känslomässiga skäl, det är väl snarare så att han liksom mig tror att det finns en väldig nytta i att ha hårt spelande brunkare som gör livet ett helvete för motståndarna.

Sen är ju känslan att Micke kanske inte är den som börjar grina av att vara bänkad några matcher.

Men, som några redan påpekat så har vi ju redan så många forwards under kontrakt, för att jag ska vara helt nöjd med Mickes kontrakt så hoppas jag att det finns konkreta planer på att skicka iväg ett antal forwards.

Känslan är iallafall att vi kommer att ha ett argare lag i år än i fjol i och med Brodins intåg, det ger mig positiva vibbar.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
gaspo

Inlägg av gaspo »

håller med om mycket bra förlängning om han inte är för dyr. Killen står ju för fan för allt vad DIF är. Alla lag behöver en krigare som kan stå upp för laget.
Användarvisningsbild
sparwen
Kontakt:

Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av sparwen »

Jag tycker det är bra att en typ av värvning man inte gillar eller motgångar sållar bort en del supportrar så det bara är riktiga supportrar som finns kvar.
Innebär förlängningen av Ahlén att någon eller några inte köper säsongskort, bra, förhoppningsvis öppnar det upp för en riktig supporter att ta över dennes plats.
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Sluta ta Sjöwalls inlägg på allvar.
Avskaffa tre mot tre.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Ahlén Ahlén Ahléééén. Du kan så mycket som ingen annan kaaaan!
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Sjöwall skrev:Inget säsongskort för mig nu.
Du lämnade ju ändå tillbaka dina säsongskort i år och körde pressläktaren istället ;)
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

PETTAX skrev:okej, men vem ska bära C:et? Blir det Thoresen om han ansluter?
Jag tror det blir Sören som tar C:et.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Jim Morrison skrev:
BigJ skrev:
Jim Morrison skrev:Ja, det kommer ju inte bli roligt att se Thoresen åka över röd, dumpa pucken och byta nästa säsong.
Tycker du att det var så vi spelade i AS när Säcken kom in istället för Sabel?

Att vi i år inte har spelat lika offensiv hockey är ju inte så konstigt, Säcken lyckades ju också över förväntan med vårt lag så jag litar nog ganska mycket mer på honom än ditt kunnande :D
Det är ju lite det som är grejen, han hann ju knappast införa sin spelidé på ett lag med tio matcher kvar. Det var ju först den här säsongen vi fick se hans 'riktiga' jag. Något som han även visat alla hans tidigare säsonger.
Nu vet inte jag i vilken situation lhc eller saik var när Säckan var tränare där, var de tänkta topplag kan man säkert ha synpunkter om han tänkte på samma sätt som i år.

Själv tycker jag att det ska bli spännande att se spelet kommande säsong när budgeten är mer normal och vi på papperet kommer ha ett ganska starkt lag, jag tror Säcken får till det också. Själv har jag haft svårare för Sabel och tyckte det var helt rätt när han fick gå förra säsongen och blev lite förvånad när han kom in igen. Hoppas vi får in ett bra namn istället för honom.

Kul med Ahlén! En typ av spelare som verkligen behövs som komplement till våra puckskickligare, men inte så tuffa spelare. Syntes i första finalmatchen mellan växjö och saik tycker jag där växjös spelare var klart rejälare flera av dem, inte minst bland backarna där det ju förs en diskussion här om spelskickliga eller rejäla backar....
Rix

Inlägg av Rix »

Ahlen känns som en helt okej förlängning, han gjorde ett okej arbete i en fjärdekedja. Problemet är att vi har 4-5 spelare på kontrakt som inte har något i Shl att göra i mina ögon och att då ge en plats till Ahlen känns lite märkligt.
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

Äntligen! Med förlängning på Ahlén så förlänger jag direkt i morgon också, utan förhandling.
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Jag ser positivt på att Ahlén stannar. Som någon tidigare sa så kommer vi vara ett mycket argare Djurgården nästa säsong. Toppen!

MEN!
Vart fan ska han få plats någonstans?
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

jsson skrev:Jag ser positivt på att Ahlén stannar. Som någon tidigare sa så kommer vi vara ett mycket argare Djurgården nästa säsong. Toppen!

MEN!
Vart fan ska han få plats någonstans?
På exakt samma ställe som tidigare såklart, Jocke menar ju att han är och har varit väldigt viktig, så han är given i fjärde.

Den stor frågan är snarare vart spelare som Lundberg och Heinerö ska spela, och kanske någon av Rundqvist och Hage på centersidan. Tycker vi borde låna ut någon av dessa eller bryta kontraktet helt.

Jag har svårt att se Vejdemo göra ett sämre jobb än Rundqvist, eller Bernhardt vs Heinerö tex.

Thoresen-Anderson-Fällström
Sörensen-Sallinen-Brodin
Alvarez-Ljungh-Bernhardt
Hank-Hage-Ahlén

Kronwall-Hultström
Holm-Högström
Falk-Press

SM-GULD

Och ja, jag tror hårt på #91.
Spela fult
Låst